Sopp, larver og fugl!


Her regner det i dag og skogen kjennes mørk og kald. Men hva det som titter fram under de tunge trærne tro? Synes det midterste bildet minnet om et troll.


Selv i regn og gråvær er det mye artig å se. Larvene danser i løvet om dagen og spiser seg store og fine.


Ungene til disse fuglene har også blitt store. I år hadde foreldrene jammen gått to flotte eksemlarer på vingene. Nå er det bare øvelse som skal til. Artig å se dem. Jeg er ikke sikker på hvilken fugle det er? En eller annen hauk vel? Jeg er ikke flink til å se hvilke fugler det er når de er oppe i lufta. Men de er fine å se på!

#foto #fugle #blogg #natur
14 kommentarer
    1. mange fine bilder her ja,larvene var jo riktig så vakre i sterke fine farger ) fuglen kan minne meg om en fjellvåk ,kan jo også likne litt på en ung kongeørn,pga det kvite mønsteren under vingane.
      Spør på fuglevennen.no )

    2. fruensvilje: Variasjonen i naturen er fasinerende! Jeg finner ikke ut hva det er, men fine er de der de svever over meg og roper. Kongeørn? Det tror jeg ikke det er her, men jeg vet det er fiskeørn. Men jeg vet ikke. Kanskje jeg får spørre meg fram på den siden du foreslår. Takk for tipset.

    3. Se her ja..du fant de samme dansende larvene som jeg hadde her om dagen på et innlegg..hihih..morsomme! og dansende..Flotte bilder!! og staselig fugl!

    4. maiken: Jeg liker å plukke kantareller, for de kjenner jeg godt. Fant ut av fuglen var en musvåk, og den kan faktisk ligne en ørn når den svever der oppe på himmelen. Ha en vakker kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg