Fant våren!


Når ikke ting blir som man har tenkt, kan det være lurt å finne på noe som muntrer opp litt. Her ble det blomster og pynt til terrassen før helga.Gåsunger, primula, minipåskelilje og fjærkledde kvister. Fastelavensris! Det er bare en uke til fastelaven, så jeg kjøpte det med meg.

Litt tidlig med påskekaniner? Ikke for meg. Kaniner er vår det. Jeg kjøpte min figur på Mester Grønn. ( Nei, jeg er ikke sponset!) Kaninene var skinnende i sølv, men det passet ikke meg helt. Det var fram med malekosten. Jeg blandet litt sort i hvit akryllmaling og malte lett over. Noe av sølvet skinner igjennom, men det synes jeg ble fint. To gamle telysglass fikk også en runde med maling. Nei, ikke utenpå dem, men inni! Så tok jeg enden av penselen og tegnet sirkler og streker i den våte malingen. Det ser nesten ut som et skogsbilde når stearinlysene er tent. De varer ikke så lenge når de er malt inni, for ofte må de jo vaskes for sot og stearin. Men da setter jeg dem i varmt vann, vasker dem rene for maling, og maler dem kanskje i en annen farge neste gang. 

Det ble så koselig på terrassebordet foran vinduet mitt.

I kvelden lyser det så fint der ute. Kvistdamen har fått gåsunger i håret og bukken fikk selskap av blomster. Alpefiolen er kunstig om dere lurer på det! Om de friske blomstene klarer seg i kulda? Ikke hvert år går det like fint, men som regel klarer de seg og strutter bare sola titter innom. Dette gjorde meg glad i hvert fall.

#foto #høbby #hobbyklubben #vår #male
18 kommentarer
    1. Så herlig! ja det gjelder å gjøre det koselig rundt seg! Så dette var lurt! Ser jo så vårlig og flott ut! Kos deg, og det var flotte bilder! Ha en god dag!

    2. Så deilig å få frem litt vårfarger og koselig pynt. Det merkes at dagene blir lengre og lysere, så våren er på vei….selv om vi må vente litt til. Ønsker deg en fin søndag 🙂

    3. du er så flink til å skape magisk stemning ) dette var helt nydelig,iallefall hos oss er det så mildt att vårblomstene mest sannsynlig hadde klart seg,primulaen blomstrer jo i beddet mitt ) jeg har virkelig ikke tenkt tanken att jeg kan kjøpe slike og sett ut,men jammen skal jeg gjøre det neste gang jeg er på butikken ) takk for tips og nyt dagen

    4. margarites: Bare måtte ha det!!!! Heldigvis lysner det her også, men hadde vi fått en dag uten tåka så hadde vi vel merket det enda mer! Men som du sier, våren er på vei! Nyt dagen!

    5. fruensvilje: Tusen takk! Her blomstrer også primulaen i blomsterbedet. De tåler ganske mye. Jeg har hatt primula på terrassen i alle år. Noen ganger står de i ukesvis og andre ganger går det galt. Her er det plussgrader i dag, så de står så fint så! Ha en vakker søndag!

    6. Det var fin vårstemning hos deg :)) Du er flink til å gjøre det koselig og det blir flotte og inspirerende bilder :)) Søndagsklem <3

    7. Så fint det var. Du er et herlig oppkomme av ideer. Telysholderne så veldig vårlig ut….og de brennende lysa i mørket var skikkelig stemningsfullt.
      Viktig å gjøre det vakkert. Gir nok energi kan jeg tenke meg. Kanskje tiden blir litt lengre også….
      Klem<3

    8. Så du er klar for vår? Hehe, det er igrunnen jeg også! Du er så kreativ og så flink til å pynte …. jeg syns aldri jeg har tid jeg…. klem <3

    9. Margrethe: Jepp, jeg er lei glatte og tåke. Hadde det vært snø, så hadde det vært annerledes. Koser meg med å ha noe pent å se på og hva kan være bedre enn vårblomster! Dette tok ikke tid, for jeg hadde jo de store tingene der fra før. Lett å bytte ut noen blomsterpotter og fjerne gamle kvister hos meg da! 🙂 Kos deg på mandagen!

    10. BforB: Koser meg veldig med sånt jeg da! Alltid koselig med litt stearinlys! Jeg må ha noe pent å se på synes jeg. Nå lysner det mer og mer mot vår. Kos deg på mandagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg