Rustinspirert.


Etter å ha sett alt det fine på Hagemessen i helga, ble jeg helt rustinpirert. Jeg plukker fram både det ene og det andre, og vurdert om det passet med litt nye farger. Jeg lager ofte små skulpturer selv i keramikk. Denne piken i hvitt har stått på terrassen i noen år så. Med litt brunt, svart og gyllent ble den vel egentlig ikke rustfarget, men mer som en bronsjefigur kanskje. Den vil passe fint til det det andre der ute etter hvert, for jeg maler i vei.


En sinkpott jeg hadde, fikk rett rustfarge og blomsterpotter og annet fikk samme behandling. En annen figur jeg har laget trengte også et strøk maling. Nå er det meste klart til å sette sammen der ute. Til og med den trehvite fjøskrakken broren min har laget til meg, fikk farge. Men i dag orker jeg ikke holde på der ute. Det blåser jo iskald vind fra alle kanter. Nei, jeg får vente med moroa til sola skinner, tror jeg. Fint å ha noe å glede seg til.

#foto #hobby #vår #interiør #hage
22 kommentarer
    1. Så lurt å fornye litt av det man har allerede..og dette ble jo veldig bra 🙂 Best å holde på ute når det er litt varme i lufta ja…blir mer kos da 🙂 Klem <3

    2. annebe: Jeg har ofte kjøpt ting som ikke er glassert. Da kan man lett male det om man vil. Ting jeg selv lager, maler jeg også og det er fint å kunne variere. Klem fra meg 🙂

    3. Det ble flott 🙂 Du er som jeg har sagt før, en tusen -kunstner, eller i mine øyne, en EKTE kunstner. Slik alle kunstnere burde vært 🙂 Klemme <3

    4. om en liker stilen så har du iallefall funnet en mye rimeligere måte å skaffe den på,og personlig til tusen ))flotte gjenstander som nok skaper hygge i hagen

    5. fruensvilje: Noen ganger må jeg bare forandre litt på sakene. Jeg har vel hatt blomsterpotter i alle farger omtrent. I år blir det visst mye brunt. Gleder meg til å få det på plass. Ha en fin kveld 🙂

    6. maiken: Det tar tid, det er sikkert. Skummel? Jeg synes skulpturer har lett for å se skumle ut, fordi øynene blir litt “tomme”! Disse to var jeg ikke så veldig fonøyd med, derfor havnet de ute på terrassen da.

    7. Du er virkelig en allsidig kunstner! Herlig uttrykk på de figurene. Du ser muligheter i det aller meste! Har blitt lite sånne aktiviteter på meg i det siste. Jeg er ikke i nærheten av deg når det gjelder tegning/maling og skulpturer, men jeg liker å kreere. Det gir ro i sjela! 😀

    8. karidansen: Så lenge vi har det moro og ikke konkurrerer med hverander, kan vi være så kreative vi vil. Husk at det er et ordtak som sier at noen liker mora og andre liker datteren, derfor ble de begge gift! 🙂 Sånn er det med kunst også, vi liker så utrolig forskjellig, og det er strålende. Skal se du får mer tid til ditt, når du kommer i ordning. Ha en vakker dag i våren!

    9. Du er og blir en kunstner – ingen tvil om det. Og du gjør noe med tingene med en gang. Jeg må tenke lenge og vel før forandringene kommer. En ganske lang modningsprosess med andre ord. Det blir fint på terrassen din nå, og med ny farge blir det jo litt som å ha fått nye ting. Supert!

    10. Ja, er det rust som gjelder i år 🙂 Bra, fordi jeg elsker shabby-chic-elementer. Kreativt å gjøre gammelt til nytt. Meget fin jente keramikkfigur du har laget, flink ! Jeg likte spesielt godt den rustne potten med smijern snirkler og detaljer 🙂

    11. toveview: Tusen takk for hyggelige ord! Fint med gjenbruk synes jeg. Litt maling, og så har man plutselig forandret det hele. Den rustne potten var i sink i fjor. Jeg er heldig å ha to, så den ene ble rustfarget nå.

    12. margarites: Tusen hjertelig. Jeg blir ivrig når jeg får en ide og har tid til å fikse det. I dag var det så fint vær, at jeg har tatt meg fri til hagekos i formiddag. Har hatt en herlig dag i våren. Nyt kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg