Hva er sommer?

 

Sommeren er som en gammel trapp, for den som har levd noe år. Trinn for trinn mot nye mål, minner, merker og mose har satt dine spor i sjelen. Et trinn opp med fuglesang og blomsterenger, så to tilbake med torden og regn. Det ene trinnet symbolisere markjordbær på strå, det andre kleggbitt og mygg, eller solbrente legger. Så er det et trinn som er glatt og fuktig, før den stekende sola gir fliser i føttene og skitt mellom tærne. Et og et steg er sommeren. Noen steg gir sus i løvet og myke, varme vinder mot kinnet. Et annet rusker det skikkelig til og får trappa til å gynge. Nyt hvert trinn og husk at når du endelig er på toppen, så er det høst. Kanskje det er like greit å gå et trinn fram og to tilbake, for da varer sommeren lengre?..

#foto #blogg #sommer
16 kommentarer
    1. Ja det var lurt…gå litt sakte..for tiden går jo så alt for fort…Flott illustrert..og flott nye header!! Sommer og sol! nyt!!

    2. For ei flott sammenligning..liker godt å sette meg ned på ett og annet av de trinnene, og riktig hale ut tiden..kanskje jeg skal prøve meg på å ta to skritt tilbake også..kan jo hende det fungerer 😉 Ha en nydeligvakker dag, da =D

    3. Jaa, noen trinn tilbake og en veeeeldig lang trapp. Først. Og så får vi bare nyte neste etappe også. Ha en vakker lørdag :).

    4. Sånn er sommeren i vest i hvert fall. Her er ikke ukevis med flott sommervær, sol og varme. Vi har litt av alt og litt for lite av sol og varme. Bildet er en fantastisk illustrasjon på sommer, og flott skrevet så klart. Nyt sommeren – her plaskregner det 🙂

    5. fruensvilje: Tusen takk. Ja, dagen i dag var litt sånn også. Brått var det sommervarme med kortbukse, siglet og sandaler, mens i kveld er det disig med en iskald vind igjen. Et trinn fram og to tilbake. Men i morgen aner vi ingenting om 🙂 Da kommer kanskje sommeren innom på nytt!

    6. Helene: Ja, den tanken er god. Jeg forsøker å hale ut den forsommeren som best det går! Kos deg i kvelden og takk for hyggelig kommentar! 🙂

    7. BforB: Ja, det gjelder å nyte dagen som er og dagene som kommer. Jeg gleder meg til høsten også jeg med alle de fine fargene! 🙂 Nyt forsommerkvelden 🙂

    8. margarites: Sommeren er ikke så veldig stabil her i øst heller, så vi får nyte dagen! Koselig du likte det! Håper du får sol i morgen da! Trøsteklem i regnet fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg