Fugler og fjas.


Tenk at i dag tidlig så jeg faktisk litt sollys i skyene. Det fortsatte ikke, men det var vakkert så lenge det varte.


En stund senere regnet det igjen. Jeg som hadde tenkt å ta noen høstbilder i dag til Frodiths utstilling,som du finne invitasjon til HER. Men jeg måtte bare finne på noe annet. Fuglene er ganske intense om dagen, så jeg dro på handletur. Det ble ny fuglefrømater, solsikker og korn, en kokosnøtt med masse fuglegodt i og litt annet rart til meg.Modne bananer er alltid godt til formiddagsmaten med havregyn og rosiner. Smør til en kake, tørre aprikoser og en persimon.


Men jeg fant meg nye lys også, men batteri og fjernkontoll. Så i kveld kan jeg bare sette døra til terrassen litt på gløtt og skru på lysene der ute med et klikk. Gleder meg. Nå håper jeg fuglene som holder på overalt i nærheten, snart finner veien til meg. Vet du hva? Ute på terrassen er det masse vissent løv nå, men jeg har ikke tenkt å feie dem vekk enda. Jeg synes faktisk det er litt dekorativt.

#foto #blogg #høst #hverdag
14 kommentarer
    1. Her har jeg ikke sett det minste gløtt av sola i dag, bare regn….Heldige fugler som kommer til deg, du steller jo så fint til for dem :)) Så smart med lys med fjernkontroll, ikke hørt om før.. Høstløv er vakkert det <3<3

    2. annebe:Her tittet sola innom i fem minutter, så var det slutt. Koser meg med fuglemat, for da få rjeg besøk av så mange fine figurer utenfor vinduet. Sånne lys med fjerkontroll ble jeg tipset om av min nabo. Men heldige meg var at nå kostet de bare det halve. Nille hadde 50 % på alle ledlys. Så en pakke med tre kubbelys kostet bare 99! Kjempekoselig ute under taket på terrassen.Klemsiklem 🙂

    3. Her har det vært grått og trist vær i hele dag. Heldigvis blir jeg ikke deppa eller sur av været, bare litt trøtt ..hihi :-)) Ja, vi må passe på småfuglene har det bra, og det gjør du snille og gode deg. ♥ Ønsker deg en nydelig kveld + mange goklemmer fra meg ♥☺

    4. det var et vakkert lys du fant i dag,greit å nyte det lille en får ) ellers synes eg du er flink til å skape masse hygge på alle dine bilder ) du får nok besøk av småfuglene )

    5. Jeg er på handletur HVER dag jeg 😀 Men ikke noe fuglefrømater her..Ikke noe morsomt vær her om dagen. Men jeg har kjøpt meg KOSEKLÆR så da er det greit å være inne på kvelden 😀 Takk for reklame for Høstutstillingen <3

    6. Vi har fremdeles besøk av vakkert høstvær, får helt sikkert igjen for en regnfull sommer…..:)
      Koser meg også om dagene med å se på småfuglene, for det er på tide å få fuglematen på plass ja.

    7. Rriittaa: Nei, det er fint vi ikke depper over gråværet. Men litt treg blir jeg også. Kosleig med kakao, varmt pledd og stearinlys. I kveld kom det litt regn igjen, men ikke så jeg ble våt på min gåtur heldigvis. Klemmer til deg også i fleng. 🙂

    8. fruensvilje: Det varte bare noen minutter, men jeg gikk ut og koste meg med det. Hygge må jeg ha for å trives. Gleder meg alltid til å komme inn i stua vår eller titte ut på terrassen. Sånn må det være synes jeg. Om andre liker mitt, spiller ikke så store rollen. Det viktigste er at vi i familien har det bra. Ja, nå er småfuglene på hugget om dagen. Her knakker de på vinduene og sitter i dekorasjonene på terrassen. Blir fint å få dem i fuglematen. Ha en fin kveld 🙂

    9. frodith: Oyda, hver dag. Jeg handler som regel en dag i uken jeg, så i dag var et stort unntak. Været er ikke akkurat noe å skryte av, men det er fint likevel. Koseklær er godt da. Her ble det en lang trimtur med naboen i kveld, og etterpå har jeg båret gatestein i nesten en time. Vi legger om gårdsplassen og det er mange steiner som skal til for å få et fint dekke. Snart klare da heldigvis, før kulda setter inn. Gleder meg til utstillingen din. Det blir sikkert mye fint! Klem 🙂

    10. maiken: Kos deg med ditt vakre vær, det er deg vel unt. Vi hadde jo mye solskinn tidligere i høst. Nå gleder jeg meg til å se fuglene litt nærmere. Ha en fin kveld 🙂

    11. Se her ja..du også vil lage litt fest for fuglen…herlig!! ja, jeg også så faktisk på løvet i kanten her i dag..og tenkte..fy…så flott det er!! og tenkte når må jeg ta bilde av det i morgen…hihihi..for det var så flott..høsten og fargene er helt utrolig!!Flotte bilder!

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk du! Jepp, nå venter jeg fugleinvasjon i morgen altså!!! Herlig med høst og alt det fargeglade løvet. Det er bare å nyte, for snart er det over for denne gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg