Tommelen opp!


I dag gir jeg tommelen opp, for dagen har vært topp!


Sola har skint til stadighet mellom lette skyer. Med fjorten pluss i skyggen, så spratt jammen bjørkeløvet ut inne ved solveggen. Jeg har plantet litt og ryddet vekk gamle kongler og mose, så nå er det vår på terrassen!


Det ble skikkelig koselig i kriker og kroker.


Jeg gikk en tur inn i skogkanten der de hadde felt en mengde bjørketrær. Det tok tid, men jeg fikk klipt med meg en haug med kvister. Så var det å prøve seg fram med kranser, hode, armer og ståltråd.


En skikkelig morsom formiddag ble det jammen. Jeg har spist flere måltider ute i dag, og det var så fint med pynt og blomster både her og der. Kruspersille og gressløk kunne jeg plukke i hagen.


Nå føler jeg virkelig at det er vår. I år laget jeg en kvistpike som holder tommelen opp for våren!


Det er bare å vente på varmere dager og  mer vekst. Lavendelen vil ikke vokse mer, for den er kunstig, men stemoren vil snart dekke mosen og gi et fint fargespill. Det er bare å nyte hvert øyeblikk når man kan.

#foto #hage #friluftsliv #hobby
18 kommentarer
    1. Hørtes ut som en perfekt dag..og mange fine” kreasjoner” av både blomster, kvist og mat ..helt i din stil :)) Veldig surt her på formiddagen..men vi har gått ei runde nå..og da var det deilig..og blå himmel hele veien :)) Klem <3

    2. Deilig å ha sånne dager 🙂 Jeg hadde en dårlig helt til jeg kom hjem… Jeg har vunnet GIVEAWAY, DET forandre den dumme dagen 😀 Herlig 🙂 FIn figur med tommelen opp 🙂

    3. Du er altså så kreativ!! Tommel opp for DEG! Herremin så flott det ble med den kvistpiken! ja alt det andre du har gjort i dag også..Skulle ønske jeg hadde litt av din kreativitet og pågangsmot! Kjempe fint! og flotte bilder!

    4. annebe: Jepp, det var helt nydelig. Hos meg var det vindstille på terrassen i dag, men hjelp så surt det var nede på gresset. 🙂 Nå har månen tittet over åskammen, og det blir nok en kald natt igjen. Klem fra meg 🙂

    5. frodith: Takk du! Så flott du fikk vridd dagen til noe godt! Gratulerer! Nei, ikke alle dager er like greie. I dag tok jeg meg rett og slett fri fra alt, for det kan jeg faktisk gjøre og heller jobbe i kvelden. Klemsiklem fra meg! 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte:Mange takk for hyggelige ord. Jeg ble ikke helt fornøyd med denne piken. Jeg lagde en for mange år siden og den ble mye bedre husker jeg. Men det handler om bjørkekvistene og hvor tynne de er! 🙂 Jeg sender over litt kreativitet til deg jeg 🙂

    7. For en herlig dag og så fint det har blitt rundt deg. Kvistdamen var fin, mye jobb der skjønner jeg. Men så får du jo ha glede av henne en stund. Her har vi hatt skikkelig møkkavær! Det har regnet og blåst og vært surt og kaldt. Men våren kommer igjen, det vet jeg 🙂 Det er så vidt kommet “museører” på bjørken så da blir det grønt etter hvert.

    8. margarites: Ja, sånne dager er gull! Kvistdamen varer hele sommeren hun og kanskje enda lenger! Håper finværet kommer din vei igjen da og du kan nyte våren! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg