Den gryende vår.


I dag fikk jeg den første virkelige vårfornemmelsen. I noen timer i formiddag skinte sola. Etter mildvær og litt yr i et par dager, har snøen snart blitt til vann. Jeg fikk lyst til å hoppe paradis igjen, hoppe tau, lete etter hestehov og blåveis og være ute i det fine lyset. Men det er  siste uken av januar, så det er bare den gryende vår som tittet innom.


Fine farger ble det. Isen ligger der og flyter som et digert flak,men inne ved land var det vann nå.


Jeg tok en tur inn på hogstfeltet, men der var det ikke lett å komme fram. Til slutt fulgte jeg sporene til rådyrene, for der de gikk kom jeg også litt bedre fram. Det var under trær og over stokker, jeg hoppet over bekker med vann og holdt meg i greiner for ikke å skli. 


Litt av et skue jeg fikk da jeg endelig kom dit jeg ville, opp til Kong Vinters harpe! Jeg måtte bryte av en istapp og spille litt for meg selv. Sånn blir det nedover fjellsidene etter at snøen har smelter så fort. Vakkert, men glatt og nesten ufremkommelig. Nå som alle trærne er hogd i denne lia, blir det spennende å hva som vil vokse her i våren. Jeg skal tilbake å se etter blåveis om et par måneder. For enda er det alt for tidlig å tenke på blomster. Først må vinteren takke for seg.

#foto #blogg #friluftsliv #vår
16 kommentarer
    1. Så fine bilder, gleder meg til våren nå 😀 Håper du har en flott kveld! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    2. det var vakre bilder,og isbildene var magiske,nesten noe trolsk over dem ) som tatt ut av et eventyr.Vi får nok litt vinter til,men vi kan kose oss over den gryande vårfølelsen

    3. Åååå så fine bilder! Jeg også fikk vårfornemelse i dag! Fant til å med knopper på noen trær! og når solen skinner og det er mildt! DA kommer den følelsen! Flotte de siste av istappene! Herlig når man finner sånne skatter i naturen! 😉

    4. fruensvilje: Jeg fikk meg en kjemepetur, men hjelp så slitsomt å komme opp til isen. Det var jo så mye kvist og jeg var redd for å sette føttene feil. Men det gikk fint og jammen var det vårfølelse i dag. Nå regner det som bare den der ute. Ha en vakker aften:)

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Litt av en isvegg dette her. Jeg måtte bare klatre opp for å få flere bilder. Ha en herlig kveld 🙂

    6. Nydelige bilder som vanlig. Her er det ikke mye vår ennå.. selv om vi hadde en mildværs dag i går. Men den kommer vel tenker jeg.. går ennå å teller på fingrene om jeg skal ha noe i drivhuset i år. Vi skal jo reise en god del utover vår.. sommer.. så…. 🙂 Er litt av og på her for tiden..men prøver å følge med 🙂

    7. frodith: Her synger i hvert fall kjøttmeisen muntert om dagen! Det lysner mer og mer og våren nærmer seg med raske skritt!!!! Klemsiklem i den gryende vår! 🙂

    8. dedicat: Tusen takk. Fint om alt er bra med deg og du tenker vårsysler i drivhuset. Ikke alltid det blir som en har tenkt, men å drømme litt er også fint! Ha en vakker dag i den gryende vår!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg