Farlig?


Det er ikke alltid lett å være dyr i skogen. Jeg så visst farlig ut der jeg kom sakte gående på myke sko. Brått forsvant de rådyrene.


Helene harefrøken løp som for livet da jeg kom. Akkurat som om jeg var en rev som ville ha middag?


Det er farlig å skulle lære seg å fly også. Jeg møtte fuglungen igjen i går, og den har skadet det ene øyet. Det var godt synlig i forrige gang jeg så den også. Det har visst grodd fint, så det har nok skjedd for en stund siden. Den kan fly, så om det føles for farlig, gjemmer den seg i en diger gran!  Den er så i farten nær hestene. Der finner den både korn og frø! Vakker er den!


Jeg tittet innom hakkespettene også. Der var det ikke så koselig. Jeg tror jammen en av de voksne har blitt slått til døde og blitt mat til andre fuglunger. Dyreverden er brutal, og det er farlig å ha ugler, hauker og musvåk rett ved redet. Den ene hakkespettforelderen som er igjen vil få et farlig strev med å mate de sultne ungene. Håper den klarer det, for nå begynner de å bli så store at de kan titte ut i en farlig verden.

#natur #friluftsliv #sommer #blogg #foto
18 kommentarer
    1. Så nydelig!! hakkespetten som titter ut!! også rådyr, og herlighet så mye fint samlet på et innlegg!!! herlig!!! Ha en god ny dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte:Takk! Ja, jeg hadde en fin tur i går kveld også. I dag er det gråvær, så vi får se hva dagen bringer! Ha en fin dag!

    3. Du har mange fine dyr rundt deg,men ja desverre er livet til dyrene farlig,veldig trist att ene hakkespettforeldren er borte,krysser fingrane for att den andre greier jobben med ungene alene ja )

    4. Så fine bilder av noen av de fine dyrene som ferdes i skogen vår 🙂 Og du har helt rett i det med at dyreverden er brutal. Den sterkestes rett er nok regelen uten unntak 🙂
      Jeg ønsker deg en flott dag 🙂

    5. fruensvilje: Koselig å følge livet i skogen. Men det er trist når det skjer skader og død. Håper den hakkespetten klarer dette, for jammen er de sultne de ungene.

    6. Etdiktomdagen: Tusen takk, så hyggelig sagt da. Ja, i naturen får vi gå varsomt fram. Da kan man være heldig å se både det ene og det andre! 🙂

    7. Skjønner dem godt , det finnes jo farer der ute så best å være føre var.. men moro du fikk dem med på bildene…Det er jo så mye vakkert både i dyreriket og planteriket.. Ønsker deg en fin kveld<3

    8. Du er jammen heldig som har så mange dyr i nærheten av deg. Så fine bilder, og spennende å følge med på de ulike dyrene. Trist med hakkespett forelderen, sånn er livet. Alle må ha mat også rovfugler…selv om det er trist også 🙂

    9. margarites: Ja, jeg føler meg superheldig med nærmiljøet. Alltid noe fint å se om man går seg en tur. Trist med de som bukker under, men sånn er jo naturen. Ha en vakker dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg