Finn på noe selv!


I dag ble det å finne på noe selv, etter at Frodiths utfordring er over for min del. Du finner det HER! Jeg får vise et bilde jeg tok i helga av en skikkelig Halo! Dette er optisk fenomen, som det så fint heter. Det er skapt av iskrystaller som er i lufta. Det sies at nå man ser en sånn Halo, blir det regn innen 24 timer, og et stemte i hvert fall her.


Ellers er det bare å glede seg over at våren har begynt å røre på seg. Fortsatt henger fjorårsbær på trærne til glede for sidensvans og trost, blåveisen venter på å krype opp i våren og sommerfugler er det mange av her hos oss nå. I går var det vårjevndøgn, der dag og natt er like lange, så nå er våren i gang for alvor!

#foto #blogg #vår #friluft #halo
22 kommentarer
    1. Ha sommerfuglene kommet hos deg!? så heldig..ja den har ikke jeg sett..Flotte bilder! og det fenomenet var flott da!! ha en flott ny dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: I solhellinga så jeg mange her om dagen, både sitronsommerfugl og neslesommerfugler. Koselig vårtegn. Her feier kommunen gatene for sand i dag, så da er det vel vår da! Nyt dagen!

    3. Oi har sommerfuglene kommer? De hadde fryst til isfugler her i alle fall. Oh det med Halo visste jeg ikke, så spennende. Håper dagen din blir full av vår og fiiiine ting 🙂 Jeg skal ut en tur i alle fall <3 god klæm 🙂

    4. ladyaugust: Ja, her er det mange allrede, og de er så fine. Sikkert litt kaldt på dem, men de finner seg vel lune plasser for natten. Her har vi sett på både neslesommerfugl og sitronsommerfugl i solhellinga. Kos deg på tirsdagen. Klem 🙂

    5. Jeg tror det er veldig vårlig hos deg, sånn hvert år egentlig 🙂 Varmt og godt fort, ikke sant ? 😀 Flotte bilder av en som vet å kose seg 🙂

    6. Hal(l)o, ja! Dette er et fenomen jeg enda ikke har satt i linsa selv. Ellers vårlige fine motiver her! Jo jeg har notert meg at Frodith har hatt noe på gang, men denne gangen var ikke jeg med. Masse fint og kreativt i linsa fra de mange som var med på utfordringa. Ja, det var i gårc at det var vårjevndøgn, så nå er vi i gang med lysere dager og spirer som skyter fart, herlig!

    7. Sommerfugler allerede? Nå ble jeg imponert.
      Jeg har sett en sånn halo rundt månen et par ganger. Pent bilde, litt sånn eksotisk på en måte 🙂

    8. Tror aldri jeg har sett det himmel fenomenet, var skikkelig stilig. Kan nesten ike tro at det er sommerfugler hos deg…. Jeg har hvertfall bestemt meg for å plukke inn noen pusekatter/gåsunger i morgen, det er vår i massevis for meg…

    9. frodith: Herlig å vårlig, men best når sola er her selvfølgelig! Vi har det lunt for nordavinden og det gjør mye! Jepp, jeg koser meg når jeg kan! Her skinner sola igjen og hjelp så lyst jeg har til å gå ut. Men jobb først, det nytter ikke å streike hele tiden! Klem 🙂

    10. toveview: Mange som ikke har sett Halo? Jeg har sett det mange ganger og har noen fine bilder av det også.
      Jepp, Frodith hadde en utfordring på 8 deler og det var gøy. Men hun finner nok på mer utover om jeg kjenner henne rett! 🙂
      Hjelp så fort det går nå. Man skulle jammen hatt flere timer i døgnet. Ha en vakker dag!

    11. Margrethe: Nå må du se etter det framover. Det kommer ofte i litt dis. Noen ganger ser man bare fargeflekker på hver side og andre ganger kommer hele ringen fram som her. Vakkert!

    12. Eva: Ja, her er det fluer og sommerfugler. Enda har jeg ikke sett biene. Men med det solskinnet vi har i dag, så kommer nok de også. Herlig med vår! Klem 🙂

    13. maiken: Ikke alle har sett det. Bare synd jeg ikke hadde mulighet til å ta noen mer spenstige bilder av det.
      Gåsunger har vi også, og mange sommerfugler, pluss fluer!!!! Spennende i dag, for nå har krokusen åpnet seg i solskinnet. Vil biene dukke opp tro!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg