For et liv!


Jeg gikk meg en tur i ettermiddag, og det var liv overalt. Men bildene ble slett ikke fine. Jeg viser dem likevel, for å fortelle hva jeg opplevde. Endene var på plass i dammen inne på skogen, og jeg gikk ned til vannkanten for å se etter salamandrene.


Plutselig kom det noe svømmende imot meg i vannet, og så bøyde det av inn mot land på andre siden.


Det var en buorm, ikke bare en, men to! For plutselig så jeg at det beveget seg rett ved siden av meg også. Før jeg fikk tenk orm, så hadde den kommet seg over gresset og var på vei over vannet den også. Først trodde jeg det var hoggorm, men med de flekkene bak øynene, så måtte det være buorm.


Jeg så salamandrene. Nå leker de der nede i vannet og det er virkelig vår!


Litt lenger bort gikk jeg ned til vannet igjen, og det sa plopp og plask, for der holdt jo froskene til. For et liv!


Så mye spennende kan kan oppleve på en times tur om man bare stopper opp litt, lytter og ser!

22 kommentarer
    1. Her var det mye spennende liv … og flott dokumentert med bilder 🙂 Fint å ha øynene med seg på tur i skogen :)) God natt og fin dag i morgen til deg 🙂 Klem <3

    2. Så herlige bilder! Jeg vet jo at orm kan svømme, men jeg vil liksom ikke vite det. En gang vi badet i Gardasjøen i Italia kom en orm svømmende og inn på land. Da var ikke jeg uti vannet der mer. Liker ikke orm selv om de er ufarlig. Men på bilder må jeg innrømme at de er litt spennende å se på. Ha en fin onsdag 🙂

    3. Ja her var det masse spennende å se!! Flotte bilder fra en begivenhetsrik kveldstur! Ja den buormen din var helt tydelig det..Min hadde veldig lite hvitt bak på hodet..men man ser antydning..og øynene var jo som bueorm..så den var litt tvilende..men flotte frosker du fikk også!

    4. Jeg synes du har fått fine bilder jeg….Og ikke vanskelig å se hva det var for noe 🙂 Svømmende orm har jeg ikke hørt om…så jeg skjønner på en måte hvorfor jeg er skeptisk til å bade selv i sjø og vann 🙂 Helt uten å vite det så er det noe som holder meg tilbake….tror det må være dette 🙂

    5. Du er så flink til å forevige øyeblikkene! Vi også ser (og hører) mye forskjellig på skogsturene om dagen, men fyyyy så mye jeg håper på å ikke møte orm av noe slag…

    6. annebe: Tusen takk! Ny dag, nye muligheter og sola skinner. Varmen er vel over for denne gang og det er mer normalt der ute. Kos deg i våren! 🙂 Klemsiklem 🙂

    7. margarites: Litt artig å se den svømme der ute, men det er mindre gøy å møte en hoggorm på en svømmetur. De sier at den ikke biter noen når den svømmer, for den har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Men jeg er aldri trygg!!! Kos deg i våren!

    8. karidansen: Jeg har møtt orm på min egen svømmetur, og det er litt ekkelt! 🙂 Følte meg som en øy som ormen godt kunne tenke seg å kravle opp på for å hvile!!!! Ha en vakker dag! 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er mange små ting der ute, som også er spennende! Din var garantert en buorm. Fint å se dem, men jeg vil ikke for nær, selv om de er ufarlige! 🙂

    10. Eva: Uffda, kanskje jeg skremte deg enda mer nå. Ormene har jeg ofte sett på svømmetur, men de har det fryktelig travelt med å komme seg i land, så bite tror jeg neppe de gjør i vannet. Våre ormer er jo ikke som de digre slangene i Amasonas heldigvis. De bor jo i vannet også.Men man føler ikke for å hoppe i vannet hos oss heller rett etter å ha sett en orm der.

    11. Fruemmel: Med et lite kamera i lomma kan man jo lett dokumentere det man ser, selv om bildene slett ikke blir perfekte. Her er det mange ormer, så vi ser dem stadig. Hoggormen er skikkelig i farten i varmen. I går så jeg årets første ihjelkjørte stålorm stakkars, og to buormer i vannet da. Naturen er mangfoldig og det skjer mye der om dagen! Nyt dine skogsturer du. Klemsiklem 🙂

    12. Etdiktomdagen: Livlig ja! Jeg ante ikke om det var hoggorm eller buorm før den kom nærmere. Flinke svømmere da! Ha en herlig dag i våren! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg