Mer ugle!


Se der ja, nå ble det mye bedre bilder. Da jeg ryddet i uglebildene mine fra i går var jeg litt skuffet over at de ikke var skapere! Jeg hadde bedre bilde med det lille lommekameraet mitt så jeg? Da jeg skulle ut i dag tidlig forsto jeg hva jeg hadde gjort. Når jeg klatrer og kryper rundt i skogen svinger jeg speilrefleksen som henger i remmen sin bak på ryggen, for at det ikke skal være i veien. Hvordan jeg hadde klart det, vet jeg ikke, men zoomlinsen sto på manuellfokus??? Når jeg tok bilder på sport da, ble det ikke så veldig skapt akkurat. Men litt gøy var det også, for været var like fint i dag, så det var bare å hilse på uglen igjen.


Den satt der tålmodig høyt oppe i sitt tre og fulgte med på alle som gikk tur på skogstien i morgenlyset. Men folk så ned på stien og slett ikke opp på den søte uglen. Jeg må innrømme at jeg gjemte meg inne i grantrærne da det kom noen joggende. Det var ikke fordi at jeg ikke vil snakke med folk, men for at de ikke skulle oppdage uglen!!! Den skal da få være i fred for kongekastere og de som finner på verre ting.


I dag så jeg ekornungene også. To stykker raste trestammene opp og ned, og holdt leven.


Jeg fant noen greiner med bjørnebær på veien hjem. Her er det ikke mye av det, men de er så gode.


Med litt sukker på, så smakte de perfekt til havregrøten min. Ha en fin dag alle sammen.
 

 

#foto #ugle #natur #bjørnebær #ekorn #blogg
18 kommentarer
    1. Supre uglebilder ble det nå…ikke så greit med innstillinger , man må jo få tatt bildene litt fort..og da er det ikke så lett å huske å sjekke at al ter slik det skal med kameraet..:))
      Fin liten ekorn i farta også..og bær er godt, sjelden jeg ser eller plukker bjørnebær..men gode er de :)) Lørdagsklem<3

    2. annebe: Takk! Ja, jeg måtte le da jeg oppdaget det. Visst satt ugla langt opp i treet, men det var da en litt stor fugl! Det er mye å passe på med de kameraene. Noen ganger har jeg glemt meg bort, fotografert på kvelden og ikke stilt tilbake ISO`n. Brått blir det ikke som jeg har tenkt når jeg tar et bilde neste gang. Men man lærer man lærer!
      Herlig med bjørnebær, men jeg finner bare en kopp her, for det er ikke mye. Gøy likevel. Ha en fin lørdag! Klemsiklem 🙂

    3. Såååååå flotte bilder! ja DER fikk du klare fine bilder! Så gøy!! også ekornet også da..heldigrisen!! Ja det er lurt du ikke viser de andre uglen..så den får være i fred..FLOTT! Nydelig naturbilder! skulle ønske det var meg som fikk se dette flotte dyret!!

    4. Ooooh for en nydelig uglemor 😀 Trodde de var megasky. Jeg har bare sett en ugle sånn nært og den døde for noen hadde kjørt på den. Så godt ut med bærne, jeg har ennå ikke plukka bær treig som jeg er, kanskje i morgen 🙂 Ha en nydelig lørdagskveld fineste deg <3 og gooood klæm 🙂

    5. Så herlig bilde av ugla som siter der og kikker! Nydelige bilder av bær. Vet ikke om du stiller skarpt med kameraet eller om det er redigeringsprogrammet du bruker, men flott er det uansett! 😀

    6. Du bør alltid ha kameraet på manuell innstilling eller A. På sistnevte innstilling velger kameraet automatisk blender og ISO ut fra hvilken lukkertid man velger. Så bør en stille litt på alt det andre for å justere. Hvis jeg tar vanlige bilder av interiør, hjem eller en matrett, eller bursdagsbider, så velger jeg ofte auto også. Men skal jeg ta naturbilder, eller dyre- og fuglebilder f.eks. bruker jeg enten manuell eller A på kameraet. Det blir skikkelig artig når du behersker det. Ellers likte jeg komposisjonen i uglebilde nummer to, altså det etter det første som består av tre bilder. Det er vakkert!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå ble jeg fornøyd. Det var jo en så søt ugle! Ekornungene er morsomme å se, men hjelp for en fart opp og ned trestammene!!!! Ha en vakker søndag!

    8. ladyaugust: De er vel ikke akkurat de som kommer fram for å få brødskive, men når de sitter sånn i skogen er de ganske rolige.Første gang i mitt liv at jeg har opplevd det selv, så dette var gøy. Klemsiklem 🙂

    9. karidansen: Tusen takk! Jeg stiller skarpt med kameraet. Gøy med bilder!. Bærene smakte akkurat som de skulle. Fortsatt er det noen som modner etterhvert, men det er ikke sikkert jeg kommer først til dem. Når det er så få, blir de litt ekstra dyrebare 🙂

    10. toveview: Enig med deg der, men noen ganger er det sportsprogrammet så smart. Jeg kan knipse mange bilder etter hverandre på dyr som er i farten. Denne ugla satt ganske stille, så jeg kunne stille maueltt også. Men når ikke objekt og kamera er stilt til hverandre, blir det jammen vaskelig å få klare bilder! Glad jeg fikk tatt nye bilder. Ikke hver gang dyrene sitter på samme plass hver gang og “venter”! Takk for hyggelige ord fra deg og ha en vakker dag!

    11. Hahaha nei tror ikke de går for frø og brødsmuler. Jeg har hørt at kattugla trives med mennesker og at de holder bestanden av smågnagere nede, tenkte jeg skulle sette opp et kattuglehjem men så kom jeg på at da spiser den jo jordrottene….staaakars…og på toppen av alt så kan vel en kattugle spise en katt eller to..(grøss) Så det ble nix kattuglehjem her. Heldig du var som fikk bildr av den og greier 😀 Morsomt. Goodsøndagsklæm <3

    12. ladyaugust: Ja, det har vært noen veldig fine møter med den ugla. Jeg ser den nok igjen i høst tenker jeg, for den har fast følge med det treet. Kattungler og andre ugler forsyner seg jo av litt av hvert, så sånn er det bare. Men jeg vil ikke ha dem som kjæledyr. Hjelp for klør de har! Ha en fin søndag. Klemmer til deg 🙂

    13. ladyaugust: Her er det en uglekasse oppe i skogen som den uglen sikkert har benyttet, men jeg hadde ikke sjans til å følge det i sommer. Gøy med dyr i nærheten da, men ikke i hagen tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg