Mine ballonger i vinden!


Litt solskinn må man ha på en ballongdag! Jeg ornet det selv med litt fotofiks i regnet. Fargerike, fine, gule og grønne var de ballongene jeg fikk av Frodith. Første dagen i det nye året spurte hun om vi ville ha en utfordring? Ikke ante vi hva hun ville finne på. Jeg trodde jeg skulle få et oppdrag i innboksen og ble litt utidig. Hun bare kniste til svar da jeg sa jeg begynte å bli nysgjerring. Så kom det en liten pakke i posten med ballonger og brev. Kjempekoselig i det nye året, tenkte jeg. Islykter eller?  Men så leste jeg da!!!! Alle ballongene skulle blåses opp, tas med UT og så skulle det tas bilder og gjerne med meg sammen med ballongene. Så her nyttet det ikke å jukse en gang.


Jeg studerte dem i flere dager. De minnet om fisker!


Om jeg la to av bildene mine inntil hverandre, ble det en blomst. Jeg planla og tenke. Med influensa er det ikke så lett å komme seg ut heller? Dette tok tid, og alle de andre er visst godt i gang allerede.


Men så endelig så jeg muligheten mitt i stormen. Regnet avtok, men jeg tok på fullt utstyr. “The show must go on”, heter det jo så vakkert. Litt dårlig form er da ingen unnskyldning for ikke å leke litt i skogen.Jeg hadde forberedt meg med lange snorer,  og tanken var å løpe ut på jordet med ballongene svevende etter meg, men sånn gikk det ikke. Jordet var så vått av alt regn at det gikk slett ikke å løpe der.


Her har det blåst noe veldig i dag og de snorene snurret seg rundt hverandre og ble snart bare en eneste tauke.


Jeg forsøkte å lære ballongene og svømme, men det var ikke mulig heller. Sånn ble min ballonglek idag. De ble våte,og en og en smalt. Jeg ble våt for det sluttet slett ikke å regne heller.


Men nå er oppdraget utført, og jeg har hatt det gøy en stund. Her er ordene til mine ballonger:

BALLONGDRØMMER

Mine drømmer kan deles med mange.

Jeg vever dem inn i luften i ballonger

og legger dem ut på vindens vinger.

Mine drømmer er som spindelvev med vanndråper,

regn som kommer og bekker som renner i viltre kast nedover et fjell.

Jeg vever drømmer om mose og bark, fuglesang og latter,

bølgers brus og tåke, skyer, stjerneskinn,

solens glans og vakre månestråler.

Mine ballonger er fulle til randen av gode drømmer.

Om en ballong går i stykker, frigjøres drømmene.

Vindens vinger stryker varlig ditt kinn

i glede over at drømmen nå kan bli din.

 


Flere innlegg om ballonger kan du kose seg med om du titter inn til Frodith. Du finner det HER!

#friluft #blogg # ballonger #lek
32 kommentarer

Siste innlegg