Forberedelser.

For to dager siden kokte jeg lapskaus, og det var lurt. Jeg har ferdig middag i dag også. Så fikk jeg bakt marengskaker til 17.mai. Jeg lagde tre lengder denne gangen, i stedet for en rund. Jeg fryser dem ned, så slipper jeg å stresse med dette rett før dagen. Nå kan jeg legge to over hverandre med krem i mellom på festen. Den som er til overs, kan vi kose oss med en annen dag. Eggeplommene som ble igjen etter pavlovaen, ble blandet med kremfløte, rømme, sukker og vaniljesukker, så nå har jeg is klar også. En liten prøvesmak lurte jeg meg til, som dere ser i bildet oppe til venstre. Jeg liker forberedelsene til fest og hygge. Nå skal jeg stryke skjorter, og så er snart alt klart hos oss. Å blir jeg ikke klar med alt jeg har tenkt, så blir det 17.mai likevel. Det gjelder å beholde roen.


Nyt dagene! Ønsker dere alle en fin helg!

12 kommentarer
    1. Så flink du er som begynner i god tid! Jeg har ingen store planer på dagen, og skal kose meg med å se på tv og slappe av..kanskje gå en liten tur ned til Tofte for å se toget..Slipper alt dette maset.. Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Her skal det ikke være mas heller, men da må man forberede det i tide. Nå har jeg handlet inn mat og drikke, og kan slappe av med at det meste er på plass. Vi skal ha familien på besøk, og de er alle flinke til å hjelpe til også, så jeg gleder meg stort. Håper været holder, så det ikke blir regn, men blir det for ille så har vi hverandre, tv-underholdning, kaker og mat ja! Ha en vakker dag! 🙂

    3. Etdiktomdagen :Tusen takk! Vi får besøk, og da er det greit med litt forberedelser. En tur i fjellet er jo en flott feiring på nasjonaldagen! Kos deg masse! 🙂

    4. Jeg pleier ikke feire så veldig jeg, men i år skal jeg feire litt bare på en HELT annen måte 😀 i Italia 🙂 GLeder meg 🙂 Klemsiklem <3

    5. Hadde hjemmelaget lapskaus for ei ukes tid siden vi, veldig god mat 🙂 Har ikke bakt til 17mai, blir været bra drar jeg og mannen ut ved sjøen eller noe slikt med niste og kaffe ..og kommer gutta innom på kvelden har jeg is i fryseren :)) Nydelige, festfine bilder 🙂 Klem og fin helg til deg <3

    6. annebe: Lapskaus er kjempegodt det og jeg kunne hatt det på 17.mai også jeg. Men her blir det pølser med diverse tilbehør denne gangen! Koselig med tur i naturen på en sånn dag også,Men vi skal se barnetoget og ha besøk av store og små etterpå. Gleder meg stort! Klem til deg og nyt helga! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg