Missmommys challenge 3. Hjelp noen!


Dag 3: Hjelp en fremmed! Det kan være å åpne en dør, gi fra deg setet på bussen eller lignende…… Det var oppgaven i dag. Jeg hjalp til på Nille jeg, med å tømme hyllene for sånne fine pappknapper!


Det ble ganske morsomt egentlig. Vi har en veldig trivelig gutt som er sjef på vår Nillebutikk, og i dag hadde han satt ned en haug med varer til 5 kroner stk. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så alt det fine til scrapbooking. Så jeg spurte jeg da om det virkelig kostet bare det? Da lo han og sa at jeg kunne hjelpe han med å tømme de boksene, for han skulle få inn nye ting snart. Gjett om jeg hjalp han da! Ikke det at jeg driver med sånn scrapping akkurat, men det var klistremerker, fine kort, merkelapper, pappknapper og bånd. Noe skal jeg ha selv, og noe skal søsteren min få, for hun lager både kort og album med pynt.


Han takket da jeg betalte og jeg takket tilbake. Selvfølgelig ble det ikke bare de billige tingene, jeg kjøpte meg noen silkeroser og kubbelys med det samme. Men var dette å hjelpe en da? Etterpå fikk en tigger vekselpengene mine, og jeg hjalp til å flytte på noen saker i en annen butikk så en rullestolbruker kom fram, så sånn ble min dag. Bli med på Challengen du også da vel? Missmommys oppgaver i sju dager finner du HER!

#foto #scrapping #blogg
22 kommentarer
    1. Syns du var hjelpsom jeg…og så hyggelig med en trivelig gutt som jobber i butikken 🙂 Og du fikk kjøpt deg mange fine “småting”syns jeg 🙂 Jeg er ikke med på challengen..men følger med hva andre legger ut 🙂 Klem <3

    2. Ja da ble det mye hjelping på deg i dag! Jeg tror nok vi gjør mye uten å tenke oss om også.. 🙂 Så heldig med tilbudsvarene da! 🙂

    3. synes du hjalp veldig mye til med litt forskjellige ting i dag eg )) og det burde absolutt være innenfor )) pappkapper var nytt men skikkelig fine til å dekorere med )

    4. kult med sånn hjelp til selvhjelp—–og egentlig hjalp du mange….han i butikken, din søster tigger og den i rullestol 😀
      flinkis.eg er med,men har bare kommet til dag en 😀

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det tror jeg også, jeg smiler til folk vi ikke kjenner, svarer hyggelig om noen spør om noe og det gir meg glede også! Fornøyd med handelen. Det ble en diger bærepose full av fine ting! 🙂

    6. fruensvilje: Ja, jeg er fornøyd med min dag egentlig! Pappknapper blir fint til pynt på kort. Jeg skal da prøve meg, selv om jeg ikke er en sånn scrappingdame! 🙂

    7. Det er jo jobben min å hjelpe folk så å finne noen utenfor det er eg usikker på om eg klarer 😀 men vi får se det an 😀
      <3 takk

    8. Så bra du var hjelpsom mot flere 🙂 Jeg tror nok vi hjelper mange uten å tenke over det. Jeg tenkte nemlig først at i dag har jeg ikke hjulpet noen…Så måtte jeg tenke litt. Og da dukket det opp mange ting. Det var sykdom på en annen avdeling på jobb i dag, så jeg fikk telefon om jeg kunne åpne begge de små avdelingene – og det kunne jeg selvsagt. Jeg dekket langbord på min avd og fikk ekstra frokostgjester fra den andre. En ansatt spurte om jeg kunne finne tørkepapir, for det var tomt på lageret. Da spratt jeg opp på loftet og hentet nye forsyninger.. Og sånne småting skjer jo hele tiden. Så jeg har vist hjulpet mange likevel 🙂

    9. Grete: Ja, vi er nok bedre enn vi tror, bare vi tenker etter. Men sånne små ting har i hvert fall jeg lett for å glemme. Jammen godt Missmommy får oss til å tenke etter! Ha en strålende dag og jammen har du vært flink også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg