Pastell!


Gjett om jeg koser meg i romjula! Jeg har fått nye farger. Pastell. Joda jeg har forsøkt det før, men det er en stund siden, og aldri har jeg hatt et så stort antall kritt som jeg har fått nå. Følte meg som om jeg var sju år igjen da jeg pakket opp pastellkritt og nye tegneark fra mamma! Super gave. Men jeg mangler fikseringssprayen. Du vet hva som skjer om du stryker over en tegning på en tavle vel? Det samme skjer her om jeg rører det.


Jeg brukte hårsprayen min, for det gikk på et vis, men da forsvant mye av glansen i fargene, så jeg må til byen og kjøpe det jeg skal ha, litt fort!


Forrige dagen gikk jeg en tur og da fant jeg en fin papirlapp i veigrøfta. Med noen grep og litt riving ble det et fint hode. Jeg tok det med hjem i lomma.


Så var det fram med pastellkrittene og en blyant.


Artig fyr det her!


Jeg prøvde litt til og på hvitt ark beholdt jeg fargene litt bedre. Men jeg MÅ ha spray og det fort.

#pastell #blogg #hobby #jul
14 kommentarer
    1. frodith: Jepp, men i dag vil jeg bare slappe av hjemme. Jeg får kose meg med annet. Har fått noen bøker jeg vil lese også. Pluss at jeg skal ut og ta noen bilder i den grønne vinteren! Klem til deg 🙂

    2. Jeg viste ikke at det fantes fikseringsspray..så kjekt..ja da må du ut å få tak i det..Flotte tegninger! og du finner inspirasjon i mye!! herlig!

    3. karidansen: Man blir visst litt bitt av basillen ja. Har ikke prøvd på dette på mange år, men det sitter vel litt i fingrene tror jeg. Gøy med farger 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det må til, ellers er det borte på et blunk. Man må ha det til kullstifter også. Kjøper på nett tenker jeg, for det så lettvindt! Ha en vakker ettermiddag og kveld 🙂

    5. Er det ikke Espen Askeladd da, på tegningen! Jeg fant, jeg fant, sier han også, he-he. Ja, inspirasjonen kan komme når du minst venter det. Herlige tegninger. Håper du får dekket de med fikseringsspray, så de ikke forsvinner for deg. Min eldste sønn er meget flink til å tegne, så jeg kjøpte faktisk oljemaling i en fin kofferteske, med mye tilbehør som julegave til han. Ha en fortsatt fin jul!

    6. toveview: Ligner jammen han ja!!!! Bestilt meg spray. Den kommer jo fort i posten, så dette går fint! Sønnen din koser seg nok også i romjula tenker jeg. Ingenting er som nye tegnesaker for oss som liker å lage bilder! Kos deg videre. Her skinne sola i den grønne jula!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg