Min dag!


I dag er det min dag, virkelig. Den ble feiret i helga med familie og venner. Ostefat er slett ikke dumt i en sånn anledning. Jeg hadde gryte med ris også, men det glemte jeg visst å ta bilde av.


Rundt tall var det denne gangen, hele 60 år. Det tallet er litt vemodig. Ikke fordi jeg føler meg gammel, men taller forteller meg at nå er jeg blitt eldre! Men hva er alternativet til ikke å fylle år? Nei, jeg er glad jeg lever. Jeg fikk massevis av fine kort med gode ord og innhold til å shoppe for. Men det ble noen gaver også. Eldstebror hadde skåret ut den “dobben” til meg, og den henger nå i stua. Kjempesøt! To sammensveisede skjeer fikk vi av yngstesønn for vi har jammen rubinbryllup i disse dager også. Her i huset kan vi visst feire i dagevis. Det er jo morsdag, allehjerters dag og navndag også om en stund.


Men tilbake til helgas feiring. Jeg hadde ikke lyst på noe digerst, stivt selskap. Det er liksom ikke meg. Her ble det med de nærmeste i hjemmets lune ro, med min hjemmlagde mat og kaker.


Gjett hvem snømannkaken var til da? Meg! Man er ikke voksen før man kan være barnsslig uten å være flau over det, nemlig. Så var det slutt på femtiårene, men det er bare å se framover og nyte dagen tenker jeg. Hurra for meg selv.

#blogg #foto #bursdag
32 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen! 🙂 Håper du får en super dag 🙂
      Der var det bilder av mye godt 😉 Så ut som om du hadde en super feiring i helga 😉

    2. gratulerer så masse med dagen,et flott tall )og ikke gammelt overhode.
      Feiringen høres super ut,akkurat slik jeg liker det hi hi og matborde var det heller ikke noe å si på ) rubinbryllup er fantastisk og gratulerer på forskudd,ja selv har jeg korallbryllup i sommer )
      ønsker deg en superfin mandag

    3. Gratulerer masse med den store dagen, og alle de andre dagene også 🙂
      For noen flotte kaker og deilig ostefat, helt klart at det der må ha vært en fulltreffer.

    4. Gratulerer så mye med dagen!! Ja dette var masse godsaker på engang! Nammmm…ja det beste er å ikke ha noe stort party, men koselig hjemmefest med familie! Ja som du sier, så er alternativet til å ikke bli år, ikke noe koselig..så vi får være glad vi blir et år eldre hvert år!! Kos deg masse på dagen! 🙂 Bursdagsklem fra meg!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen hjertelig! Ja, jeg koste meg skikkelig i helga. Jeg kjenner så mange som ikke ble så gamle som meg, og da er det faktisk fint å kunne fylle år! I dag er det rolig her, men det dukker nok opp noen til kaffe i kveldingen. Ha en fin ny uke! 🙂

    6. Gratulerer så mye med dagen :)) Ja det er bedre å bli eldre enn alternativet… Virkelig mye godt du hadde gjort i stand, ser bare lekkert ut :)) Hurra for deg ja..og stooor bursdagsklem fra meg <3

    7. Ååååååå så mye goooood mat <3
      Og GRATULERER SÅ MASSE MED SLIKT FLOTT TALL!!!! Hipp hipp hurra hurra hurra!!!
      Jeg glemte helt i formiddag å gå innom deg og gratulere deg med dagen.............ble for opptatt med å plutselig skulle støvsuge noen tepper............ 😀 hehehe Ser du har feiret og koset deg i helgen og det er flott 🙂
      Enda en gang gratulerer 😀
      bursdagsklem

    8. Etdiktomdagen: Hjertelig takk. Ja,det har gått i ett noen dager kan man si. I dag kommer et vennepar, så da skal vi spise kakerester! Hyggelig du husket på meg vet du. Klemsiklem 🙂

    9. Gratulerer med stooor dag! For det er jo det, uansett hvordan man vender på det….:)
      Jeg tenker at hvert 10-år har sine fordeler og gleder man ikke visste om på forhånd.
      Så helt nydelig ut med de kakene. Er det en ostekake med jordbær og blåbær på?
      Er helt enig med deg at vi må feire dagene slik vi selv føler for det.

    10. Gratulerer med dagen, Natheless! Så morsomt at den fine sjokoladekaken med marshmallows figurene var til deg! Og jammen hadde du ordnet med mye godt, lekre kaker og fantastisk ostefat. Håper du har hatt en fin feiring akkurat sånn som du ville, for det må jo jubilanten få lov å bli hørt på. Grattis! Bursdagsklemmer <3

    11. fjellgeitbundingen: Tusen takk! Kaken var gode og det er ikke mye igjen nå etter kvelden besøk. Nei, man kan da fortsatt leke seg litt selv om man er voksen! 🙂

    12. maiken: Mange takk du! Ja, det er et rart tall for meg, men jeg vender meg nok til det! Enig, alle tiår har sin sjarme. Jeg skal nok finne noe ved dette titallet også! Ostekake var det j,a og den var akkurat passe søt for meg. Jeg har kost meg i tre dager til ende! I morgen er det hverdag for meg også. Snart februar og mer vår! Ha en fin kveld 🙂

    13. margarites: Tusen takk! Ja, hvorfor kan ikke jeg få en morsom kake da? Når jeg lager det selv, så bestemmer jeg jo! 🙂 Kosa meg masse, så det ble fine minner! Klem tilbake! 🙂

    14. GRATULERER med en veldig fin og rund dag. Heldige dem som fikk feire deg. Her så det ut som det var fantastisk mye godt, vakker var i hvert fall maten. Egentlig uten sidestykke.
      Håper dagen din har vært like nydelig som maten. Det hørtes ut som du hadde en fin feiring i helga. Og veldig fint å gi masse plass til det barnslige. Klem<3<3

    15. Hipp Hipp Hurra for deg vennen 😀 Tenke seg til at du har stoor rund dag og greier, ohhhh alle DE fantastiske kakene slurpings 😀 Jeg skjønner at dagen din må ha vært fiiiin <3 Største bursdagsklæmmen herfra og til månen til deg <3 <3 <3

    16. BforB: Tusen takk! Ja, nå har jeg feiret tre dager til ende med både venner og familie. Kosa meg skikkelig. Litt barnslighet passer inn, for jeg tar ikke meg selv så høytidelig. Jeg elsker å ha mine omkring meg på sånne dager, og det ble gode minner for ettertiden denne gangen også. Klem til deg og takk igjen 🙂

    17. ladyaugust: Hjertelig takk. Et litt skummelt tall det der, men hva er alternativet. Man er da glad man lever! Kakene var digg. Jeg baker jo det jeg selv liker best til min dag. Kosa meg masse. Nå er det ikke stort igjen, men litt multekrem blir det til en kaffekopp i dag også. 🙂 Tusen takk for klemmer som varmet skikkelig. Ha en vakker dag og klem tilbake! 🙂

    18. Huset på landet: Tusen hjertelig. Her ble det feiring hele helga, og mandagen med. Nå er det bare å fortsette inn i hverdagen igjen. De dagene har vi jo flest av, og de skal også nytes. Klem til deg på denne første dagen i februar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg