Grå snømannfalldag.


I går hang tåka tung over landskapet her hos meg, og det sildret og rant overalt. Med pluss to grader og litt yr, ble det fart på snøsmeltingen.


Det var den store, grå snømannfalldagen. Ikke en eneste snøfigur var trygg. Stadig deiset de digre snømennene i bakken, og så ble de igjen til bare snø, før de ble til vann. 


Fjorårsløvet til bøketrærne lyste fortsatt i oransje, og ga litt farge til en ellers grå dag.


Hva passet vel bedre på en sånn dag enn en grå middag også. Jeg stekte opp en pakke karbonadedeig, hadde i en oppskåret løk og krydret med salt og pepper. Så helte jeg alt over i en stor kjele, snittet et lite kålhode i fine strimler, helte på ca.1 liter vann og satte det over på plata. Det fikk koke en times tid. Da kålen var myk og god serverte jeg det med kokte poteter. Gjett om det smakte. En grå dag nå og da kan det godt være, bare vi finner noe å glede oss over.

 

#foto #hverdag #blogg #mat
14 kommentarer
    1. Her var det også grått og trist i går! Jeg gikk også på leting etter litt farge! Fine bilder du har! og den middagen skal jeg jammen prøve! Ha en god dag! 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Her er det grått i dag også, men med mildværer forsvant all is i gården, og det er jo bra. Tror jeg kan ta joggesko på trimturen i dag! Ønsker deg en vakker dag! 🙂

    3. Margrethe: Tusen takk. Tåka er like tykk i dag, men det tar skikkelig på snøen. Her er gårdsplassen helt fri for is nå. Ha en finfin dag! 🙂

    4. fruensvilje: Nei, dagen var helt fin den. Tåke kan faktisk være litt spennende det også. I dag begynte dagen med tåke, så kom sola og nå har det skyet helt til. Fint med variasjon! 🙂 Ha en fin dag videre! 🙂

    5. Det så jammen godt ut:) Og bildene er nydelige:) Bedre enn været, men når det først skal smelte er det like godt at det går fort:) Ønsker deg en flott tirsdag:)

    6. Nei, bildene var som vanlig fine 🙂 Den middagsretten din minnet meg om det vi i bygda kalte “elgehakk” Der bruker vi elgkjøttdeig, eller noe annet da, løk, vann, kraft, og en pose med lapskaus blanding ( om en ikke vil skjære grønnsaker selv) Trenger ikke poteter til den, men ferskt brød og smør er godt!

    7. birdbay: Godt var det og det var nok til ti ganger, så i dag hadde jeg det lettvint!!! Været har vært nydelig i formiddag og som det smelter der ute. Ha en vakker ettermiddag og kveld 🙂

    8. astmaogallergi: Tusen takk! Ja, det kan nok minne om elghakk. Men jeg har aldri forsøkt med en lapskausblanding i. Det må jo være godt, og elgkjøttdeig har jeg da også i frysa. Det blir neste gang jeg har lyst på noe sånt! Takk for tipset! 🙂

    9. Litt grått nå ja, men jeg elsker de bildene av is uansett: Her er det farger på innsiden av skallen om dagen, så da bryr jeg meg katta om det ute 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg