Missmommys challenge 1


“Gjør en forskjell – challenge”!

Dag 1: Gi et kompliment til en person! Det kan være hvem som helst, hvordan som helst. Jeg vil gjerne høre om hvordan denne ble utført og evt virkningen av dette.

Jeg diktet meg et bilde som passet her. Bildet minner meg komplimentet jeg ga.

En datter sitter ved sykesengen hver dag og holder sin mor i hånden. Nei, moren er slett ikke aldrende, men veldig syk. Hver time svinner håpet, og når dagen er over, kommer natten. Månen lyser sammen med stjernene, men det er fortsatt liv. Jeg sa hun var sterk som hele tiden klarte å være optimist. Den som gir seg har tapt, var svaret. Jeg er urolig for hvor lenge de orker, både moren og datteren. Selv i natten lyser det deres øyne, selv i natten er det håp. Fortsatt lever hun der inne i sin verden, og når dagen gryr, vil vi vite om den nye dagen kommer med lys, eller om hennes tid snart er over.

Dette var et litt vemodig innlegg, men jeg føler meg trist om dagen. Når min beste venninne er dødssyke, er det ikke lett å finne iveren og gleden. Akkurat nå har jeg vel nok med at det er håp i natten, håp i form av lyset fra månen og stjernene.

Bli med på Challengen du også da vel? Missmommys oppgaver i sju dager finner du HER!

#foto #hverdag #blogg #challenge
18 kommentarer
    1. Så godt innlegg, natheless <3
      Et fint bilde som passer til det du skriver der.
      Det må være tøft å se på den kampen de har.
      En må håpe <3 Og lyset fra månen og stjernene gir håp <3
      Jeg er også med i missmommy sin challenge 🙂
      Ønsker deg en god dag!!

    2. det var trist å høre att din venninne er dødssyk,mine tanker er med dere alle,men noen gode ord trente nok den stakkars datteren også,så hun sette nok pris på omtanken fra deg

    3. Uff..ikke hyggelig å høre om din venn.. Men flott skrevet og en sterk historie! Tenker på deg og de berørte!

    4. Etdiktomdagen: Tusen takk! Ja, dette er fryktelig tøft og jeg kjenner det går sterkt inn på meg om dagen. Men vi få håpe det ordner seg. Legene er flinke i dag da. Ha en fin dag du også 🙂

    5. Trist …og vakkert :)) Leit med din venninne…selv om man noen ganger må være realistisk…er det lov å håpe…. Klem til deg <3

    6. Det var trist Natheless, med venninnen din. Det er grusomt når sånt skjer. Livet skjer litt i kraftigste laget av og til. Håper det kan skje noen forandring, hvis ikke får man gjøre som hun sier, IKKE GI SEG…og ta en dag av gangen. Mye fine samvær i hver dag kan bety all verden 🙂 God klem til deg, skjønner det er FOR tøft egentlig <3

    7. frodith: Ja, jeg kjenner det går inn på meg noe veldig. Det er så urettferdig. Men jeg får ikke gjort stort med det, annet enn å tenke på henne da. Takk for omtanken. Det varmer. Klem til deg 🙂

    8. karidansen: Tusen takk. Ja, det har vært mye med de nærmeste den siste tiden, og det blir så tungt. Glad jeg har bloggen og dere, for det muntere meg alltid opp. Klemsiklem i kvelden 🙂

    9. Oppgaven var veldig fin, så tenker meg inn å se på Missmommys oppgaver.
      Men deg ønsker styrke og varme. Skjønner du har ditt.
      Sender deg alle gode ønsker. <3

    10. missmommy.blogg.no: Ja, det er ikke noe fint i det hele tatt, bare vondt. Skjer det ikke en bedring, ja så vet man utfallet. Takk for klem, den varmer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg