Halloween.


I dag er det visst Halloween. Nei, jeg feirer ikke det så stort, men unger som ringer på døra, skal ha en hyggelig opplevelse.


Hos oss hadde de en fest for nabolaget ute i lekeparken på lørdags kveld. Så jeg føler at Halloween allerede er over. Vi hadde over tretti unger på døra og de var kledd ut som alt mulig rart som skumle monstre, brannmenn og prinsesser. Alt gotteriet forsvant brått! Men for noen herlige unger. De gjør meg glad. Alle takket så pent og de som  hadde skumle masker foran ansiktet tok det av seg før de gikk, og takket pent de også. Jeg ønsket dem velkomne tilbake som julebukker. Sånne unger kommer til å vokse opp til fine ungdommer, tenker jeg. Slett ikke alle i nabolaget hadde kjøpt inn gotteri, men ingen sure miner på barna. Jeg er kjempestolt av naboungene våre. Håper alle som får barn på døra i kveld får en like fin opplevelse. Jeg må se til å kjøpe noe karameller til, for det kan dukke opp unger på døra i dag også.Ha en fin kveld med lys og glede.

#foto #Halloween #høst #fest #blogg
22 kommentarer
    1. så flotte bilder med halloween tema! ja jeg feirer ikke…og her kommer det lite unger..det blir så bråk med hundene..og de blir jo redde..så jeg slukker lyset, og håper ingen kommer..men syns det er bra de kan komme til andre som liker halloween, og som koser seg med det.. Jeg har liksom aldri hatt noe forhold til det..men vist ungene koser seg, så la de kose seg..:-)

    2. jeg har aldrig opplevd noen form for halloween,verken sett utkledde unger eller voksne,husker jeg kjøpte inn godteri det året vi var i Volda for et par år siden,men nei jeg såg ingen.Hyggelig att du føler det er hyggelig når du får besøk da ) som barn gikk vi nyttårsbukk og da var det hyggelig å bli mødt med litt godsaker når vi banket på døra hi hi

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke alltid lett, for mange synes ikke om det. Jeg vil heller ikke ha den skikken, men ungene forstår jo ikke det. De blir fortalt på skolen at om utelyset er slukket, skal de gå forbi, så da slipper nok hundene å bli skremt. 🙂 Ha en fin dag 🙂

    4. fruensvilje: Sikkert litt forskjellig fra sted til sted. Vi har hatt unger på døra på Halloween de siste ti årene. Noen år er det mange unger og andre ganger få. Her kler noen av foreldrene seg også ut, men alle små unger har voksne med seg på turen rundt, og det tror jeg er lurt. Når det nå har blitt sånn, så er det da i hvertfall veldig koselig at ungene oppføre seg synes jeg. Jeg savner julebukkene og jeg forstår ikke ungene som utnytter det gitt!!! De hadde jo fått frukt og gotteri da også. Men med Halloween så forsvant alle de syngende barne her. Ha en fin kveld 🙂

    5. Oi, så flink du er! Det ser helt fantastisk ut. Jeg skal kjøre meg en tur i den verste tida, jeg er ikke så glad i det der styret. Jeg vil helst være alene. 🙂

    6. ladyaugust: Hadde vært koselig deg, men i dag er det bare marengs å få, alt godteriet gikk på lørdag her. Noen kom jammen flere ganger ja, og da måtte jeg si ifra. Men de var like blide. Klemmer til deg på mandagen 🙂

    7. Så fint du har gjort i stand.:) Jeg har kjøpt litt som ligger i skapet i tilfelle det ringer på, men ikke gjort noe ekstra ut av det …
      Moro for barna er det helt sikkert og jeg har heller ingen negative opplevelser av tidligere besøk. Men jeg kunne godt hoppa over dagen personlig..hehe.. Klem <3

    8. annebe: Jepp, det der hopper jeg glatt over også. I kveld har vi ikke sett en unge her, for de feiret jo på lørdag i vellet. Men jeg hadde da litt godsaker på lur om det kom noen. Her kom det besøk, så nå har vi kost oss med rullekake og kaffe i regnværet. Koselig med masse stearinlys ute og inne og gresskarslykten lyser så fint. Klem til deg i kvelden 🙂

    9. Så koselig! Her har jeg kjøpt inn godteri, men enda har ingen vært på døren. Jeg tror det dårlige været ( og en lang bakke opp til huset her) holder ungene inne i dag. Jeg kom hjem lørdag kveld og har ikke fått forberedt noe spesielt, men litt godteri ble kjøpt. Etter året mitt i Texas så setter jeg mer pris på denne dagen. Greit at det er handelsstanden som driver det frem, men vi lar oss rive med også. Og så er det koselig med litt fest og moro en mørk høstkveld også 🙂

    10. margarites: Her er det stille i kveld, som forventet. Velforeningen hadde fest for ungene på lørdag, og da sier foreldrene stopp til at de skal gå i dag også. Jeg liker gresskarene og lysene, men ikke skrekk og gru. Heldigvis kan jeg velge vekk det jeg ikke liker, og ungene i nabolaget får sitt gotteri og er blide. I kveld regner det her også, og jeg har lys i gresskaret ute på terrassen og koser meg. Ha en vakker kveld 🙂

    11. frodith: Uff, du står på vennen. Du hadde jammen fortjent en diger klem nå med masse gode ønsker og det får du av meg. Kleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem 🙂

    12. Viktig å møte de små gullungene med et smil – gjett om de koser seg med knask eller knep! klem <3

    13. for et flott bilde og så mye du har gjort deg flid selvom du ikkje feirer.eg syns du feirer helt fint 🙂
      selve Halloween er jo mer Amerikansk som Grete sier,men Alle Helgens dag har eg hørt om hele mitt liv…syns det er rart at så mange merkedager har gått i glemmeboken hos det Norske folk og så klager de på at folk gjenopptar gamle tradisjoner. VI feirer jul…det er da et gammel rituale her til lands som het yule blot-det var i begynnelse av januar og markerte at vi sku ofre dyr til gudene slik at vi skulle være bskyttet og ha et fruktbart år. Det var også feiring av at lyset snudde.selvom det faktisk skjer 21 desember. Høst Blot var for innhøsting og markerte av vinteren kom….Samhaim het dette fra gammelt av og er blitt feiret i ca 2-2500 år includert i skandinavia 🙂
      Alikel vel vet du klager folk på Valentines day og morsdag og farsdag og Halloween og jul og alt mulige……men de eter taco og pizza og sushi og kinamat og wraps og indisk og thai osv så det tyter ut ørene..og ingen klager en eneste gang på at DET er importert og KUN laget for at vi skal handle mer i butikkene…….for det er nemlig 🙂 og det skjer hver enste bankande dag 😀
      ha en magisk dag <3

    14. cuskima: Takk du! Måtte smile her, for det er jo så sant. Men vi får feire som vi vil, og om man vil kjøpt inn en masse, er opp til enhver. Jeg koser meg alltid med å lese om disse dagene i den sånn merkedagbok jeg har, og så gjør jeg på min måte. Ha en vakker kveld 🙂

    15. eg er sånn feire guri -nå feiret eg ikkje Halloween i år eller i fjor,men fars dag morsdag bursdager valentines jul påske og alt mulig. fårikplens dag valfenes dag hahaha 😀
      samme til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg