Egg.


Når ikke formen er som den skal, så kan jeg vel like godt pynte litt til påske tenkte jeg. Forkjølelse og pollensesong er ikke morsomt. Halsen snører seg sammen, hodet verker, jeg hoster som fy og ja da, det er feber også. Jeg sto opp i morges, men det var bare å krype under dyna igjen. Nå kjennes det litt bedre, men jobbe orker jeg ikke.


I går var jeg heller ikke i farten, så da farget jeg litt egg. Løkskall og plantefarger gjorde eggene brune. Plantefargen min begynner visst å bli gammel, for for noen år siden ga den en lilla farge, men nå har det falmet? Men jeg liker dette også. Noen egg surret jeg inn med litt hyssing og andre fikk mønster etter at jeg rev i stykker gassbindet de ble pakket inn i. Alltid spennende å åpne etter en times koking og se hva det blir.


Et par egg fikk ligge alene sammen med gule løkskall til koking, og de fikk en mer oransje farge.Koselig å pynte med egg til påske.


I fjor farget jeg disse eggene. Først blåste jeg ut innholdet, for da kan jeg ha dem år etter år. Hardkokte egg holder jo bare for en stund. Eggene ble surret med gamle blonder og tråd. Skikkelig fornøyd med dem.


Sammen med litt fjorårsgress ble kransen jeg lagde på søndag som et rede for eggene. Jeg ble veldig fornøyd!
 

#foto #blogg #egg #påske
16 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen hjertelig. Ja, når formen er som nå nytter det ikke å finne på så mye akkurat. Men det går da over igjen heldigvis. Nyt din dag! 🙂

    2. så vakkre egg du har dekorert,koselig det om det får stå i fred på bordet hi hi ,vi får en liten på besøk i påsken og da nytter det ikke med noe på bordet,så får vi se da,mulig en hane og høne får komme frem på høgste seksjon i påsken hi hi .

    3. fruensvilje: Ja, her får de stå i fred, men det gjorde de jammen da barna og barnbarna var små også. Jeg tror nesten de forsto at det var noe annerledes? Men sånne påskekyllinger som kostet litt, fikk ikke stå i fred. Jeg kjøpte noen billige og så ble det kyllingkakkel skal jeg si, Ungene snakker enda om de hønene som verpet egg hver dag mot påskeaften. Et større sjokoladeegg for hver dag, og til slutt påskeeggetpå påskeaften med godt inni. Morsomme minner!

    4. Dumt du ikke er bra, men fint du fikk kost deg med litt “pusleri” for det ble jo såååå fint :))Blir vel litt pynting til helga tenker jeg , men har jo alt et par gule blomster :)) Fortsatt god bedring <3

    5. annebe: Ja, det er dumt, men det går jo over igjen heldigvis. Koser meg med litt annet enn jobb om dagen og litt pynting blir det også. Gule blomster er fint. Trenger nesten ikke mer enn det! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg