Inn i tåka!

Selv om tåka har dekket det meste om dagen, så kan man da ta bilder! Gatelyset blir som sola!


Jeg har følt meg som borte i tåka selv om dagen! Uten data er det ikke lett, men nå er jeg tilbake. Nett og annet hang seg opp her, så det var bare å komme seg til service. Alt ble slettet, og jeg fikk tilbake en ganske så tom data. Heldigvis hadde jeg kopiert alt av bilder og tekster, så det er greit. Men ikke et av mine programmen var der. Godt å få hjelp med det verste, og så var det bare å streve seg gjennom koder og opplegg så virusprogram, foto og tekst var på plass igjen. Nei, jeg er ikke klar med alt, men nå fungerer det da i hvertfall her.


Tåke kan være fint det, men her har fuktigheten frosset til is om nettene, så det har ikke vært lett å komme seg avsted på morgenen. I går kom et regn på formiddagen og gjett om det ble skøyteis!


Gatelysene sto der i mørket som lysene på en kake!


Morsomt å ta bilder i tåke, men det er ganske tungt med sånt vær over lengre tid. Vi får håpe det letner mot helga og jeg gleder meg til veier uten is og glatte.

#foto #blogg #tåke
24 kommentarer
    1. Så koselig å se deg her igjen..ja data problemer er ikke gøy…sliter om dagen jeg også..med å komme inn på chrom..men får det til.. men tror det er noe som er i gjære..ja vi har også isbane her..pluss all natur som er isbelagt..Flotte trollske bilder! Ha en god dag!

    2. her var det mange fine bilder ja,men med slik tåke blir en tung i hele seg så håper det letter for dere ja.
      Kanskje min maskin også skulle vært tømt ) men jeg måtte hatt noen til å ordne den etterpå for det er noe jeg overhodet ikke kan,godt å ha deg tilbake

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, dette er en plage. Jeg jobber jo på dataen hele dagen, så nå er jeg sterkt på etterskudd. Man bruker jo opp dagen med å slå av å på en data som aldri fungerer! Det er ikke bare jeg som sliter. Vi som har Windows 10 får svi om dagen for serveren i USA har lagt om til en server vi ikke kan bruke. Så er det å få hjelp med å innstallere noe annet da! Min ble jo ryddet opp i og lagt inn på nytt, så da skjedde det igjen.Jeg har lånepc, men den er ikke god i det hele tatt. Etter noen timer kjenner jeg det i både armer og nakke. Men jeg får håpe jeg får min igjen i morgen. God helg og takk for hyggelige ord!

    4. fruensvilje: Akkurat nå er alt tungt kan man si. Jeg freser mye om dagen, for datatrøbbel er ikke moro.Pluss glatte veier som fy og tåke!

      Heldigvis har jeg alt mitt av bilder og tekster på ekstern boks. Det MÅ du få deg. Det er lett å legge inn,så det klarer du. Jeg setter bare inn kontakten til dataen. Kopierer hele bildemappen og limer det inn på boksen. Visst tar det tid for jeg har mange bilder, men uten det kan du jo miste alt du har. Tekster kopierer jeg til en minnepenn ofte, for tekst tar ingen plass. Jeg har også en sånn sky fra Elkjøp, der alt ligger trygt! Takk for hyggelige ord og ha en finfin dag! 🙂

    5. Flotte tåkebilder, stilig med gatelys på rekke og rad.. :)) I dag er det sol og blå himmel her etter en grå dag i går…
      Hyggelig du er tilbake igjen :)) Klem og fin fredag videre <3

    6. annebe: Tusen takk! Så fint du har sol da! Håper den kommer hit i helga! Ja,jeg er tilbake,men bare så vidt. Pc`n er igjen levert inn til reparasjon. Jeg har lånepc, og det er ikke som min egen. Merkelig hvordan fingrene venner seg til et tastatur! Men jeg får håpe jeg snart får min egen tilbake. Klem til deg og god helg!

    7. Uffameg.. her har visst både du og datan vært i tåka. Ja jeg hadde datakræsj i vår/sommer.. det var ikke noe moro. Og jeg er dårlig på å lagre.. Men herlig at det gikk bra for deg og er oppe på nett igjen 🙂 Ha en herlig helg begge to 🙂

    8. dedicat: Takk for hyggelige ord.Lagre er så nødvendig. Hjelp om jeg skulle mistet alt jeg har skrevet i det siste. Nei, lagre må man! Her krangler Windows 10, men de fikser det vel. Det ble til reparasjon igjen i dag og en lånepc i helga, så jeg får unna noe i hvert fall. God helg til dere! 🙂

    9. fruensvilje: Fotobøker er fint. Jeg også lager noen sånne, så det ikke bare er bilder på dataen. Men som sagt, det er lurt å lagre litt av og til! 🙂

    10. Margrethe: Takk du. Tåke fortsatt, fuktigheten fra i går har blitt til is på veien og nå snør det! Ikke annet å gjøre enn å vente på den herlige våren! 🙂 Ha en fin dag 🙂

    11. ladyaugust: Tusen takk! Akkurat nå så hater jeg denne vinteren, for det er jo ikke vinter heller. Glatte, tåke og atter glatte og tåke. På toppen av det snør det på isen. Gjett om det kommer til å bli knall og fall på mange i dag! Tror jeg vil være bare inne i dag. Ha en fin lørdag og kos deg, det skal jeg! 🙂

    12. Etdiktomdagen: Takk du! Ja, det er fint en stund, men så lengter man etter sola! God vakt til deg. Her blir det også jobbing i dag. Jeg er så på etterskudd etter datatullet, men sånn er det. Innen mandag er jeg nok i rute igjen. Ha en fin helg!

    13. Jammen godt du fikk orden på dataproblemene da. Det er fryktelig irriterende. Og litt av en jobb, å komme seg i rute igjen.
      Flotte bilder i tåkehavet, men nå er jeg rimelig fornøyd på den. Ønsker meg sol og pent vær jeg nå.
      Ha en fin kveld! 🙂
      Line

    14. Huset på landet: Jeg sitter her og biter negler, for gjett hva som skjedde igjen? Chrome hang seg opp! Nå gikk jeg over til Firefox. De byttet begge browserene, men vi får se? Blir ganske frustrerende for arbeidssituasjonen min, så jeg håper det går bra nå.

      Ja, fy så lei jeg er dette tåkehavet, glatte og atter glatte. Veiene her er nyasfalterte og det blir glatt bare det går mot null om dagen.Men i kveld koser jeg meg inne med popkorn og Hver gang vi møtes. Nyt kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg