Kaffe?


Kaffe? Det finnes vel ingen bedre steder om våren for å ta en kopp kaffe, enn inne på skogen! Mitt lille bord passet fint til dette. Jeg plukket meg noen gjøkesyre også, og spiste dem. De smaker litt som lime og er koselig pynt på en brødskive med gulost.


Våren er kald her hos oss,men det har vært mye sol i skyene. Vi så en hauk eller falk da vi gikk tur på søndag. Ikke lett å ta bilder av den når den seilte avsted, men den hadde fint brunt spill i fjærene. Flott å se på.


Utrolig fasinerende å se på skyene om dagen. Disse ga masse snø da de kom over oss.


Sola forsvant brått i det hvite. Jeg fikk ikke bilder av det, annet enn blomstene på terrassen, for mens det snødde som værst, drakk jeg kaffe med familien.

#foto #blogg #natur #vår #friluftsliv
36 kommentarer
    1. nydelige bilder,og tenk å kunne drikke kaffe i skogen av den fineste porselenskoppen ) herlig.
      Synes du fikk noen fasinerande bilder av skya som var tynget av snø ))

    2. fruensvilje: Ingenting smaker så godt som da!!!! De skyene var som ville! 🙂 Utrolig flott å se på der de skyene danset fram. Ha en vakker dag! 🙂

    3. Så flott det ble med vakkert “dekket” bord i skogen :))) Det varierer utrolig fort mellom skyer og kaldt ..og sol som varmer om dagen…:)) Flotte bilder av mye vær og fin natur 🙂 Kos deg med kvelden <3

    4. annebe: Ja, for et vær. Nå har det regnet litt igjen, og jeg var ute. Våt ble jeg, men sola varmet etterpå så jeg frøs ikke. Godt å komme inn til tørre klær. Ha en fin kveld 🙂

    5. frodith: I går var det så fint, men i dag er det sånn narrevær igjen. Men det blir vel bedre utover i mai får vi håpe. Brrr, så kaldt. Klemsiklem i kvelden 🙂

    6. Nydelige bilder! <3 Og den kaffen hadde jeg gjerne delt med deg på det flotte bordet i naturen! 😉
      Her er også våren kald.. Men det ER vår, og det er det beste synes jeg! <3

    7. Nesten så jeg fikk lyst på kaffe når jeg så den koselige kaffekoppen ute i det fri. Håper det hvite teppet smeltet fort, for nå så seint om våren vil vi ikke ha den slags. Skyer er utrolig fascinerende. Se hvordan de driver, i flere høyder, noen fortere enn andre og noen ser man nesten ikke at beveger seg en gang. Kjekt å se hvordan solen leker gjemsel mellom skyene noen ganger, og bare solen viser at den er der oppe så blir dagen bedre enn med våte og tunge regnskyer 🙂

    8. Så søtt med den kaffekoppen i skogen! Kald vår hos deg også ja. Det er det her også, og selv når solen er fremme er det kaldt. Jeg håper det blir bedre fremover. I går snødde det ikke her, men det haglet 🙂
      Og nydelige bilder har du tatt, som alltid 😉

    9. Fruemmel: Ja, enda har man ikke lyst til å sitte stille så lenge i naturen. Men snart er det mai og da kommer vel litt lunere temperaturer. Ha en fin dag og takk for hyggelig kommentar. 🙂

    10. margarites: Noen ganger er det mer passende for meg med en pen kopp en den plastkoppen. Heldigvis har jeg fått flott trekopp av Utifriluft, men når jeg bare er i skogkanen hjemme kan jeg unne meg porselen! 🙂 Vi har jammen hatt fasinerende skyer om dagen. Flott å se på! Ha en vakker dag, og i fantasien rekker jeg deg en varm, velduftende kopp kaffe! 🙂

    11. Unni: Det hadde vært koselig. Du ser det er plass tl flere kopper på det lille bordet! Men det er kaldt der ute enda. Gleder meg til lunere dager 🙂

    12. Ja jeg kunne tatt sikker ti kopper kaffe der, tipper det gir ro i sjela å sitte sånn 😀 I dag er det ikke mye vår her altså, isfreezing kaldt ute, men inne blir det en fiiin dag, bare en liten tur først 🙂 Ha en fiiin dag <3 godklæm på vei til deg 🙂

    13. ladyaugust: Her kom sola i dag tidlig, men det varte bare noen minutter før den forsvant i skyene. Kaldt er det også, så jeg tar kaffen inne i dag ja. Jeg skal på skurings hos svigerfar,så jeg blir nok varm nok. Klem til deg på tordagen! 🙂

    14. Så herlige bilder av kaffe i skogen, du har fått med fjær og alt….og den flotte hauken.
      Ja, april er litt av en måned,med alt været….

    15. maiken: Ja, all slags vær er det jammen. Men i dag har vi ikke hatt snø, som det var et par timer lenger nord. Sola har tittet fram innimellom regnbygene og det gror noe veldig! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg