Krokus.


Ja da, alle viser fram krokus og snøklokker om dagen, men jeg er også stolt av mine. Se så mange bier jeg har på besøk. Nydelig å høre dem summe!


Stadig går nye bier inn for landing og de bærer med seg den finese gule polle tilbake til kuben.


Samtidig som biene er i farten, har skjærene startet på redet. Nå er det snart tid for egglegging. Så fint det er her, men jeg vet jo at ikke alle har det sånn i vårt langstrakte land. Fortsatt er vi bare i mars, så det skal blir spennende om Kong Vinter virkelig har gått og lagt seg for denne gang! 🙂 Eller kommen han snart igjen for full styrke med snøvær og rimfrost?

#blogg #foto #natur #blomster #vår #insekter
34 kommentarer
    1. Unni: Ja, sånn er det i hagen nå. Jeg har sett en sommerfugl også et par ganger, men den har jeg ikke fått bilde av enda. Men jeg skal ut og prøve etterpå. Man blir helt overrasket over hvor fort det går nå. Ha en fin dag! 🙂

    2. Unni: Ja, lyset er noe av det aller beste synes jeg. Med solskinn blir det jo så vakkert! Vårblomstene ligger nok å venter på deg også. Jeg behøver ikke kjøre mer enn en time innover i landet fra sjøen og der er det masse snø enda. Mildt ute ved kysten vet du! Ha en fin dag! 🙂

    3. Oj…har vepsen/Bien kommet også?! Det har jeg ikke sett her enda..så to sommerfulger i går..men ingen av disse bzzzzzz….DET liker jeg ikke med sommeren..alle insektene..men kanskje jeg kan lære å like dem, med å prøve å fotografere den..hihih. Snu det til at de er flotte skapninger..for det er dem jo…:-) Flotte bilder!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Vepser er jeg ikke så glad i, men de gjør oss jo heller ikke noe om vi ikke klapper dem eller setter oss på dem. Bier er jeg vant til, for i min familie har det vært flere birøktere. Så bier er fine dyr og morsomme å se på. Nå om dagen er de ikke så hissige for de leter bare etter mat. Men hårlakk og parfyme kan irritere en bie så den stikker ja.Jeg har sett sommerfulgler også, men ikke fått noen bilder av dem enda. Ha en vakker kveld.

    5. Oi har du både blomster og bier? Her er det ingen av delene, foresten stikker de biene? Jeg skulle lage humlehotell her men da jeg leste at vepsa elsker slike hoteller og siden vi er sånn veldig allergiske for den så ble det nix hotell her. Denne tiden er så deilig, det tiner i rekordfart her nå, 15 grader i går og sikkert like varmt i dag 😀 That we like 😀 godklæmmefine dagenklæmmen <3

    6. Herlige vårbilder..og bier nå… det var tidlig.. her var det bare ei halvdød flue i vinduskarmen i dag..hehe..
      Kos deg med kvelden..jeg skal se kakekrigen :)) Klem <3

    7. så vakre krokus,og bier allerede,ja det ser da virkelig ut som sommer ) jeg hadde krokus ,men mine forsvant da jeg måtte flytte alle løkene ,kjekt å se farger igjen

    8. ladyaugust: Jepp, her summer det og ja, bier STIKKER og det gjør vondt det! Liker ikke stikking av noe slag og med allergikere i familien er det noe herk med de derre summerene! Men som jeg sier vei skal jo ikke klappe hverken humler eller veps da. Her var det kaldere i dag, bare 9! Men fint likevel med sol! Klemmer kommer din vei! 🙂

    9. annebe: Biene kommer med en gang de lukter pollen de! Fluene var også i farten i dag. Kakekrigen ja, her ble det et sånt opp-pussingsprogram.:)

    10. fruensvilje: I går var det virkelig flott med 17 pluss i skyggen, men i dag var det bare ni. Krokus er vakkert og jeg gleder meg til det hver år, selv om jeg ikke har så mange. 🙂

    11. margarites: Utrolig hvor mange det kom på en gang. Men der er ikke så mye annet som blomstrer enda i nabolaget, så da oppsøker de min blomster da! 🙂

    12. ladyaugust: Nei, ikke nå lenger. Mannen min sluttet med bier for noen år siden. Man rekker ikke alt, og dyr må jo stelles, bier også. Vi kjøper honning av en bonde, og den er veldig god! 🙂

    13. Når han sluttet så ble bare biene boende? er det derfor der har bier at dronninga liksom bare er der? Jeg kan null om bier uten at de stikker og at de lager honning, det første fortalte du meg 🙂 Jeg tror jeg skal prøve meg på honning sånn skikkelig honning fra en gård 🙂 for jeg hadde tenkt å prøve å drikke te 🙂

    14. ladyaugust: Knis, nei det er nok andre som har bikuber her i nærheten.Hver kube har en dronning, og hun legger bare egg hun. Blir det flere dronninger ( de må få spesiellt mat for å bli dronning) så rømmer arbeiderene med de nye. Birøkterene må hele tiden se til at det kun er en dronning på plass i hver kube. En sånn sverm kan sette deg i et tre, og de er helt som ødelagte av kjærlighet til dronningen.Du burde lese om bier, for de er umåtelig fasinerende og flinke. Honning er sunt og det er litt bakteriedrepende. Flott i teen! Klemsiklem 🙂

    15. Tror jeg må lese litt om bier også :DDD Det med bakteriedrepende har jeg hørt faktisk 🙂 Her skal kaffemaskina få seg en muggrens med eddik for sikkerhetskyld gooodklæmme <3 Jaa til homming i teen 😀

    16. Siv Svanem: Snart kommer nok våren til deg også. Her har det fine været stoppet opp for denne gang. Nå er det bare et par grader og tåke. Men vi vet jo at våren fortsetter etterpå! Ha en fin dag 🙂

    17. ladyaugust: Da blir det god kaffe etterpå tenker jeg. Jeg har gått lang tur på sølegrusveier med svigerdatteren og hunden. Etterpå ble det kaffe og mat. En fin start på dagen, nå er det bare å fortsette i godt humør! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg