Festhelg!


Så var denne festhelgen over! Håper alle har kost seg på sin måte, og samlet gode minner.


Vi var på tur i hele pinsa, og det var iskaldt. Med fem til ti grader og stadig regn, var det ikke varmt å være eksosrype! Men vi besøkte Läckö slott ved Väneren i Sverige, og det var artig.


Fint å se de forskjellige tablåene de hadde satt sammen, og tenke seg tilbake til hvordan de hadde det på slottet i gamle dager.


Selv om det var kaldt, så blomstret det vakkert overalt.


Mandag kveld var det hjem for å forberede 17.mai. Her var huset fullt fra morgen til kveld i går. Vi dro i samlet tropp til byen, så barnetoget og spiste litt, før vi dro hjem til mer hygge her i huset. En minnerik dag for barn og voksne ble det. Hele helga hadde vi det kaldt og guffent, men i går slo det til med strålende sol og 19 varmegrader. Kan man være mer heldig? I dag er det igjen grått og surt. Her er det rester igjen fra i går, så jeg kan ta det litt lettvint. Nå er det på med skjortevasken, og så er det tilbake til jobb og hverdagen.

#foto #blogg #hverdag
24 kommentarer
    1. Så flotte bilder! og du hadde en skikkelig feiring skjønner jeg.. Tilbake til hverdagen i dag! 🙂

    2. Nydelig,, det var ikke lett å se iskald vind og frosne hender av de bildene der 🙂 Som alltid en vakker sammensetning av opplevelser 🙂 Tusen takk

    3. Høres ut som du har hatt en fin helg, det beviser jo bildene også. Men vi fikk ikke se vidunderet som du var eksosrype på…. Slottet så fint ut, og det er gøy å komme inn og få omvisning. Og så ser det ut som det ble tradisjonell 17 mai mat i går – koselig 🙂

    4. Ja, bildene taler for seg selv, masse hygge og opplevelser. Fine bilder og artig å se du har hatt en minnerik dag! Så du er eksosrype også, herlig! Sikkert spennende med Sverigetur og slottsbesøk i pinsehelga. Vi har ikke vært over grensa vi, men har vært på en lang gåtur. Ble overrasket over hvor mange flotte fotomotiv det var langs ruten. Ellers hadde dere jaggu flaks med været. Her var det surt og kaldt for det meste i går, med veksling mellom hagl, sludd, regn, sol. Kan været ikke bestemme seg da?

    5. det er en kald vår i år ja,selv Kroatsia var kald i forhold til normalen )
      Dere har hatt en nydelig tur ser eg,opplevelser etter mitt hjerte,men tror ehg ville valgt en varm bil ))

    6. toveview: Nei, været bestemmer vi ikke over. Vi følte oss veldig heldige. I dag regner det her og det er koselig inne i varmen. Ha en vakker dag der du bor! 🙂

    7. fruensvilje: Så dumt det ble kjølig på deg da, men vakkert er det der nede! Ja, det var iskaldt bak på sykkelen, men sånn ble det i år. Heldigvis har vi hatt andre pinseturer som har vært hete, og været får vi ikke gjort noe med.

    8. fruensvilje: Ja, det kan være sånn der også. Det var jo tidlig på sommeren da. Vi har hatt all slags vær der nede, men mest sol og varme! 🙂

    9. Heldige dere som har vært på tur, og fine bilder. Men tøff du som er eksosrype. Var det selv for noen år siden, og man får jo så mye mer ut av turer da. Noe helt eget.Kan tenke meg det var en litt kald fornøyelse ja.
      Vi har også hatt mange feiringer i mai, og jeg må si jeg er glad for vanlige hverdager nå fremover…

    10. maiken: Tøff? Jeg synes de som våger å styre er enda tøffere. Glad det ikke er meg. Men en herlig tur ble de, selv om det var kaldt. Man fryser stort sett bare på hender og føtter da, og det kan man gjøre noe med. Det finnes oppladbare såler til støvlene og varmepakker til hanskene, men jeg hadde ikke det. Jeg har til hanskene, men glemte det hjemme! Typisk meg. Ja, de vanlige dagene er de aller, aller beste synes jeg. Ha en fin kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg