Takker for seg.


I fire uker har disse tulipanene gledet meg, men ikke inne i stua! Nei, jeg har hatt dem ute i kulda.I går takket de for seg.


Jeg fikk dem i slutten av januar, og de var så utrolig vakre i den fargen. Vanligvis tåler jeg tulipaner, men ikke disse.


De hadde en kraftig duft av krydder som trigget min nese. Det var bare å få dem vekk. Men jeg forsøkte å sette dem ut. Jeg har gjort det før, og noen ganger har det gått fint. I de kalde nettene har de hengt med hodene, men på fine dager har de virkelig struttet av kraft der ute. I går var det stopp. De hang med hodene og kronbladene løsnet. Nå var det altså slutt. Men for en lang glede jeg har hatt. Ute synger fuglene så det riktig høres og snart er det blomster i hagen. Gjett om jeg gleder meg, men enda er det bare februar og vinteren har neppe takket for seg enda!

#foto #blomster # blogg #hverdag #natur
16 kommentarer
    1. jammen har du hatt glede av buketten din lenge da )) selv om det var ute og ikke inne .
      Det er vinter ute,allefall hos oss.nå har det gått ras så veien ut av bygda er stengt,så det kan se ut til att min mann må belage seg på en natt i Volda

    2. fruensvilje: Ja, de har gledet meg stor,t godt synlig gjennom stuevinduene. Uff for ras da! Det er vel tryggest han er i Volda da, for sånt er skummelt. Ha en fin ettermiddag likevel 🙂

    3. Margrethe: Morsomt har det vært å se hvordan de har klart seg. Noen dager litt hengende med hodet, men når sola kom var de fine igjen. Litt trist at den fargeklatten er borte der ute, så jeg må kanskje kjøpe meg en ny!!!:)

    4. det er tryggest i Volda ja,en smbygding kjørete inn i raset men greidde å rygge seg ut igjen.Raset er ryddet men veien blir ikke åpnet før tidligst i morgen

    5. missmommy.blogg.no: Ja, de er nydelige og vanligvis lukter de ikke sånn at jeg må ta dem ut heller. Men disse oransje var litt spesielle. Vakre var de, leennnnngeeee. Jepp, det lysner nå og det er så godt! Kos deg i kvelden 🙂

    6. De varer ikke evig nei..Men syns du fikk utnyttet de max! Ja nå er det snart VÅR!

    7. Ja det er intet som varer evig. Men så utrolig flott at du kunne glede deg så mye over de, enda du ikke kunne ha de inne 🙂 Veldig bra

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, de har gledte meg stort! Nå er det bare perleblomstene der ute som er fine, men snart blomster mye annet! Ha en fin kveld 🙂

    9. dedicat: Merkelig at de klarte seg. Men jeg har forsøkt det før med hell, og andre ganger har det gått galt. Alt har med temperaturen å gjøre. Blir det for kaldt, så klarer de det ikke! 🙂

    10. Tenk å komme på å ta bilde av visne tulipaner – og få fine bilder! De har nå gjort nytte for seg og gledet deg lenge, så da er det greit at de takker for seg. ukene siden jul har flydd av gårde, og det betyr at tiden går fort til fin vårdager også 🙂

    11. Grete: Takk! Jepp, de har gledet meg i mange dager. og tiden den raser avsted mot våren, det skal være visst. Her skinner sola i dag også, så det er så vakkert der ute. Ha en finfin dag videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg