Om jeg vil jobbe?


Hva tror du? Jobber dukker på 17.mai eller? Er det lov? Jeg håper det i hvert fall.


I dag ble jeg funnet på et digert marked i Oslo, og kjøpt! Jeg er temmelig slitt. Det sorte skjørtet og hodetørkle mitt er falmet, og jeg er visst litt skitten selv også. Men hun som kjøpte meg brydde seg ikke om det. Jeg har fine sko og med polstring under skjørtet klarer jeg å stå rett i gjennom mange timer.De som eide meg før har tatt vare på meg da, men det er ikke videre morsomt å ligge ned i en plastpose og bare komme fram når det er kjøp og salg på gang. Kan tro jeg var glad da jeg ble kjøpt av en som likte meg. Nå har jeg fått fikset litt på håret, børste vekk støv og smuss fra klærne og vasket både ansikt og hender. Ble jeg ikke fin? Men så var det jobben jeg skal gjøre da!


Klarer jeg det! Jeg er litt redd ved tanken. Det er en tung jobb. Skjørte mitt er fullt av dype lommer! Damen som kjøpte meg fant med en gang ut hva de skulle brukes til. Jeg skal jobbe som kniv- og gaffelhjelper på 17.mai. Midt på bordet skal jeg få stå sammen med små flagg, mat og kaker. Tror du jeg klarer det? Jeg er veldig takknemlig for den jobben og hun har lovet meg at til jul skal jeg få en fin ny nisselue, så jeg kan være med feire jul også. Er jeg ikke heldig. Men det fineste er at jeg aldri mer skal pakkes ned i en plastpose for å legges vekk. Ikke så lenge jeg bor hos denne damen. Hun har lovet at jeg skal få stå på hylla sammen med de andre dukkene hennes, så lenge jeg vil. Der kan jeg svinge på kjolen og gi glede gjennom hele året.

#foto #blogg #dukke # nasjonaldag # 17.mai
16 kommentarer
    1. Så koselig, du var heldig som havnet hos denne snille damen:). Ønsker deg en fin 17 mai og mange fine dager i fremtiden:). Klem

    2. Så stilig den var, bestikk-arbeideren 🙂 Du finner mye fint 🙂 Men har du vært i OSLO!! Du må jo si fra når du kommer!! Hadde vært kos og møtt deg Natheless <3 Jeg har vært og trasket i byen i dag og møtt søsteren min 🙂 Klemmer <3

    3. frodith: Kjempesøt dukke! Vi var på det digre markedet på Ekeberg, og ikke ned i byen i det hele tatt. Kosa meg med slekta og dro hjemover igjen før elleve. Morgefugler vi vet du! Hadde jeg vært ned i byen, hadde du nok fått et pip vennen. Klem til deg 🙂

    4. Åååå så koselig skrevet! og ja, du får det kjempe flott hos den nye snille damen!! og du klarer den jobben med glans!!! DET ser jeg .. Kjempe fin, og igjen..så kreativt og herlig!!

    5. Ååå, den var nyyydelig! Og så flott når man kan bruke den til mer enn vanlig pynt. Jeg var en ivrig samler av porselensdukker før, men ved en flyttesjau ble de valgt bort. Håper de har det bra et sted…:)

    6. maiken: Veldig lurt. Jeg aner ikke om det var det de “lommene” var ment for, men det passet meg! Porselensdukker er fint da. Denne bunadspiken er bare plast, men jeg liker den likevel. Jeg har en stor porselensdukke jeg vant på tivoli, men den er pakket vekk nå. Om noen år kan de kanskje tas fram igjen? Dine har det sikkert fint hos noen andre! Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg