Dum som et brød.


Er det bare meg som ikke vet hva dette er? Ja da, jeg er visst dum som et brød. For meg var det kunstneriske Mikke og Minni Musfigurer.  Søte ikke sant? Men det var visst ikke?


I går fikk jeg med meg en sånn ødelagt Mikkefigur og skulle kjøpe maken. Jeg følte meg veldig flink da jeg kom tilbake. Men mannen i huset smilte. “Hvor er resten?” Jeg så uforståelig på han. “Det er riktig vel?” Jo da, det var helt riktig det jeg hadde kjøpt, men han lurte på om jeg hadde vist fram lappen til de i butikken, eller om jeg hadde lest den selv? “Du skulle jo ha tre poser med to i hver!” sa han. Jeg hadde lest lappen jeg, og det sto et nummer der. 3×2  og så enda flere nummer rett etter det. Men det var altså ikke et helt langt nummer på varen. Det betydde tre poser med en pluss og en minus, og så nummeret på varen. Sånn går det når man tror at en mutter med vinger er en Mikkemusfigur. Hva det er? Det hører til batteriet og er til en plusspol og en minuspol. Ja, da lært jeg det. Men vi fikk oss en god latter, og i dag drar han i butikken og kjøper resten selv. 

#blogg #humor #foto
26 kommentarer

Siste innlegg