Lett blanding.


På hagemessen i går, så jeg så mange fine insektshotell. Jeg tror jammen jeg må fikse meg et selv utover våren. Om jeg får mannen i huset til å snekre en husramme, så skal jeg da selv klare å fylle huset med mose, kongler og hullete trebiter. Men om mitt blir et trestjerners hotell som disse her, ja det vet jeg jo ikke.


I går kjørte vi lenger enn langt. Jammen fikk jeg meg ikke en tur innom Hadeland glassverk også. Ja, det kan anbefales. Masse fint å se på, og masse fine tips der også! Bildene ble litt grå, så de er ikke helt rettferdige mot den fine fargeprakten der inne.


Måtte bare vise dere frokosttallerkenen min fra i går. Plutselig hadde jeg gjenskapt min egen akvarell, i egg og bacon!

#blogg #foto #hverdag #vår
18 kommentarer
    1. Stilig med insekt – hotell. Hadeland Glassverk har mye fint. Var innom der for ett års tid siden. Du finner nå på det utroligste : Akvarellkopi av egg og bacon! 😀 Livet ditt er ikke kjedelig! 😉

    2. karidansen: Man skal kanskje ikke leke med maten, men jeg kunne ikke la være! Noe moro må vi jo ha, og dette er da gratis..Hadeland er fint. Vi var der i fjor høst også. Pent ute der også! Ha en strålende dag. Her males det i brunt på krukker og figurer til terrassen! 🙂

    3. Du har hatt en fin helg…og herlig å se så mye spennende og vakkert 🙂 Innsekthotell fenger ikke meg…men Hadeland skulle jeg godt likt å besøke en gang 🙂
      Ha en herlig flott uke <3

    4. Eva:Ja, det var veldig koselig. Ikke alle bryr deg om insekshotellene, men jeg synes de er litt dekorative. 🙂 Hadeland er verdt et besøk. Det er veldig mange rom å se seg om i, så her trenger man også god tid da. Kos deg videre i april. Klemsiklem fra meg 🙂

    5. Jeg er helt sikker på at insektene ikke bryr seg noen om hvor mange stjerner det er på “hotellet”! 😉 Herlig å dra å kikke på så masse fint! 🙂
      <3 Håper du får en flott mandag!

    6. Vet du, jeg tenkte på akvarellen din når jeg så baconet FØR du skrev under og viste det bildet. Innsektshotell høres morsomt ut, og jeg tenker ditt kommer til å få minst like mange stjerner. Tenk at humler og bier holdt på (holder på?) å bli utryddet. Det var mye snakk om det for et eller to år siden 🙂

    7. margarites: Knis, det var litt festlig da med bilde i maten min!
      Ja, det kan vel være fint med et insektshotell, selv om her hos oss kan jeg ikke si at det har minket på verkne, veps, bier eller humler. Men alle monner drar heter det jo! Ha en vakker kveld 🙂

    8. Jeg har også tenkt på humlehotell, men er litt usikker på hvor det er greit å henge det opp….
      Ja, er lett å få ideer på Hadeland glassverk, har ikke vært der, bare sett bilder..De hengende glasslyktene må jeg ha på minne…Kjøpe da, jeg lager ingenting….:)

    9. maiken: Jeg også tenkte på hvor jeg skulle ha det. Tror jeg skal sjekke litt på nett om det der. Hadeland har mye fint altså. Koseig å gå der å se på alt det fine. Om man ikke lager selv så finnes det da heldigvis mye fint å få kjøpt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg