Rimfrost!


For en morgen! Stakkars jordbær. Blomstene hadde frosset til is. De siste jordbærene var som iskuler i munnen, så nå er det over for i år. Kulda har kommet.


Dette kan man vel bare kalle isroser?


Sola skinner og det er så vakkert å se på alt der ute. Jeg løp ut med bare en tynne klær og mistet straks følelsen i fingrene da jeg fotograferte. Fire minus er ikke å spøke med for en frysepinn. Jeg får lete fram skinnvottene nå.


Selv om jeg frøs, så ble det mange bilder. Dette varer vel ikke lenge, tenker jeg. Sola vil få isnålene til å falle.


Det gjelder å nyte det mens det varer. Om meteroligene har rett, så blir det visst fortsatt kaldt her hos oss. Nå har de spådd snø mange ganger, men vi har ikke fått stort av det. Joda, jeg har sett snøfnugg, men ikke et av dem har lagt seg på bakken. Men nå er det visst alvor! Det er bare å vente å se. I mellomtiden, nyter jeg rimfrosten.

#foto #blogg #rimfrost #vinter #hverdag
18 kommentarer
    1. Åååå så nydelig!! ja jeg tenkte det samme idag..gleder meg til å fotografere i dag..da det er kommet rim på bakken her også..så regner med det fortsatt er litt igjen til meg når jeg kommer meg ut på tur..Er altså såååå vakkert!!

    2. Hei og god morgen 🙂
      Nydelige bilder av rimfrost 🙂 Gleder meg til det blir litt slik kaldere her også – for her bruker det være egentlig ganske rått og kaldt.
      Snø er koselig det, og spesielt i denne tiden fremover nå 🙂 Da kan man kose seg mere både inne og ute hihih
      Ønsker deg en herlig torsdag!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er å pent der ute og jeg tror det vare en stund i skyggeområdene i hvertfall. Men med en gang sola kom, begynte det å falle av. Gøy med litt nytt å ta bilder av. Lykke til med ditt. Ha en fin dag! 🙂

    4. Etdiktomdagen: Ja, her er morgenen så vakker. Sola skinner i alt det hvite, og jeg kunne vel fotografert i timer. Men da må jeg visst kle meg god, pluss at jeg har annet å gjøre først. Kommer det snø, som de sier denne helga, kommer jeg vel til å gå amok med kamera kanskje. Koselig tid vi har foran oss, og heldige er vi som gleder oss til deg. Nyt dagen din!

    5. Så vakre frostbilder! Det er hvitt av rim her også i dag. Når kalenderen viser november, så må en regne med slikt! Det er ei vakker tid dette også, og kjempekoselig å fyre i ovnen og tenne masse levende lys! 🙂

    6. karidansen: Ja, er det ikke finfint å se på! Her skinner sola fra skyfri himmel i dag og rimfrosten forsvant fort på solsiden. Ha en herlig dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg