Brunt.


Ikke alt er fargesprakende ved høsten. En eplekake kan være ganske brun. Hvorfor ikke bake den i en rund form med hull i, så blir den litt ekstra dekorativ på kaffebordet. Jeg gjemte min under et rustent brunt lokk, og det ble fint.


I helga var vi på marked og det ble med en del brunt hjem også. Brune snorer skal jeg pynte med utover, og en brun liten engel ble min. Jeg kjøpte mange lysestaker. To var fulle av tørr, gammel sølvpuss. De fikk deg en vask og en skrubb med en børste, og ble superfine. To lysestaker var litt grønne med trekanter  i messing. De ble malt sorte. Det lille speilet var ødelagt, men det var da så vakkert på baksiden. Så var det lykten da, den var det masse store sprekker i. Men det oppdaget jeg ikke før jeg hadde fått vasket den ren for støv.


Jeg la den ned i en pose og dundret ned med en liten hammer. Ståltråden var da så fin og dekorativ.


Så nå er jeg klar med en brun dekorasjon, men et batterilys med ståtrådpynt. De sorte lysestakene fikk stå i vinduet sammen med Kidshesten, og så ble det litt nytt i høsten. I dag er det grått og nesten litt tussmørkt der ute. Høstjevndøgn. Dag og natt er like lange. En brun tid venter, men ikke enda. Fortsatt lyser det i fargerikt løv og blomster der ute.

#foto #blogg #hverdag #brunt #høstjevndøgn #høst
18 kommentarer
    1. Å såå koselig og så lurt med den eplekaka 😀 Du tenker litt utenfor boksen og det liker jeg <3 Bruktmarked er supergøy ! Den lyslykta ble kjempeflott <3 God varm klæm 🙂

    2. ladyaugust: Herlig med eplekake på den måten. Litt overraskende form. Mitt i kan jeg jo dumpe en diger haug med krem. Nam-nam.
      Kjempefornøyd med innkjøpet. 10 ting får 120 kroner er supert. Klemmer til deg i høsten 🙂

    3. ENIG ! 😀 Jeg har ikke slik rund form men det betyr ikke at jeg ikke kan lage en slik selv om, jeg bare kutter ut en sirkel i midten og spiser den :DDDDDD Oh jaaa fylle ringen med masse godt 😀 120 kroner er jo nix og null, jammen fikk du mye fint 😀 <3

    4. ladyaugust: Smart du! Selvgølgelig er det fint å stikke ut en kakebit i midten. Da får du jo en fin smaksprøve. Stor kan den bli også!!!!!! Jepp, jeg var veldig fornøyd med handelen denne gangen. Ha en fin dag videre!

    5. Ja det skjønner jeg 🙂 Her er det forbud for sånne markeder,, leeer.. jeg har jo brukt mye av sommeren på å tømme kjeller og loft. Og enda har noen ti talls esker etter mine foreldre i garasjen.. som jeg ikke aner helt hva er ennå.. pjuhh… ta med diger henger på bobilen neste sommer 😀

    6. Deilig med eplekake da,og lurt med litt annen form. Pleier du å bake eplekake ofte? Høstsyssel? 🙂 Spennende å gå på markeder etc å finne “rare” ting 🙂 Klemmer <3

    7. Utrolig artig å se alt det fine og smarte ting og tang du lager, kreative dame ☻☻ Ønsker deg en riktig fin torsdagskveld vennen ☺☺ Stoooor klem ♥♥♥

    8. Så mye flott! ja mange ting som kan brukes selv om den er ødelagt..og kan faktisk bli enda finere!! Flotte ting! og flotte bilder!

    9. dedicat: Om man ikke begrenser seg, kan det jo bli ille. Men det er gøy å se hva man kan få ut av brukte ting. Henger etter bilen? Nei, hjelp, du får nok heller stille deg på marked selv og selge. :))))) Ha en fin kveld med fruen 🙂

    10. frodith: Eplekake er så godt. Jeg baker det mest om høste, for da skal man liksom ha det synes jeg. Men det hender det blir en ellers i året også. Jeg liker å bake litt da. Kosa meg i helga og det er gøy med litt nytt. Noe annet går ut da, for jeg kan ikke ha butikk heller. Når man ikke gir stort for det man kjøper, kan man jo teste forskjellige teknikker.Klem til deg 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg liker sånt. En periode reparerte jeg figurer som hadde gått i stykker. Det lærte jeg masse av. For etterpå har jeg hjulpet flere med å fikse ting de er glade i som har blitt ødelagt. Ikke alltid lett, men jammen er det mye vi kan reparere selv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg