Farger i våren!


Endelig! Jeg greide det i år også. Nå er det ikke mange dagene før blåveisen takker for seg, så jeg var glad for å komme ut i bakkehellinga og få tatt noen bilder. Noe så vakkert.


Blåveis i tre farger. Innimellom alle de andre blomstene lyste hvitveisen opp.


Et utrolig fargespill som får meg til å smile hver gang jeg får oppleve det.


Formen min er heldigvis mye bedre etter dager med forkjølelse og feber. Fortsatt hoster jeg mye, men nå kan jeg da være ute litt i våren. Her om dagen fant jeg skjørbukurt, vårkål,tysbast, hvitveis, hestehov og mainøkler på samme sted!


Jeg har vært heldig å fått med et par fine solnedganger også. Været har vært litt av hvert med snø i lufta og kuldegrader, solskinn og vind. Men det er bare å ta været som det er, og kle seg deretter. Håper dere også har kost dere påsken og nydt fargespillet i våren.
 

#foto #natur #blogg #blomster
24 kommentarer
    1. Nydelige bilder <3 Så gøy med tre farger blåveis 🙂 Og den nydelige solnedgangen, flott å få med seg, spesielt når man er syk 🙂 klemmer

    2. frodith: Herlighet så vakkert det er der ute. Hosten holder fortsatt på, men jeg er ganske grei igjen ellers da. Men det blir ikke raske turer på en stund kjenner jeg. Tusen takk og klem til deg i våren!

    3. Så godt å høre at du er bedre. Kjedelig med forkjølelsen og feber 🙁
      Bildene er vakre som alltid. Blåveis er en nydelig blomst. Dessverre har det ikke dukket opp vårblomster hos oss ennå. Bortsett fra ett lite gløtt av hestehov i forrige uke. Nå dekker snøen bakken på nytt, så jeg må nok vente enda lenger…
      Ønsker deg en flott andre påskedag 🙂

    4. du så vakre blomster det er hos deg ,så mange blåveis på samme sted ) nydelig.Kjekt du er bedre,jammen har den syka vart lenge hos deg ,så nå fortener du å få kvile kroppen og nyte våren )

    5. Så herlige bilder! og ja, du har også funnet blåveisen i mange forskjellige farger! Det er jo så flott!! fortsatt god bedring, og ha en god ny dag!

    6. For noen fantastiske bilder! Tre farger på en gang – nesten som i et eventyr! Godt å høre at formen er stigende, nå har du virkelig hatt din dose for mange år fremover. Ønsker deg en fin dag 🙂

    7. Mona: Ja, dette tar visst tid, men jeg er myyyyye bedre heldigvis. Tok en litt hard trimtur i går, det gikk ikke så bra. Hostet som en gal hele ettermiddagen etterpå. Men her er det vakker vår. Den kommer nok din vei også snart! Sender deg en påskeklem midt i snøen 🙂

    8. fruensvilje: Tusen takk! Ja, det er nydelig der ute nå. Håper bare ikke det blir så masse pollen framover. Nå er jeg lei av tette luftveier. Kan jo håpe på masse regn noen dager, så naturen får vasket av seg gule gåsunger og støv! Her er bjørka på vei også, så det er mye pent å se på! Ha en fin dag! 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte:Ikke alle steder det er alle farger, men når jeg finner det blir jeg så glad! Takk for hyggelige ord og nyt dagen!

    10. margarites: Tusen takk! Nydelig å se alle de blomstene på en gang. Føles eventyrlig ja! Håper jeg snart er fin igjen, for dette er andre gangen i vinter? Jeg har slurvet med tranen, men nå er jeg flink med det også! Kos deg i våren!

    11. Her har det vært en rolig og koselig påske :)) Så masse vakre blomster det var her.. og fantastisk flotte solnedganger :)) Klem til deg <3

    12. Vakre bilder :o)) Jeg har tilgode å fange noe annet hestehov med kamera så langt i år. Syntes at jeg kunne skimte noen hvitveis oppe i skogen, så jeg får gå opp å ta en kikke. Ha en fortsatt fin mandag :o))

    13. Virkelig fine blåveiser i mange farger her. Både blomsterprakt og solnedganger setter stemning, nydelige bilder! Huff leit å høre at du har vært syk. Jeg var også slik i palmehelga. Men var mye bedre når helligdagene i påska begynte, heldigvis. Men min mann er det verre med akkurat nå. Han er blitt tett i brystet. Han har vært plaget med astma og allergi siden ungdommen, så han blir ofte sykere enn meg. Men han var med på en skogstur på over ei halv mil i dag (nei i går er det blitt). Så han er ikke så aller verst. God bedring!

    14. toveview: Nå bugner det av blomster i våren. Astma er ikke greit!!!! En forkjølelse går jo over etter hvert. Jeg har slitt med hoste etterpå, men det hjelper det hjelper. Takk for omtanken og ha en vakker dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg