Jeg vant!


Noe så festlig. Jeg vant høstkonkurransen hos Frodith med denne tegningen min. Du finner det HER! Kjempestolt. Tusen takk til alle som stemte på meg. Det gjorde meg veldig glad. Nå kan du lese diktet mitt som hører til akvarellen.

HØSTDAMEN

Har du sett Høstdamen snike seg frem,

ønsker kong Vinter velkommen med en klem.

Blant løv og strå har hun sin vei.

Hun samler fargene inn fra skog og hei.

Hviler seg når hun trenger,

ligger der som det gamle løvet selv,

koser seg og ser på løvet falle,

dag etter dag, til det er kveld.

Vannet flommer, ingen sommer,

dagslyset minker og råttent løv stinker.

Hun roper på kulda, plukker bær og nøtter,

stormen leker med trærnes røtter.

Busker bøyes, trær faller,

blader danser og på Vinteren hun kaller.

I hennes fotspor har alt blitt grått.

Fargene er fjernet der hun har gått.

Stille, stille, skogen sover,

nå er damen borte og denne høsten er over.

Men i skogen kan du enda høre henne snakke.

“Hvor er kong Vinter?” spør hun med hodet på skakke.

“Nå vil jeg hvile til neste gang,

da vil jeg vekkes av vissent løvs sang.”

Natheless/RL

 

#hobbygruppa #blogg #kunst #farger
34 kommentarer

Siste innlegg