Sommerfølelse.


Kong Sommerfugl har kommet flyvende fra Sør-Europa og helt opp til oss. Monark heter den, og i går var den i flertall der jeg var. De koste seg i tjæreblomstene.


De likte best de rosa blomstene. Jeg så ikke en av dem i de hvite? Så farger frister visst. Jeg var i min barndoms rike i går og selv om det var spådd regn, fikk vi både opphold og litt sol. Joda, det ble torden og regn på ettermiddagen, men da hadde vi gått inn! Herlig å vandre i gressengene og kjenne på sommerfølelsen.

Denne krakken er visst på vei til å gli inn i naturen. Men jeg synes det var så vakkert, at det fristet ikke å ta vekk bregner og humle, kvist og kvast. Den får stå der som et smykke i det grønne. Jeg fant andre steder å sitte.


Blomstrer gjør det også min mors hage nå om dagen. Jeg liker de blå irisene. Sommerfølelsen begynner å gripe om seg, og det er bare å glede seg til solrike dager og masse lys!

#blogg #friluftsliv #foto #sommer
18 kommentarer
    1. Flotte bilder! og ja..sommerfugler er sommer!! Den krakken gjorde seg så bra der den stod..syns det blir lekkert når det gror sammen med naturen..selv om den sikkert blir borte etterhvert…Ha en god ny sommerdag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Herlig med sommerfølelse og forventning. Krakken blir nok ryddet siden i sommer, for den kan fortsatt gjøre nytte noen år til der den står. Men i går lot vi den stå til dekorasjon i forsommeren. Kos deg på tirsdagen! 🙂

    3. For et vakkert sted,ja den benken passet godt på bilde ) Iris er en nydelig blomst,har forsøkt den flere ganger hos meg,men her trives den ikke,fikk blomster en gang,men sneglene spiste dem opp over natten ) Tjæreblomst,såg den på vår søndagstur,helt nydelig,en art jeg ikke hadde sett før

    4. fruensvilje: Koselig å gå inn i sånne “hemmelige” hager! Jeg har lov til å gå der da! 🙂 Iris trives ikke hos meg heller. Jeg har det visst for tørt. Tjæreblomst er en barndomssblomst for meg. Vi kaller den seigblomst!

    5. frodith: Jepp, en skikkelig konge av en sommerfugl.Nå er det bare å vente på svalestjerten. Jeg så den i fjor flere ganger, men fikk ikke et eneste bilde! 🙂 Nå skal jeg ta en bitteliten sykkeltur! Klem 🙂

    6. Den blå irisen er så nydelig. Da eldstemann skulle døpe seg for mange år siden, bestilte jeg blå iris til bordoppdekninga.
      Det er så vakkert med alle sommerblomsten. Som vanlig er bildene dine nydelig.
      Kommer virkelig sommerfuglene fra Sør-Europa?

    7. Så mye pent det var her..og sommerfugler er såååå vakre, så noen i dag jeg også..men hadde ikke med kamera.. )) Husker så godt Irisen hos farmor og farfar.. farfar holdt på i hagen dagen lang hele sommeren.. fine minner :)) Var noe fint med krakken slik den sto der så gjengrodd ..Klem <3

    8. BforB: Ja, den blå er vakker, men jeg liker det gule ved vannkanten i naturen også. Flotte er de til dekorasjon. Sommerfulger er herlig og ja dette slaget kommer flyvene opp til oss i sommeren fra sør. De legger egg her, og så klekkes det nye som vi ser om høsten. Landet vårt er for kaldt å være i på vinteren, derfor den lange reisen. Rart å tenke på at de flyr så langt på de tynne vingene.Tusen takk for hyggelige ord! 🙂

    9. annebe: Tusen takk! Ja, det er herlig med blomster og sommerfugler i forsommeren. Jeg likte den krakken og det ble mange bilder denne dagen. Ha en fin kveld 🙂 Klemsiklem 🙂

    10. Margrethe: Jeg synes det var så vakkert. Men her skal det visst ryddes, så det blir spennende hvordan det ser ut nesten gang jeg kommer den stien! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg