Mine minner.

Sommeren har gitt meg fine minner. Jeg har plukket blomster og løpt i engene ute ved havet i vest, spist nytrukket fisk og kjent vinden i ansiktet.

Ja da, det ble litt regn, men da kunne jeg jo fotografere vanndråper!

Noen morgener tok jeg på meg regntøy og gikk en times tid alene før de andre sto opp. Det ble fine til minner fra denne sommeren. Stille, vakkert og med lukt av saltvann, regndråper som trillet ned over meg og skyer som stadig var i bevegelse. Det beste med dette sommerværet, var at regnet ikke varte så lenge hver gang. Brått kom jo sola fram igjen!

Vi besøkte en seter og spiste rømmegrøt en dag. Det smakte herlig.

Når jeg ser på regnværsbildene, så synes jeg de også er fine! Alltid noe morsomt å se i fjære.

En dag dro vi til Runde! For en opplevelse. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle komme så nær Lundefuglene! I kvelden kom de inn med fisk i nebbet og landet nesten ved føttene våre der vi satt på toppen av en kjempebratt skråning ute ved havet.

 I Ålesund hilste vi på fiskerkona og fiskeren, men de var temmelig stive av seg? Slett ikke som Ålesunderene selv, for de var virkelig fulle av både latter og humør.

Vi gikk trappene opp til Aksla og for en utsikt!

Noen dager var nesten sånn en sommerdag skal være.

Andre dager oppsøkte vi vinteren i fjellet, lagde snømenn og kastet snøball.

Ja, vi har et land med stor variasjon og været veksler hele tiden. Det gjeldet å nyte det man har. Jeg har hatt en fin sommer, men jeg har enda ikke badet i havet i år. Men kanskje varmen kommer i sensommeren? Da skal jeg nyte det også.

 

#foto #natur #sommer #minner # blogg
24 kommentarer
    1. Hei natheless 🙂
      Du har fått med deg mye her 🙂
      Og det som fanget blikket meg etter hvert var jo moloen og de to båtene……….. for her bor jeg!!! Du har vært i Kvalsvika 🙂 Og nede ved havna der er mitt barndomshjem, og huset mitt er oppe mot fjellet mot Mulevika 🙂
      Da har du gått der jeg vandrer ofte <3
      Håper du kommer tilbake til disse kanter en gang 🙂 Og så heldige dere var på Runde da og fikk lunden på nært hold 🙂 Og Ålesund! Ja! Herlige både sommer og regnbilder 🙂

    2. Etdiktomdagen: Oy, det ante jeg jo ikke!!!!! Jeg gikk lange turer der den kvelden og tok masse bilder. Mannen min og jeg gikk først til alle de gamle båthusene, så kom regnet igjen og vi kledde på regntøy og gikk moloen ut til tuppen, pluss rundt i mellom husene etterpå. Tenk om jeg hadde møtt deg i gaten da!!!! Et vakkert sted med en egen ro. Jeg fikk bilder av en søt liten måkeunge og så hegra også. Du er fra en herlig sted. Nå vet jeg hvor du holder til, så neste gang sier jeg i fra. Ja, Runde var en opplevelse. Trodde aldri vi skulle komme dem så nær. Vi var oppe på dagen først, men valgte å gå opp igjen i kvelden. Det angert vi ikke på kan man si. Nydelige fugler i fine farger. Mange minner for livet fra denne ferien også gitt! Klem til deg 🙂

    3. Etdiktomdagen: 17. juli var vi der hele ettermiddagen og kvelden, i regnbygene!!!!! Jeg tok masse bilder av de fine naustene, så de viser jeg nok fram snart! 🙂 Jeg må nok lage et eget innlegg fra det nå!

    4. Masse god minner!! og flotte bilder!! herlig! du må ha en flott sensommer også! og en god ny dag!

    5. hrlig ferie,jammen er du positiv og skriver vakkert uansett vær,men så er jo været også livet 🙂
      J a tenk du var nesten hjemme hos etdiktomdagen og ikke viste det 🙂 må vist legge på minne hvor bloggvenner bor,jeg fikk jo treffe utifriluft ,jeg viste vi skulle dit så vi vekslet mobilnr før vi reiste så vi kunne ta kontakt og sjekke om det passet å møtes :))hvor var all den snøen ?

    6. fruensvilje: Om man ikke tar på seg og kommer seg ut om det regner også, så mister man jammen mange fine opplevelser synes jeg.
      Noen bloggvenner har jeg truffet, men jeg tenker ikke alltid på det da vi ferdes rundt i landet.
      Snøen fant vi ved Styggevatnet/Austedalsvatnet ved Jostedalen. Massevis av snø. Isen lå på vannet og det gikk ikke å gå tur langs vannene på grunn av råtten snø. Sikkert en halvmeter snø igjen der oppe i førsten av juli. Men stilig da!

    7. tror ikke jeg har vært ved det vannet,iallefall ikke som jeg husker hi hi ,rart ikke all snø smelter slik som det regner innimellom.
      Skal kle meg og komme meg ut no,har kokt blåbærsylte på morgenen og silt hylleblomstsaften og fyllt på flasker 🙂

    8. Du er fantastisk på å lage stemningsbilder altså 🙂 Både de vinterlige og de sommerlige <3 En sann kunstner i mine øyne <3 klemmer <3

    9. Åhhh, så nydelige minner du har fotografert. Virkelig gode minner. Hele innlegget var smakfullt sammensatt med dine minner. Den haren på tømmerstokken, de markjordbæra, de fine dråpene og Ålesund som er en av Norges flotteste byer, sier jeg bare. Herlig!

    10. fruensvilje: Jeg hadde bare hørt om de vannene før, og gledet meg til å gå tur i området, men vi så bare is vi og masse snø!!!! Må nok dit igjen en gang. Så flink du har vært. Hylleblomstsaft har jeg aldri laget selv, men jeg har en flaske i frysa som jeg fikk da jeg var på Årsetøy i forsommeren. Den skal nytes med andakt og følelse en kald vinterdag og minne meg om en trivelig opplevelse. 🙂

    11. toveview: Tusen takk! Tenk å lage snøhare i juli da! Mennene i følget vårt lagde snømann for her var det masse snø! Gøy å leke litt for oss voksne også! Lurer på hva andre turister sa da de kom å så det vi hadde laget? Massevis av minner fikk jeg jammen! Ha en flott dag!

    12. Etdiktomdagen: Sukk og sukk, jeg burde tipset deg, men det ble som det ble, denne gangen, som du skjønner! En vakker plass, det er sikker og visst!!!!!

    13. hjemmelaget hylleblomstsaft er verdens enkleste,ca 50 blomsterklaser,3-4 sitroner i skiver,2 liter vann og ca 2 kilo sukker ( kan sikker redusere sukker litt ) vann og sukker kokes og slås så over blomst og sitron,la stå 3 døgn og sil,voila nå har du verdens beste saft :=) PS den er ekstra god om du bruker farris når den skal drikkes 🙂

    14. fruensvilje: Ja ha, det var like enkelt som å lage geiteramssaft da! Samme oppskriften nesten. Jeg får forsøke meg til neste år. Her er jo hyllen avblomstret for lengst nå. Farris til var ikke dumt forslag. Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg