Den hvite skjønnhet!


Måtte bare vise der at jeg fant den hvite skjønnhet i går! Hvit blåveis er nydelig. Jeg var hjemme i min barndoms skoger og der vet jeg hvor den vokser! Npk en gang blomstrert den litt her og der inne under grantrærne.


Herlig å krype ned i skogbunnen og forevige den blå og den hvite. Jeg har tatt masse bilder i helga, men akkurat nå orker jeg ikke å lage et langt blogginnlegg. Dere får se mer siden. Ute er bakke hvit av snø nå, og jeg er sliten etter masse selskapeligheter, besøk og familiehygge i helga. Nå skal jeg samle  meg litt før det er ny uke! Ha en fin kveld.
 

#foto #natur #blomster #vår #blogg
24 kommentarer
    1. Det er ikke hvitveis altså? Men rett og slett blåveis som ikke har farge? Pen var den , og spesielt sammen med den blå 🙂 Klemmer søndagsklemmen <3

    2. Så nydelig, det er så pent når det spirer men bare gjett en gang hvem som er tett i snyteren eller, meg. Pollen er i full vigør og kroppen bråstreiker. På tide med en pille. Gooodklæmme <3

    3. frodith: Nei, hvitveis er det slett ikke. Hvitveisen har gule støvbærere og hvor blåveis har hvit som blir rosa i tuppene. Blåveisen finnes i alle varianter fra blå til hvit og det er delvis genetisk og delvis jordsmonnet. Her jeg bor nå er det bare rødlig og blå blåveis, men i min barndoms skoger en times tid herfra, er det flere steder der den lyser kritthvit i skogbunnen. Utrolig vakker! 🙂 Om du titter innom blåveis på Wikipedia så ser du en bukett i alle de fine fargene. Klem til deg 🙂

    4. ladyaugust: Jeg elsker å lete etter den om våren. Det snødde som bare den inne over skogen i går, og i dag har vi hatt skikkelig snøvær her, så det er litt av en vår. Heldigvis er selja over det verste her nå, så jeg bare nyser litt. God bedring vennen. Klem fra meg 🙂

    5. Ååååå den var nydelig!! Kjempe fine bilder! DEN vil jeg finne også!! hihihi. Kos deg og slapp av litt etter helgen! Det trengs noen ganger det.. Ha en god kveld og natt!

    6. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Så da kan jeg godt vente på flere fantastiske bilder fra deg. Denne hvite blåveisen var flott, men det er jo den blå også. Blåveisen har noe helt spesielt som gjør den så vakker. Akkurat hva det er vet jeg ikke, kanskje det bare er for at det er en blomst jeg ikke ser her borte, men den er utrolig flott 🙂

    7. Er en albino-blåveis? Usikker på om jeg har sett den selv 🙂 Den ser jo litt annerledes ut enn hvitveis- innbiller jeg meg 🙂 Nydelig var den i alle fall 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Utrolig vakre. Mange går rett forbi dem, for det tror det er hvitveis! Man må nok litt ned i mosen for å se dem.Ja, helga var finfin den med mange opplevelser, hyggelig mennesker og fin natur. Men det rare er at man blir sliten av å ha det trivelig også. Ha en fin ny uke!

    9. margarites: Sant det! Hyggelig sagt av deg. Noen ganger blir enkelte farger eller blomster i naturen som våren selv! Herlig følelse det der! Du får kjøpe deg en blåveis til hagen. De er også finfine! 🙂

    10. fruensvilje: Ingenting er så hvitt som den hvite mot blåveisen synes jeg! Like herlig hvert år! Hadde en fin rolig dag i går med snøvær og barnebarnbesøk, og det var veldig trivelig. Nå er det ny uke, den siste i april for dette året! 🙂

    11. Elin Slåen: Nei, den er ikke albino. Når støvbærerene spretter ut, så er de litt rosa. Utrolig vakker, men den vokser ikke overalt. Hvitveisen er faktisk ikke så hvit som den hvite blåveisen. Hvitveisen har mer gjennomskinnelige blader og støvbærerene er knallgule! Veldig vakker blomst.

    12. Elin Slåen: Enig! Nå skinner sola igjen her og blomstene har løftet hodet fra is og kulde. Nå blir det nok bedre og bedre framover. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg