Surt det!


Ja, jeg har noen sure vaner. Te med sitron er jo nydelig, men i de siste dagene har jeg jo forstått at dette ikke bare er godt, det er visst sundt også.Lady August driver storforskning om dagen, og du finner henne HER!


Jeg har da litt tips og komme med til alt det sure.Fra jeg var liten har jeg alltid blitt fortalt at litt honning er sunt. Vi fikk varm melk med honning når vi hadde vondt i halsen, og det hjalp mente vi. I dag drikker jeg gjerne sitronte med honning som søtning, når det føler meg litt uggen. Ja, uggen det har jeg vært i det siste, med influensa. Sitroner har blitt krystet opp, og skallet som er nesten tomt etterpå, har jo fortsatt mye smak i seg. Da legger jeg en teskjed honning ned i skallet og gnir det inn i sidene. Etter noen timer har jeg en fin sitronhonning som smaker nydelig. Smør det på for eksempel kyllingen når den står og godgjør seg i stekeovnen.

Men jeg kan også helle kokende vann over i det honningsmurte skallet. Etter noen minutter har honningen smeltet ,og  lar jeg det stå til det er kaldt, så det riktig får trukket ut sitronsmaken. Da har jeg plutselig sitronhonningvann. Dette er min lille medisin. En teskje nå og da, er godt for vond hals.  Eller jeg heller hele innholdet opp i et krus med kokende vann og nyter det.

Nå har jeg krystet opp en liten flaske med sitronsaft igjen, og jeg skal teste videre om surt er lurt? Men jeg må innrømme at jeg hadde en spiseskje med Stevia i min sitronflaske. Da smakte det mye bedre. Hvor mye sitron skal man ha om dagen når man ikke har sånne PH-strips til å sjekke surhetsgraden i kroppen? Man får visst kjøpt det både på apoteket og på ebay. Ikke vet jeg, men jeg forsøker meg med 2 ss hver dag jeg. Hvorfor? For helsa!

#helse #foto #blogg #sitron
18 kommentarer
    1. Så fine og delikate bilder. Du ga meg også en god ide, det må å smørje honning inn i sitronen som er pressa. Ja, det går på sitron her også. Fikk nettopp fire nye i hus, storforbruk av sitron. Jeg har også spedd på med noe lime. Men- skal teste ut honningvannet ditt :))).
      God bedring og god helg til deg <3.

    2. Ja jeg har hørt at det er sundt å begynne dagen med et glass med vann og sitron..men akk..er så surt..hihih. Ser godt å friskt ut..men nei,, jeg er ikke der..kanskje til sommeren!

    3. Lure tips dette. Og man kan bruke sitron i vegetarmat også.Jeg har også alltid sitron i kjøleskapet.
      Sitronvann hver morgen skal jeg prøve å huske eller sprute litt opp i smoothie, som jeg alltid pleier lage.

    4. Vann med sitron er kjempegodt, det sammen er te med sitron. Jeg drikker mye te, og sitron er ofte på plass i koppen. Alltid greit å ha sitron i kjøleskapet. Så koselig den lille flasken din var. Den gjør det jo ekstra koselig å drikke innholdet 🙂

    5. Etdiktomdagen: Jeg burde tatt mer sitron for noen uker siden, så hadde jeg kanskje sluppet forkjølelsen? Sitron er godt det til både fisk og annet. Jeg liker å drikke kaldt vann med litt sitron i, det er så godt mot tørsten om sommeren også. Ha en fin dag! 🙂

    6. BforB: Mye lurt vi kan finne på med både det ene og det andre. Lime bruker jeg ikke så ofte om vinteren. Men om sommeren er det godt med noen skiver i et glass vann. Takk for hyggelige ord og god helg! <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg synes ikke det er så ille surt lenger jeg! Men om man blander et par spiseskjeer i et glass vann så blir det friskt! Om sommeren er det ekstra godt! Ha en fin dag! 🙂

    8. maiken: Sitron passer til så masse og er fint som smakstilsetning i all mat nesten. Sitron i smothien eller i yoghurten er godt. Ha en fin dag! 🙂

    9. margarites: Ja, det er så fint med sitron som tilsetning i både det ene og det andre. Flasken er egentlig en liten vase jeg kjøpte på Ålhens og så fant jeg en kork som passet. Søt! 🙂 Ha en fin lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg