Hagemesse.


Så mye vakkert og så mye inspirasjon man får av gå på hagemesse. Siste dagen var i dag der inne og jeg er glad jeg fikk gå der i noen timer. Neste år skal jeg merke meg denne helga og ha mye bedre tid!


Tre timer som jeg hadde til rådighet, var alt for lite. Vi har vært på hagemesse før, men da har det da ikke vært det halve av det de hadde satt sammen nå der inne på Lillestrøm.


Den siste timen gikk jeg på som bare den og knipset i vei. Utrolig mange fine ting å se på og å lære. Jeg var innom betongstøping også, men jeg rakk ikke å få med meg den prøveflisen jeg lagde. Søsteren min hadde mye bedre tid, så hun skulle plukke den opp før hun dro hjem. Jeg lagde en firkanten flis til å ha varme kjeler på, og storesøster lagde et fint hjerte. Kjempegøy. Tror jeg må sette i gang med litt produksjon her selv i sommer.


Jeg liker de rustne tingene. Har du sett for en fin hare! Tror det er en modell fra eventyrene til Beatrix Potter. Så var det rustkuler til pynt og digre rustne bålpanner, med det fine dyreliver skåret ut rundt omkring. Men den store til å tenne bål inne i kostet 28 000, så det ble slett ikke aktuellt. Men så gøy å se alt det fine.


Den ene boden etter den andre var full av fantastiske ting, så jeg ble skikkelig imponert. Det var selvfølgelig masse hagemøbler også, en rosa gravemaskin, flotte griller og all verden av hageredskaper, men det tok ikke jeg bilder av.


Jeg hadde mer enn nok med å se på alt det andre.


Det ble mange bilder. Nå sitter jeg her og studere alt litt bedre. Tenk å fylle min hage med alt dette da! Det hadde vært en drøm. Men ser du stolen der til høyre? Den tok jeg bilde av så Fruensvilje kunne få enda en ide om hva hun kan bruke resteplankene etter opppussingen sin til!

#foto #blogg #hagemesse #helg # vår
26 kommentarer
    1. Her var det mye fint, og jeg skjønner godt at du kunne brukt lenger tid. Man må liksom gå forbi samme stedene flere ganger, for det dukker opp nye ting hver gang. Kjekt med inspirasjon. Jeg gleder meg til å sjekke ut sommerblomster på ulike hagesentre snart 🙂

    2. Her var det mye flott! Jeg likte ekstra godt dama med kyse som sto og vannet! Var på hagemessa da jeg gikk på Vea. Da hadde vi stand og solgte ting vi hadde laget! 🙂

    3. sukk,den som hadde bodd litt nærmere ,ja her var det virelig masse fint.Jeg tenkte det samme som deg da jeg såg stolen,skikkelig fine.Men jeg har nok ikke nok paneler til et slikt prosjekt,har gjemt unna litt,resten har mannen hatt med til reinholdsverket,vi kan ikke ta vare på alt (

    4. Har aldri vært på hagemessa..men ser flott ut..og det bugner jo av inspirasjon og fine blomster :)) Kul den stolen ja..men måtte hatt ei pute om jeg skulle sittet i den :)) Klem og fin kommende uke til deg <3

    5. margarites: Neste år, om jeg får sjansen er det bare å legge inn en hel dag der! 🙂 Kosa meg verre. Hagesentrene er også gøy framover nå! Kos deg i kvelden 🙂

    6. karidansen: Damen med kyse var så søt! Men det var veldig mye jeg likte her altså! Det var noen fra en blomsterskolen i dag også, men jeg husker ikke hva skolen het. Kanskje det var Vea??? 🙂

    7. fruensvilje: Ja, det er dumt der er litt langt for deg, for her hadde du skikkelig kost deg du også! Var ikke den stolen morsom. Men du får hygge deg med det du har gjemt og lage noe gøyalt av det! 🙂

    8. annebe: Neste år er det kanskje din tur da? Her hadde du også hygget deg, men det var masse folk fra de åpnet og jeg ble sliten i bena etter hvert. Man burde hatt joggesko og ikke jålet seg til med høye heler på skoletter! Klemmer til deg også! 🙂

    9. Så mye spennende du har fått se på hagemessen. Jeg har aldri vært på noe som heter hagemesse. Men bruker å gå rundt på Oasen hagesenter her i Levanger å hente inspirasjon. De er flinke på utstillinger og har god plass. Det blir artig å holde på ute i hagen, om bare været hadde blitt litt varmere. Jeg likte spesielt godt den sittegruppen i shabby chic smijern + den dekorasjonen med enkle rosafargede blomster som var satt opp for anledningen.

    10. åååååh der var det myyyye fint, tror det er et sted her også som har sånn masse fint men det har også et ufyselig høyt prisnivå for min pengbok liksom men jammen er det GØY å se hva som finnes 😀 Har så lyst på en slik rusten metallpavuljong eller hva det heter sånn som roser kan klarte i. Ha en riktig sååå god natt <3 nattaklæmme 🙂

    11. toveview: Det var så mye fint at jeg vet at neste år må jeg ha dobbelt så lang tid der inne. Hagesentrene bugner jo også over av fine ting og blomster også nå. Herlig med vår. Jeg skal kjøpe meg noen flere stemor denne uken, for de holder seg jo fine til langt ut på sommeren. Ha en vakker dag og så vår vi håpe vårvarmen kommer din vei!

    12. ladyaugust: Takk. Jeg sov så godt atte!!!! God morgen! Sånn rusten paviljong hadde de også, Jeg skulle gjerne hatt masse av de rustne tingen, men litt for mye penger for min slunkne pengebok. Men jeg har bilder jeg kan kose meg med nå da!!!!! Ha en fin mandag med en diger klem fra meg 🙂

    13. Rita: Helt utrolig hva de hadde fått til denne gangen. Jeg var der for en del år siden og husker det slett ikke sånn? Neste år må jeg ha bedre tid, for jeg rakk slett ikke det jeg ville på tre timer. Klemmer til deg 🙂

    14. Siv Svanem: Utrolig fint og jeg håper de lager et tv-program om det etterhvert. Nydelig med alle de herlige blomstene og tingene sammen! Ha en fin mandag! 🙂

    15. Mornings, her er dagens tur unnagjort i fint vær og nå er det handletur på meg. Ha en fiiin dag 😀 Man kan jo ønske seg alltids, man trenger jo ikke kjøpe alt man ser, kanskje spare til noe spesielt heller 😀 Goooodklæmme <3

    16. ladyaugust: Hallo hallo! Finvær? Her har det regnet på morgenen, og hjelp som det blåser. Skikkelig høstfølelse i dag jeg. Nei, man trenger slett ikke alt mulig. Jeg fant fram malingen og satt i gang. Her blir det brune blomsterpotter i våren. Klemsiklem og nyt dagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg