Tam eller vill.

I går ble det litt safari på både tamt og vilt! Lamunger var herlige der de spratt omkring i våren.


Litt ville, men ikke helt. Dette er hjort på en farm, men de er stilige å se.


Kuene hadde fått kalver og oksen nederst til høyre, så skikkelig skummel ut.


Men så var det det ville da! Villsvin! Andre gang jeg ser dem i vill tilstand, og første gangen jeg får bilder av det. Purka var skikkelig diger og jammen hadde den ikke to små unger med seg. Dette er rett over grensen i Sverige, men vi har villsvin ikke langt fra oss her også. Bildene er ikke tydelige, men det bryr jeg meg ikke om. Spennende å stå der å se på dem før de for innover skogen og ble oppslukt mellom busker, gress og trær.
 

#foto #natur #friluft #blogg
20 kommentarer
    1. Villsvin har jeg ikke sett men jeg har sett et rart hjortedyr jeg ikke husker navnet på. Det var når jeg var i England i fjor, var et dyr jeg aldri hadde sett eller hørt om og taxisjåføren sa navnet men jeg husker det ikke 🙂

    2. Ojjj..se der ja..villsvin..så herlig!! Heldige du…Masse flotte ville og tamme dyr her! Ha en god ny dag!

    3. Jeg tror jeg hadde vært nervøs om jeg hadde sett ett villsvin jeg. Jeg synes hele dyret er truende uansett hvor søte ungene er 🙂 Lammene derimot, de små ulldottene er utrolig søte 🙂

    4. Jeg har ikke sett villsvin eller hjort i vill tilstand, noe jeg gjerne skulle ha opplevd. Spesielt villsvin, ettersom jeg mer enn overbegeistret for griser, hihi :o))

    5. Mona: De var ikke så nær at det var skummelt og de oppdaget oss fort, og forsvant. Lammen holdt seg nær mødrene sine og de var så søte! 🙂

    6. Vera Lynn: Vill hjort har jeg sett mange ganger, men de er ganske sky! Jeg synes det var artig å se grisene,selv om det ikke er mine favorittdyr akkurat. Vokste opp på gård med griser, så jeg har tatt i mot mange grisunger, og hjelp som de kan skrike!!!

    7. Villsvin har jeg vel aldri sett på “ekte”… spennende å oppleve det da..og få tatt bilder..mer enn tydelige nok :)) Koselig med dyr og bondeliv :)) Her nytes finværet i dag 🙂 Klem <3

    8. annebe: Ja, de er ikke lett å se, for de går jo i ett med naturen, pluss at de er skye! Veldig artig å få bilder som bevis i hvert fall! Kos deg videre i finværet. Det ble brått nesten sommer jo! Klemaiklem 🙂

    9. så mange flotte dyr da ) nydelige bilder,og ville villsvin ja,nei litt uklare gjør ingenting,du fikk dem på bilde og opplevelsen,det blir som tranene jeg fikk bilde av,det måtte zoomast vel langt ,så dei ble litt uklare dei også )

    10. Så fine bilder, og selv om hjortene ikke er ville så er de flotte å se på. Lamunger er søte, spesielt nå når de er helt små. Villsvin har jeg aldri sett ute i det fri, bare i parker. Tror jeg har hørt at de kan være skikkelig sinte…? Ser ut til at du har hatt en fin tur her 🙂

    11. margarites: Koselig å se hjort på farm også. Men de er like skye der, så de gjemmer seg så fort det går om vi nærmer oss. Villsvin er vel ergelig om vi kommer for nær ungene. De ungene er det ikke lett å se heller, de går jo i ett med fjorårsgresset. Kosa oss skikkelig i våren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg