Røde toner.


Nei, det er ikke lett å være natur, når september byr på varme. I helga fant jeg jammen en prydkirsebærtre hos noen som hadde begynt å blomstre litt som om det var vår!

Mange mener høsten er tung og mørk, men jeg synes den er full av liv og farger. I min mors hage går det i røde toner nå.


Dråper og pellargoniar er på sitt beste hos henne, med mengder av blomster.


Naturen byr også på rødt. Nyper og rognebær lyser skikkelig opp.


Masse c-vitaminer i de nypene og nypesuppe er godt. Jeg tror vi må lete etter det fine i høsten og ikke gremme oss over alt det brune, forråtnelsen og forfallet.

Men selv forfallet er vakkert om man ser på det på rett måte.

#foto #blogg #hverdag #friluftsliv #natur
14 kommentarer
    1. Margrethe: Takk og takk. Her skinner sola i dag også, så det er så vakkert. Skulle gjerne tatt ryggsekken på ryggen og bare gått avsted nå, men jeg må jobbe også. Ha en fin dag!

    2. Ja det som visner og råtner er også vakkert, på sin måte..og vi er jo heldige i år..for nå står det jo fortsatt blomster rundt omkring..og blomstrer!! Herlig tid, og nyyyydelige bilder!!

    3. Stakkar naturen som ikke skjønner NOENTING 😀 Men jeg gleder meg til de gule og røde fargene mest 🙂 Så kan jeg kanskje få tid til å knipse noen bilder også 🙂

    4. Veldig vakkert det bildet av bladet til slutt. Ellers var det som vanlig veldig fine bilder. Det er alltid mye vakkert, ute i naturen. Mye å kose seg med. Om en vil:))).

    5. Sånn som høsten er nå, så er den rett og slett vakker! Masse flotte bilder i herlige friske farger. Kan godt ha det som nå lenge, selv om jeg vet at litt regn er på vei hit snart. Men selv i regn kan høsten være fin 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, her har det jo vært sommer i september. I går ettermiddag var det 23 pluss i skyggen. Herlig. Men det veksler fort, det vet man jo. I dag er det grått igjen. Ha en fin onsdag!

    7. Rriittaa: Det er en egen ro over høsten. Vi blir så glade over litt varme og sol, for vi har ikke forventet det. Her blir det koseformiddag med familien min i dag. Gleder meg. Eplekake og middag er klart. Klemsiklem på onsdagen!

    8. frodith: Ja, du sier noe, naturen er visst litt frustrert i høsten. En slekning av meg fant nyutsprunget hvitveis her om dagen. Trodde nesten det var tull, men nei da! Håper du får litt mer ro framover. Skjønner at du har stress. Sender deg en diger klem jeg 🙂

    9. margarites: Ja, du har så rett. En dag med regn er også flott mitt i alle fargene. Jeg nyter hver dag som best jeg kan. I dag blir det familiehygge her, mitt i uken og uten av noen har bursdag! Sånt er kos. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg