Grinete!


Ja, tenk at jeg var det i dag tidlig, grinete! Jeg har hatt stiv nakke i noen dager og våknet med samme vondta. Ute var det grått, trist og bare 10 grader. Jeg søla på den rene genseren min da jeg spiste frokost og ikke var det kaffe igjen etter mannen hadde gått. Tenk at jeg måtte koke ny kaffe helt selv da. Skogen var full av vanndråper i regnet og jeg hadde ikke lyst til å gå ut å bli klissvåt heller. Men jeg kledde på meg og gikk avsted likevel. Naturen er den beste medisin for meg når jeg er i det humøret.


Klokka var bare halv åtte, men det var jo lyst. Jeg fulgte skogsveien et stykke, før jeg tok av, og gikk inn under tunge gamle grantrær. Bakken er aldri så myk som der, fuglene sang sin morgensang og det regnet ikke stort ned til meg der jeg sto, for trekronene tok imot.


Men jeg hadde med paraplyen også, så jeg kunne snurre med den der jeg gikk og høre lyden av vanndråper som hoppet, trillet og spratt. Humøret steg mange hakk og jeg glemte litt vekk både nakkevondt og bedrøveligheter. Nei, alle dager er ikke like fine for meg heller, men jeg forsøker å legge opp til positive tanker likevel. Ja, jeg ble våt, fjellstøvlene har blitt for gamle, så de trakk vann, jeg ble sliten av å virre rundt der inne på skogen på leting etter nye fotomotiv, men jeg ble også glad.


Glad for at nakken snart er fin igjen, og at jeg er frisk, kan gå ut når jeg vil, løpe på gamle skogsveier, snike på rådyrene, finne gjettegryter og se på myggen i edderkoppens nett og vite at det er mat til nyklekte fuglunger. Da er det god å bare være til. Det er lykke. Hvem kan fortsette å være grinte da? Ikke jeg i hvert fall! Nå er det bare å ta nye tak og se framover mot sommersol og varme!

#blogg #foto #hverdag #friluftsliv
19 kommentarer
    1. Ser kjempefint ut på tur ja, sånt må man bare bli glad av 🙂
      Her hos oss titter solen frem i dag. Og jeg har nå iført meg min bikini, og skal finne en lun plass på terrassen. 13 grader i skyggen er ikke mye, men i solen er det varmt 🙂
      Ha en herlig dag videre, og god bedring med nakken <3 Klem <3

    2. Av og til er det bare slik en føler. Og da er det ingen annen råd enn at følelsen får lov til å gå over. Ellers ER vondter slitsomme.
      Men det er ingenting som er bedre enn å ha det bra. Så dess fortere den følelsen får oppåtaket desto bedre er det.
      Og nydelig bilder har du uansett om det er regn eller sol.
      Ønsker nakken din god bedring :).

    3. Ja ALLE dager kan ikke være topp!! Sånn er det bare..men det er om å gjøre å gjøre det beste ut av hver dag..slik den er..så det har du da klart..også ble den bedre..ingen ting er bedre en det! Ha en fortsatt god dag, og god bedring med nakken!

    4. godt du kom deg ut da så humøret bedret seg,å gå rundt å være grinete erikkedet spor artigt hi hi,og jammen fikk du flotte bilder også tross regnvær.
      Vi har det tørt og fint,men bitande kalde nordavind,så her frister det å finne frem termodressen hi hi,jeg valgte fargebok og brødbakst jeg

    5. Eva: Dagen ble fin den, men nakken krangler litt enda. Det går som regel over etterhvert. 13 grader i skyggen og sole deg? Det kunne ikke jeg gjort. Jeg er en frysepinn!!! Ha en glad dag og husk solkremen! 🙂

    6. BforB: Ikke alle dager er like morsomme nei. Men vi får jobbe på som best det går. Heldigvis har jeg god helse ellers, det er den nakken som krangler innimellom. Jeg vet at det er ting jeg ikke skal gjøre, men jeg gjør det likevel, og så smeller det til. Kosa meg ute og jeg tror kroppen har veldig godt av en tur inne på myke stier i stedet for asfalt. Takk for hyggelige ord og ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    7. Mariann Sæther Tokle: Ja, noen ganger må man bare ta seg selv i nakken og komme i gang. Jeg liker ordene Lady August skrev på en tegning jeg kjøpte av henne. “Om veien blir vanskelig og kronglete, setter jeg bare den bakerste foten foran den først!”

    8. fruensvilje: Ikke morsomt å være grinete, men det har vært litt mye i det siste. Men jeg vet at det alltid hjelper med en tur i naturen. Det gjorde det denne gangen også. Kaldt er det her også, med 12 pluss og kald vind. Jeg har likevel tatt en tørn i hagen for ugresset gror i dette regnet. Kos deg med fargebok og duft av brødbakst. 🙂

    9. Så deilig at du fant igjen gleden inni deg, der UTE 🙂 For det er det naturen gir, glede på innsiden 🙂 Nå skal jeg ta en kokosbolle, og det gir også glede 🙂 Klemmer til deg <3

    10. Jeg har tatt det veldig med ro i det siste med legens godkjenning. Jeg tar jod så mitt eget stoffskifte bedrer seg så det ble for høyt og da turde jeg ikke gjøre stort, stresset kropp er litt skummelt, men nå har jeg fått redusert medisinene betraktelig så nå kan jeg legge litt press på igjen, men veldig forsiktig 🙂 Viktig å la kroppen få ro til å heale seg 🙂

    11. Så bra at humøret ditt snudde seg og ble bedre. Jeg synes du er flink som tar deg selv i nakken og går ut selv om det ikke var det du hadde mest lyst til på morgenen. Men man blir i bedre humør av å være i naturen. Når jeg gikk til jobb i dag var det nesten 8 grader, men utpå dagen kom vi opp i 20 og sol! Så her er det bare fryd og gammen. Glemt er alle regnværsdagene vi nettopp hadde 🙂

    12. frodith: Heldigvis!!!! Ved å finne på noe som kan få tankene over på noe annet, så blir dagene bedre! 🙂 Kokosbolle da! Det er godt det! Klemsiklem 🙂

    13. Mariann: Nei, ikke alle kan storme ut om de er litt lei i tankene. Håper virkelig du får det på plass så du kan nyte dagene som du vil igjen! Lykke til! 🙂

    14. margarites: Ikke alltid like lett, men jeg prøver å tenke positivt i hvertfall. Men innimellom har jeg en stooooooooooooooor synessyndpåmegselvdag også! Hørtes herlig ut med 20 varmegrader. Nyt det. Her er det i hvert fall sol, men kun åtte pluss på morgenen. Kos deg i solskinnet og ha en vakker dag! 🙂

    15. Unni: Ja, det gjorde susen det med frisk luft! Ikke alltid like lett å sparke i gang seg selv, men jeg blir ikke førnøyd av å sitte i sofaen og synes synd på meg selv heller! Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg