Gammel dame.


Noen dager føler jeg meg sånn, som en gammel dame. Når man ikke er i form, blir alt annet dumt også. Håret er grått og dødt, huden er gusten og blek, kroppen er slapp og dvask og humøret er ikke akkurat noe å le av heller! Når jeg ser på meg selv i speilet rekker jeg tunge til det bildet. Hvem er den damen der?  Ikke en jeg kjenner. Jeg ser da ikke sånn ut? Menn med grått hår er visst sjarmerende. Om de er litt skitne på hendene og har rufset hår, så er de tøffe. Har de rynker i ansiktet og hud som lær, kan de likevel oppfattes som arbeidsomme og veltrente i høy alder. Hvorfor er det sånn?

Hjelp, hvordan finne man igjen seg selv etter en vinter i “dvale”? Nå er det tid for tynne klær, farger og liv, men jeg har ikke lyst. Egentlig skulle jeg vært en bjørn kanskje? Da kunne jeg krøpet inn i hiet igjen en stund til, og ventet på bedre tider. Når jeg skriver dette, så må jeg jo smile av meg selv. Ikke stort å gjøre med alderen, den bare er. Men med humøret kan man gjøre mye. Jeg får smile til den gamle tanten i speilet og være glad jeg kan stå opp hver dag, at jeg kan gå på bena mine. Maten smaker meg, jeg kan se med øynene, lukte våren, høre fuglesangen og ikke minst lære nytt fortsatt. Det gjelder å snu tankesettet. Men akkurat i dag, er det den storesynessyndpåmegselvdagen! Jeg skal feire den i hele dag. Til og med til tannlegen skal jeg i dag. Men i morgen? Da skal jeg ta meg sammen.

#blogg #humor #foto #hverdag

#foto #helse #blogg #hverdag
24 kommentarer
    1. Ja, sånn er det litt for oss alle innimellom. Jeg ser skikkelig lærer-streng og tantete ut noen dager.. Men det kan vi snu, for med sola blir man “finere” på innsida og da hjelper det på utsida også 🙂 Jeg skal også til tannlegen denne uken 😮 Lykke til fining, du er ikke noen tante men en fargerik flott jentunge 🙂 klemmer

    2. frodith: Knis, du er herlig da!!!!! Tusen takk! Noen dager er dumme, men det er det for oss alle tenker jeg. I morgen er det nye muligheter, men jeg kan nok begynne i dag!!!!! Klem 🙂

    3. Uff…ja noen dager er sånn..og som du sier..man får ikke gjort så mye med det..annet en å snu tankegangen..så prøv å se det positive i denne dagen! og jeg håper du får en flott dag!! Til tross for en dårlig dag!! Trøsteklem fra meg!

    4. da håper jeg du har null hull,så kan du unne deg en time hos frisøren,klappe deg litt i kinnene,håpe på solskinn og ta noe fargerikt på kroppen,mer skal ikke til for å føle seg litt bedre skal du se )

    5. fruensvilje: Det hadde jeg ikke tenkt på!!!!! Null hull kan premieres det! Da håper jeg det blir sånn! Her skinner sola i hvertfall etter nok en frostnatt! 🙂 Ha en vakker dag!

    6. Det varierer veldig med formen ja.. men jeg tenker på deg som søt og med masse utstråling ..og utstråling kommer jo innenfra så da hjelper det nok å ha en bedre dag, håper den kommer i morgen…eller etter tannlegen i dag :)) Superfin tegning …Klem <3<3

    7. annebe: Tusen takk! Mye stress og annet her om dagen, men nå har jeg tatt et langt bad og fikset meg til jeg skal til tannlegen. Det føles allerede mye bedre!!!!! Klem til deg 🙂

    8. Noen dager er slik bare fordi man skal kjenne seg mye bedre etterpå <3 Fyll dagen med noe fint etter tannlegen. Engelen skal ha shoppedag og da tror jeg at jeg skal ta en slik bli ny dag, med noe nytt og kanskje hårfsrge og kos, viktig å huske på seg selv også <3 Stoooor god klæm <3

    9. ladyaugust: Ja, med rød nese av forkjølelse og hosting i ett, så er det ikke så gøy. Men jeg har fikset meg litt nå, og skal “kvinne” meg opp til å gå til tannlegen. Jepp, viktig å ta vare på seg selv. Greit å synessyndpåmegselv en stund, men så får jeg jammen fortsette! Klem 🙂

    10. Uff lite morsomt og når man er syk blir liksom ting værre. Synessyndpåsegselvdager skal man ha sånn er det bare <3 Jeg pleier lage noe når ingenting kjennes bra for etterpå føler jeg meg så mye bedre, eller jeg vasker litt da kjenner jeg meg også bedre etterpå. Vet du øyet mitt er mye bedre i dag etter masse ingerfærvann, kokte opp en hel liter i går og nå skal jeg lage en til og gitaristen vil prøve han også 🙂 Lykke til hos tannlegen <3 klæmme mer <3

    11. ladyaugust: Så bra øyet ditt er bedre. Det så IKKE godt ut! Ingefær er fint. Jeg drikker te med ingefær og honning, det synes jeg hjelper litt. Stakkars tannlegen som skal ha besøk av meg, men forkjølelsen er over og den pollenallergi jeg sliter med nå, er jo ikke smittsomt. Takk for omtanken og ha en fin dag videre! Klemmer til deg i våren!

    12. Ingefær og honning er digg, husk på at honningen ikke skal blandes i mer enn 42 grader for at den skal virke 🙂 Har lest masse om bukkehornskløver og det er vistnok en vidunderurt, har du hørt om den? Pollenallergi er noe skit Stor blibedreklæm <3 Jaaa det er vår og greier :DD

    13. <3 Sender deg noen gode og varme tanker og klemmer. <3 Livet er litt sånn opp og ned vet du.
      Mannen min bruker å si: "Hadde det ikke vært for vinteren, hadde vi ikke satt SÅ stor pris på sommeren"! Og slik tror jeg det er med nedturene også.. Man setter ekstra pris på livet da!?

    14. EtVennligPuff: Ja, jeg sier det mange ganger at hadde vi ikke hatt noen dumme dager, så ville vi ikke satt pris på de gode heller. I morgen er det en ny dag, så da heier vi på den!

    15. Pfft,, hva skal du ta sammen i morgen ? Det er jo bare såååå riktig å ha noen sånne konsentrerte dager,, da man døtter inn alle synsyndpåmegselv tanker og følelser. 🙂 Det er bare så mye bedre enn å drasse det med seg hver enda dag… 🙂 Og jeg er ganske så sikker på at DET gjør du ikke 🙂 Gode tanker.. peiver og vinker fra nord 😀

    16. dedicat: En sånn dag er mer enn nok for en stund.Jeg var hos tannlegen, hadde null hull og kjøpte napoleonskake til meg og mannen til kaffe!!!!! Takk for vinking og gode tanker. Ny dag i morgen med bedre tider tenker jeg!

    17. Hmmm – en har sånne dager innimellom…. da alt er svart og feil! Men så blir alt så meget bedre, og vi tar på oss noe fargerikt og føler at ting er på stell! Mange klemmer <3

    18. Margrethe: Ja, det er vel ikke til å unngå for noen. Men heldigvis for meg er det bare en dag av og til og så smiler jeg til livet igjen! Kos deg i våren! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg