Aldri mer.


Aldri mer kan jeg ta sånne bilder som dette. Vi får aldri en lik morgen, det er sant, men mange av trærne er nå vekk???? Trekløveret av furutrær blir nå til ved.


I helga snødde det litt, men aldri mer vil dette digre løvtreet speile seg i mitt vindu, aldri kan jeg ta bilder av snødekte greiner rett på utsiden av vinduet på samme måte.


Fem trær i nabolaget dundret i bakken i helga, og all kvist og kvast ble brent. Herlig bål da! Det lyste så fint i vinteren.


Om jeg gråter over de felte trærne? Nei, slett ikke. Ny horisont, tenker jeg. De trærne sto så tett inntil husene at når det blåste, var alle redd for at de skulle velte overende og feie inn over oss. Når alle støttetrær er felt tidligere, er det ikke lett å være et langt tynt tre i vind. Utsikten er den samme, men de trærne i forgrunnen er borte.Det er fortsatt mange trær utenfor, og hogstfeltet gror sakte med sikker opp igjen. De sa skyet og snø i dag, men her er det jammen sollys i skylaget.

#foto #blogg
26 kommentarer
    1. Ja trær må tynnes ut..og gir grobunn til nye! Blir nok fine bilder uansett…men uvant! ha en flott dag! og du har jo nydelige bilder liggende i arkivet av dem!! Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte:Ja, uvant. Det ble plutselig så åpent. Men det venner man seg fort til. ,så mange bilder jeg har liggende. Lurer på om jeg får bruk for dem alle samme gitt??? Men jeg kan ikke la være å knipse videre heller. Nyt mandagen! 🙂

    3. Det er bare sånn det er 🙂 Og rundt her så er det jo saget ned en mengde med gran som ble plantet i sin tid når Planteskolen var på sitt største. De produserte jo milliarder av granplanter, Og om det er vemodig så blir det bare bedre og bedre når det blir lysere og vakkert 🙂

    4. Etdiktomdagen: Noen ganger er det bra med litt forandring også. Det ene treet hadde både ekorn og hakkspett på besøk, men det var så tett løvverk at jeg ikke kunne ta bilder av dem. Nå finner de kanskje andre plasser der jeg kan se dem!!!! Nye muligheter blir det sikkert, og vi har masse trær omkring oss fortsatt. 🙂

    5. En ny begynnelse. Rett og slett. Sånn er jo livet. Fullt av avslutninger, og nye begynnelser 🙂
      Vakkert er det, uansett <3
      Klem <3

    6. Noen ganger er det greit at trær blir hugget, så man får bedre sikt eller lys..Og du har jo foreviget dem med fine bilder 🙂 Kom litt snø her i helga også, men jeg har ikke fått tatt noen bilder på en stund…men det må jeg se å få gjort snart :)) Blir jo inspirert av di nydelige bildene dine :)) Klem <3

    7. magiske bilder,godt du har minnene ) så får du nye fine motiv å feste på film,
      Nei svære trær vil en ikke ha inn i husa,så da er det bedre å lage god ved av dem

    8. frodith: Tusen takk. Kvelden har vært fin, jeg rakk til og med en lang tur på glatte veier. Mye å gjøre her også, men jeg har det fint likevel. Klem til deg 🙂

    9. fruensvilje: Ja, det er ikke få bilder jeg har tatt som de trærne er med på. Men nå hadde de blitt litt vel store. Godt å få dem ned til ved 🙂

    10. annebe: Her var det helt nødvendig og det blir fint bare jeg får vendt meg til det! 🙂 Jeg har ikke hatt lyst til å ta så mye bilder i det siste, men det går i bølger her hos meg. Mye annet jeg har prioritert i stedet. Håper på enten mer snø eller en solskinnsdag! :)Klem til deg 🙂

    11. Deilig med mere lys og utsikt 🙂 Vi har måttet felle noen store flotte tre av samme grunn, og da har jeg forklart dem at de ble altfor store og derfor ikke kunne de være der lengre…. Vet ikke om de aksepterte hverken unnskyldningen eller forklaringen….. I hvertfall hadde de muligheten til å strø om seg med nye frø og sådan leve videre 🙂

    12. lulltove: Slett ikke dumt med ny horisont. Store trær nær husene er ikke trygt i storm. Nye planter vokser jo opp i rekordfarg her også. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg