Utstillingsbesøk.


I går var vi på utstilling på Soli Bruk. Det regnet, så det ble ikke mange bildene ute, men dørene sto åpne for oss. Lokalene her er innbydende og koselige.


Utstillingen? Den var fantastisk,  og den varer til om med den 17.april for de som er interessert. Her har nærmere hundre kunstnere bidratt med til sammen 100 bilder til en helhetlig forestilling gjennom Sarpsborgs 1000 år. De fleste av kunstnerne er medlemmer av kunstforeningen Gyldensten & Stahl. Alle bildene er fotografert opp og brukt som illustrasjon i den nye boka om Sarpsborgs 1000 år. Den heter “Pensel &penn”. Jeg blir inspiret av sånt. Her var det figurativ kunst på sitt beste. Man kunne følge årstallene fra rom til rom, se for seg tidligere tider og fram til i dag.


Dette bildet malte jeg av bare glede over helga.


I fjor malte jeg mye i gyldne toner, men i år har det vært mye svart/hvitt. Jeg har bare små A4 maleplater her i huset nå, og da synes jeg det passer fint med få farger.


Men jeg har da brukt farger i år. I akvarell og blandingteknikk har det vært fargesprakende.


Ja da, jeg måtte male et par traner også. Når influensaen er på hell, passer det fint med rolig hobby. Det er koselig å sette opp bilder og tenke ut nye. Håper du også ble inspirert? Ikke alle maler, men du kan vel nyte farger og våren!

#foto #kunst #blogg #farger #tegning
24 kommentarer
    1. ser at du har fått inspirasjon! Kjempe nydelig bildet du har malt!! Ser ut som en spennende utstilling..

    2. Jo, jeg ble veldig inspirert. Jeg har så lyst til å male mer…utvikle meg litt. Har jo ikke malt etter videregående. Men vil uansett aldri oppnå så vakre malerier som du har her <3 Nydelige. Jeg fikk lyst å kjøpe, om jeg hadde hatt råd.
      Men jeg har bestemt meg for å lage et par forstørrelser av noen av mine egne fotografier, og dekorere stuen min med 🙂 Så det får være min kvalitetskunst 🙂
      Ha en fortsatt kreativ dag <3

    3. Du er bare så utrolig flink! <3 Nydelige bilder! 🙂 Og kjekt å gå på utstilling å se andre sine bilder, og å få litt ny inspirasjon selv også! 🙂
      Håper dagen din blir fin! <3

    4. Eva: Koselig om jeg inspirerer deg. Fram med penslene. Dine bilder blir vakre på din måte, vær trygg. Ingen av oss skal da male likt!!!! Gøy å utforske teknikker og bare glede seg over å se et fargespill på et ark. Kreativitet er herlig det. Forstørre foto er fint.Klemsiklem 🙂

    5. Her hadde du malt mange fine bilder. Jeg likte spesielt godt alle de med farge på, akvarell og blandingsteknikk. Det er sånne bilder som jeg blir glad av å se på, og jeg skjønner at du ble inspirert av utstillingen du var på 🙂

    6. fruensvilje: Ja, det er koselig å se hva andre gjør også! Det gleder meg stort. Jaså, søsteren tok hele det genet. Håper hun sprer masse malerglede også da! 🙂

    7. WoW såååå utrolig nydelige bilder du maler, jeg er helt stum 😀 Du burde jo hatt ei egen utstilling spør du meg <3 Gooodklæm på vei til deg fra meg <3

    8. ladyaugust: Har utstilling for meg selv her jeg! 🙂 Nei da, jeg skal være med på utstilling på julemarkedet, så jeg må lage litt nytt vet du. Klem for godordene! 🙂

    9. ladyaugust: Fint å ha tid til både utstillingsbesøk og mitt eget. Her er også tåka tung over oss, men inne er det koselig. Klemmeer til deg 🙂

    10. Ja så vakre bilder som du lager så må jo veggene dine være vidunderlige :DSola kom frem en liten stund og da kosa jeg meg ute 🙂 Nå er det innetid. Goodklæmme <3

    11. ladyaugust: Nei, disse kommer ikke opp på veggene mine, men de ligger fint i en skuff!!!!!! Sol? Ja, det skulle jeg hatt, men den forsvant i tykk tåke like fort som jeg skimtet den i dag. Men inne er det koselig med stearinlys og fin musikk. Klemmer til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg