Fuglemater.


Her har kulda kommet, men ingen snø, enda. Fuglene er sultne, og jeg skal si de fort oppdager matstasjonene.


Jeg hadde knust glasset til en hengende lyslykt, men så nye muligheter. I kjelleren hadde jeg en sånn plastdigst, som man skal bruke over en bolle når man visper krem. Jeg fikk den på et party en gang, men den har jeg aldri brukt. Nå kom den til nytte. Har du ikke noe lignende, kan du bruke et plastlokk som du klipper hulle i. Så sprayet jeg det hele med litt hvit maling og limte det sammen med limpistol. Egentlig kunne den plastrundingen vært oransje, for fargen skinner igjennom ute i dagslyset.


Gjett hvor sultne fuglene var? Det tok ikke mer enn et par minutter før de var i farten, spiste og koste seg.


Nå har jeg matstasjoner på begge siden av huset vårt, her er det livlig!
.

#hobby #fugler #foto #blogg #hverdag #vinter #helg
20 kommentarer
    1. Smart mater, da! Du er kreativ, og det nyter nå de flygende vennene dine godt av! Skal ut og kjøpe solsikkefrø etterpå…. og så er jeg også igang!

    2. dedicat: Fuglene trenger visst mat nå, for her er det liv i matskåla!

      Noen ganger må man bare droppe å blogge og andre ganger har man bedre rtid. Sånn er det bare.Ha en vakker helg i nord, og hils til fruen 🙂

    3. Margrethe: Hjelp som de spiser nå. Det er akkurat som om de kjenner at nå kommer kulda, spis alt du finner, før det blir borte under snøen. Morsomt å se på dem 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    4. fruensvilje: Tusen takk. Når man legger på litt kvister så kommer ikke skjærene så lett til. De tømmer jo matstasjonene bare for gøy ser det ut til, Selvfølgelig skal de også ha mat, men de spiser da slett ikke solsikkefrø det jeg kan se.

    5. Kreativt! Og så er det så utrolig koselig å se når småfuglene spiser og koser seg. Det kan være underholdning i timesvis. Ønsker deg en god helg 🙂

    6. frodith: Jepp, da kan man få fine fugler. Her er det litt lang vei til fuglebrette, men da får i hvertfall fuglene fred og ro selv om jeg knipser litt. Klem til deg i kvelden 🙂

    7. Så koselig å se! Herlig og oppfinnsomt! ja man kan bruke mye..fuglen bryr seg ikke..bare det er mat der..Ser du har samme gjengene som meg..kjøttmeis, og blåmeis..hihih.. Flotte bilder!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg