Venter på vår.


Grevlingen har vært ute og kost seg i sola om dagen. Fortsatt ligger det snø inne på skogen. I dag har sola skint så fint, men nå snør det igjen, så våren ligger på vent.


Mye av isen hadde smeltet nede ved vannet i går og sangsvanene kom inn for landing med masse lyd!


Knoppsvanene brydde seg ikke om jeg tok bilder, men nær kom jeg ikke denne gangen.


Det er fortsattt mye is der ute. I bekken var det som et gammelt orgel av rørnett. Blåveiene står der og hutrer enda og vil slett ikke springe ut før det blir varmere. Så det er bare å vente. Først mer snø, så blir det fint kanskje?

#foto #blogg #vinter #vår
18 kommentarer
    1. Ja det så kaldt ut for den blåveisen din også..hihih..men den jeg fant i går var begynte å bli litt blå..men venter nok på varmen ja.. Flotte bilder! og ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Stakkars blåveis, den bøyer nakker og forsøker å holde varmen der ute. Men kommer det en mild solskinnsdag vil det ikke være lenge før den spretter ut tenker jeg, både hos deg og meg. Kos deg i kvelden 🙂

    3. Ja det gjør jeg også og nå går det fort framover mot den. Nesten så at en i slutten av mai synes det går alt for fort og solen snart snur igjen. Flott dokumentasjon på vakker dag og synsinntrykk!

    4. Sangsvaner. Så nydelige. Vi har også snø og minus grader, men det varer bare kort tid. For mars er jo en vårmåned , har jeg lært nå..:)
      Og så lyst det har blitt!

    5. Jeg synes det er så moro å ta bilder av fugler 🙂 Sånne svaner blir så flotte når man knipser dem. Jeg venter på våren også 🙂 Og ser hverken is eller snø akkurat ved huset her, men ved jobben er det mye ennå 🙂

    6. Søtmonsen ): Tusen takk! Så morsomt å se den grevlingen. Det er lenge siden jeg har sett den her, men ofte er det spor overalt. Artig dyr. Håper du får se den igjen, men den er ganske sky.

    7. Margrethe: Her regner det igjen, så den snøen ble nok bare som en liten vask her i hvertfall. Gjett om det ikke kommer til å spire av hestehov snart, nå som de har fått masse vann! Ha en vakker dag 🙂

    8. frodith: Du hadde jo så vakre svaneblider fra Østensjøvannet. Her er de langt ute i vannet, men det er koselig å se dem. Småfuglene synger så fint om dagen, så de tenker nok vår! Her kom det mange centimeter i går, men i dag regner det visst vekk ganske fort i mildværet. Heldigvis ble det ikke så glatt denne gangen. Nyt dagen! 🙂

    9. karidansen: Ja, det våres jammen, og det er så fint. I fjor hadde jeg allerede plukket både hestehov og blåveis på denne tiden. Det var tidlig, så i år er det mer normalt. Men nå blir det mer vår for hver uke. Herlig!

    10. maiken: Ja, dette er vårmåned og det føles herlig bare å si det! Jeg liker sangsvanene. Herlig å høre dem i kvelden nå i våren. Men de er ganske skye da. Kos deg i mer lys og tiden mot mer vår! 🙂

    11. toveview: Ja det er så sant, det går så fort. Jeg vil rekke så masse i disse ukene at det nesten skriker i hjertet. Egentlig vil jeg være ute i massevis, men det kan jeg ikke dessverre. Men vi får nyte det vi kan. Fint med lysere og lengre dager og fuglesang. Nyt dagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg