Blåveislier og hestehov.


Det å ligge på bakken i fjorårsgresset og fotografere blåveis, er herlig det.


Jeg synes det er vanskelig å gjenskape blåveislia i bildene mine. Men det er så vakkert!


Litt lenger ned i helliga regjerer hvitveisen i krattskogen. Snart er hele bakken dekket av de hvite blomstene innover.


Hestehov er det også mengder av enda. Det er jo nå man må gå å se hvor de er, for å finne dem fort neste år i det snøen smelter. Jeg hørte kattugla og jaget opp to hauker. Men jeg fikk bare bilder av de to siste i det de svevde oppover på luftstrømmene igjen.


Jeg håper jeg får meg en tur i skogen i dag også. Nå er det så mye fint å se. Ha en fin dag!

#foto #friluftsliv #natur #blogg #blomster # vår
22 kommentarer
    1. Kjempe flotte bilder av disse flotte vårblomstene våre!! Jeg har gjort unna skogsturen i dag..og det var fuglekvitter og vårstemning overalt!

    2. Nydelige blomster og flotte bilder :)) Jeg syns også det kan være vanskelig å få frem ..hvor fint inntrykk blomstene gir der de står….men syns du klarer det veldig bra :)) Så håper jeg du har fått til en tur ut..og har kost deg 🙂 Klem <3

    3. Du lager alltid så nydelige collager med bildene dine! <3 Virkelig vakkert å se på. Nydelige blomster er det selvsagt også! Håper søndagen din ble fin! .-) Sola skinner i Trøndelag også i dag! Herlig.

    4. Så vakre bilder! Blåveisen er jo helt nydelig 🙂 Her er det fortsatt kaldt og en del snø, men endelig, i dag fant jeg min første hestehov 😀
      Disse collagene dine motiverer meg til å komme meg ut i naturen 🙂
      Ønsker deg en nydelig søndagskveld 🙂

    5. Så vakre bilder. Her har jeg ikke sett hvitveis enda, men den kommer nok snart. På turen vår i dag møtte vi en eldre mann som gikk og lette etter et vann. Han sa at det var blåveis på vestsiden av vannet, og på en øy like ved der vi var. Og så jeg som trodde det ikke fantes blåveis på Vestlandet. Men jeg har aldri hørt om noen som har sett dem. I dag hadde vi ikke tid å gå på leiting for vi skulle hjem igjen etter vår tur. Så dette må jeg huske til neste år, for da må jeg prøve å leite opp vannet og begynne å se etter de vakre blå/lilla blomstene.

    6. annebe: Ja, hvordan det virkelig er kan visst ikke beskrives med bilder. Men at det er vakkert, det skjønner vi jo. Jeg gikk en deilig tur i går også, men uten kamera denne gangen. Litt trim må man jo også ha. Kos deg på mandagen! 🙂

    7. Unni: Tusen takk. Jeg synes jeg får med så mye mer ved å bruke kollasjer. Søndagen var herlig den og vi fikk sol litt av og til. Herlig med våren! Ha en fin mandag! 🙂

    8. Fruemmel: Våren og blomstene kommer nok snart din vei også! Hestehoven er så vakker, men den er snart ferdig her i solhellingene i hvert fall. Hyggelig jeg motiverer. Ut på tur! Jeg skal gå etterpå og jeg gleder meg allerede! Kos deg med en ny uke!

    9. margarites: Men så gøy! Du må gå på leting utover da! Om de er avblomstret, så finner du jo alle bladene som kommer etterpå. Jeg traff en dame på lørdag som hadde hytte i nærheten. Hun ante ikke at det var blåveis her, så jeg fortalte henne veien. Hun viste meg en sopp som jeg ikke ante var spiselig. Morsomt å dele ting. Ha en vakker dag med ditt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg