Minisykkeltur!


Nei, jeg er ikke en sånn sykkelfantast, men en rolig tur i ny og ne er koselig. På min første tur i år ødla jeg hele giret. Heldigvis hadde jeg ikke kommet langt. Det var bare å løfte opp bakhjulet å komme seg hjem. Inn i eikene satt hele den girgreia!


Men mannen i huset fikset det. For noen hundrelapper fikk han nye deler, og etter en god stunds jobb, kunne jeg legg ut på en liten tur igjen. Men hjelp for ustabilt vær. Det kom regn, skikkelig varme og regnbue! Jeg sto under et digert tre en stund, mens det regnet i solskinnet. Fint det også. Så syklet jeg hjem og var akkurat kommet inn av døra da det bøttet ned for annen gang.


Jeg møtte en liten fuglunge på turen. Den forsøkte først å overbevise meg om at vingen var skadet, men plutselig fløy den avsted i lav høyde i skogbunnen. En artig opplevelse på min lille sykkeltur.

#foto #blogg #friluftsliv #sykkel #sommer
22 kommentarer
    1. Fin tur selv om været er uforutsigbart 🙂 Og fugleungen var nok en liten luring 🙂
      Jeg har selv en sykkel, 2 år gammel cirka, som jeg enda ikke har brukt. Jeg vurderer å selge den. Den står og opptar unødig plass 🙂 Og jeg føler meg litt for ubalansert til å sykle har jeg funnet ut. Men har likevel lyst å forsøke, når jeg har motet meg skikkelig opp 😉
      Ha en flott dag 🙂 Klem

    2. kjekt med en handymann i hus da ) jeg liker å sykle,men det blir bare småturer på meg også ,men det er ikke lengden på turen som betyr noe.Opplevelsen er viktigst og den fant du

    3. Så koselige bilder! ja jeg savner det å gå å plukke markblomster…er ikke lett med tre hunder i bånd..så har gitt opp..må i såfall legge de i en pose eller noe..og da blir de ødelagte…det er en glede i det å sette sammen en liten bukett med forskjellige blomster og ugress..Elsker markblomster!! Flotte bilder!! ha en god ny dag!

    4. Eva: Jeg liker å sykle i mitt eget tempo og ikke rase av gårde med andre som trimmer noe veldig. Min sykkel er grei til det jeg skal ha den til. Ut å plukke blomster, ned til sjøen for å bade i sommeren, sykle innover de gamle grusveiene i området og ha med niste en dag det er greit å sykle uten vind. Jeg bruker heller ikke min ofte, men plutselig får jeg lyst til å kjenne vinden stryke ansiktet en mild dag! Du får prøve deg en liten tur. Jeg syklet en kilometer fram og en tilbake i går, og det var koselig. Klem til deg 🙂

    5. fruensvilje: Nei, vi er eninge, Skal jeg langt så tar jeg bilen. Men en liten kostetur for å plukke blomster er trivelig. Jeg kan også oppleve så mye på en bitteliten tur.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk. Nei, med hund, eller som du hunder i bånd, er det ikke lett. Jeg plukker heller ikke blomster når jeg har lånehunden her. Men knipse bilder av dem gjør jeg da og det klarer da du finfint også! Nyt dagen!

    7. Varmt regn er digg 🙂 Jammen er det mye vær om dagen. Kanskje den lille fugleungen hadde lyst til å være med hjem å bo i et fuglehus med mat og alt? Den var fin i alle fall og bildene dine også, nydelig <3 stooor god klæm <3

    8. Fine bilder fra sykkeltur! Bra du har en “handyman”, slik at du kom deg på tur med sykkelen. Flott bukett, jeg liker lupiner godt, selv om mange mener den bør fjernes og at det er som ugress å regne. For en skiftende himmel. Skikkelig mørk til tider og så lys og fin med regnbyge. En får tenke slik at det som gror gjerne vil vannes i ny og ne, he-he 🙂 Artig med bilder av nærkontakt med fuglen, det er ikke så ofte.

    9. ladyaugust: Jepp, det er mye vær, men i dag har vi bare hatt sol! Kosa meg i kvelden etter jobb med en fin tur i skogen. Nei, den fuglungen har det fint der den er. Jeg hilste på den igjen i kveld og den har masse mat på gården i nærheten, der det er hester!!!! Ha en vakker aften. Klem fra meg 🙂

    10. toveview: Ja, det er godt å kunne fikse ting selv. Jeg hadde aldri greid det selv. Herlig med alle lupinene nå i alle farger. I dag har det også vært masse skyer, men ikke regn heldigvis. Litt vann er greit, men ikke hver dag! Koselig å se den lille fuglen. Den har ødelangt det ene øyet, så den er litt utsatt. Men den er skikkelig oppvakt og rask likevel. Så den i kveld også. 🙂

    11. Så deilig, samme været her 😀 Hester ja, det må du ikke si til Englebassen, hun elsker hester 😀 Tusen takk, jammen er det nydelig nå ute 🙂 Sitter ute og dingler med beina. Ha en nydelig kveld du også fine deg <3 😀

    12. ladyaugust: Herlig med lune kvelder og det fine lyset i forsommeren! Hester er det masse av her i nabolaget, men jeg sier ikke noe til Englebassen altså!!! Nyt kvelden. Klemmer!

    13. Jaaaaa 😀 Fikk lyst til å lage nattbål nå for det er så fint ute men jeg er litt sliten etter den hodeverken tidligere så jeg tror det blir tidlig natt goooodklæmmings <3

    14. ladyaugust: Noen ganger er det fint å bare drømme om det man har lyst til også. Hodepine er ikke godt. Jeg hadde min tørn på tirsdag. Men det gikk heldigvis over innen kvelden. Ha en vakker dag! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg