Høstlig.

Nei, dette er ikke fra min hage. Jeg har bare noen få solsikker og de har ikke sprunget ordentlig ut enda. Men disse her var så vakre, at jeg stoppet bilen og knipset i vei. Hvert år er det like vakkert der.

Høsten nærmer seg med stormskritt. Grågåsa øver over oss hver dag. Barnebarna har vært her på litt ferie, og nå er de tilbake i rutiner med skole og trening.

Skjæreungene har blitt store. De kan fly godt nå, men er fortsatt fryktelig nysgjerring på alt jeg har på terrassen.

Det har blitt skikkelig høstlig allerede. Kornet treskes og eplene modnes i nabolaget.Her regner det i dag og det gjør alt litt dunkelt og mørkt. Men enda er det fine farger på massevis av blomster, og kanskje får vi solskinn en annen dag som gir oss følelsen av sensommer! God helg!

#foto #høst #blogg
20 kommentarer
    1. så nydelige bilder av dagene dine 🙂 ja dei blomstene var herlige ,jeg er så glad i solsikker,men i år har ikke jeg sådd noen,kommer dine for seint i blomstring får du plukke inn og la dem blomstre inne ,ha en fin dag

    2. Solsikker er ordentlig glade blomster. Jeg husker jeg kom over en solsikkeåker for noen år siden. Ikke så mye av det her. Og i år har vel alt regnet bort uansett.
      Herlige bilder hos deg nå, men litt vemodig å få følelsen av høsten. Kjenner at det er litt tungt å fordøye, når man ikke har hatt ordentlig sommer.
      Men glade farger hjelper, og det presenterer du jo her<3
      Klem

    3. Flotte bilder! og koselig å se deg litt her igjen…nå kommer høsten snikene ja..sammen med mange vakre farger!! ha en god ny dag og nyt helgen!

    4. fruensvilje: Tusen takk. Jeg har heller ikke sådd solsikker, men fuglene mistet visst noen på gresset i vinter. Jeg var rask til å grave dem opp i våren og få dem inn i blomsterbedet. Den ene er snart to meter høy!!!!! Det begynner å bli litt gult i toppen nå! Jeg tror den klarer å springe ut før kulda kommer! 🙂

    5. Eva: Ja, solsikker får meg til å smile. Her var det også en åker for noen år siden. Mine begynner å bli litt gule i toppen, så jeg håper de klarer å springe ut før kulda tar dem. Vemodig med høstfølelse, men vi får ta fram noen fargeglade puter og stearinlys. Jeg gleder meg til roligere dager og det bringer høsten for meg etter hvert. Jeg liker å ha mange jern i ilden, men jeg liker ikke stress. Klem fra meg 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, høsten sniker seg fram dag for dag. Ikke noe å gjøre med. Men jeg gleder meg til alle fargene! Kos deg på fredagen. 🙂

    7. Koselig å se mange fine bilder fra deg igjen :)) Pannekaker og pizza falt nok i smak for barnebarna tenker jeg… liker det jeg også da..hehe..
      Mye som begynner å ligne høst om dagen ja..men i dag har det vært sol og varmt her så nå går jeg i shorts.. :)) God helg <3

    8. annebe: Jepp, jeg liker også det ja! Kose seg må man da av og til! Her kom også sola utpå dagen. Det ser lekkert ut, men jeg hadde så mye å gjøre at jeg har ikke rukket å gå ut enda. Håper på en tur i kvelden. Klem 🙂

    9. Etdiktomdagen: Takk du! Ja,det været veksler. I dag er det grått her, og det blir nok litt regn også. Jeg skal ut en tur likevel jeg! Nyt din tur! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg