Regnværsuke.

Skogen er full av sopp! Jeg har aldri sett så digre fluesopper. De var så store som pannekaker. Denne uka har det regnet mye her, og i formiddag regnet det også.

Vi tok på regntøy og gikk på sopptur. Men det var mest sopper jeg ikke vet navnene på.

På hjemveien kom sola fram for en stund, og jammen fant vi ikke kantareller. Det ble stekt løk, sopp, fiskekaker og litt lunsj.

Til dessert i dag blir det krumkaker. Er det bare noe man skal ha til jul sier du? Nei, slett ikke. Det er jo like lettvint å lage som vafler. Det smakte nydelig med høstesn multer blandet med krem. God helg!

#blogg #foto #høst
30 kommentarer
    1. Fluesopp er utrolig flotte å se på 😀 Og så store som du beskriver på bildet, har jeg ikke sett før tror jeg.
      Ja, krumkaker er helårsmat egentlig. En fin dessert, eller kos til kaffen 🙂 Sjelden jeg har krumkaker i hus. Det blir helst i julen 🙂
      Ha en fortsatt fin lørdag 🙂
      Klem 🙂

    2. Så mye flotte bilder og farger! Litt av noen sopper du fant. 😉
      Ser ut til at dette blir et skikkelig soppår i år 🙂
      God mat og dessert også! 🙂

    3. Herlige bilder 😀 Jeg digger fluesoppen- den er så stor og fin og kommer i flere former og farger 😀
      Krumkake er godt, men jeg er ikke så glad i krem, så jeg spiser de som kjeks 😛

    4. Flotte bilder! og gurimalle så stor den fluesoppen var…så gøy å finne sånne rariteter…Krumkaker smaker alltid godt! ha en god kveld!

    5. Det var jammen noen digre fluesopper! Flotte bilder! Krumkakerer bestandig godt, ikke bare til jul. Min mor er flink å lage det stadig vekk når vi kommer innom henne, selv må jeg bli flinkere å bruke krumkakejernet mitt. Vi har også hatt litt regn…og masse regn i kveld, men det er liksom bare sånn det er her. Nyt helgen 🙂

    6. Eva: Jeg hadde heller aldri sett så store! Flotte i fine farger da! Krumkaker har vi sjelden annet enn til jul vi heller. Men vi får det til selskap hos andre, så da tenkte jeg hvorfor ikke!!! Godt var det. Klem til deg 🙂

    7. Elevele: Fluesoppen lyser virkelig opp i skogbunnen her nå! Høstfølelsen kryper inn over oss. Krumkaker er kjempegodt uten krem også da! Nyt dagen!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk du. Jeg har aldri sett så digre fluesopper. Jeg måtte legge hånden der for å vise virkelig størrelsen. En fin dag ble det, selv i regn. Kos deg på søndagen! 🙂

    9. margarites: Skikkelig overraskende store. Koselig at vi hygger oss med krumkaker flere av oss. Her får vi det stadig til konfirmasjoner, bryllup og runde tall.
      I dag er det opphold her, men for noen digre bomullskyer som svever avsted. Kos deg på søndagen!

    10. ja det var store fine fluesopper,noen kan virkelig få svære dimensjoner ja 🙂 og kromkake er nok deilig hele året ja,passer jo til alle høstens gode bærsorter

    11. Wow, her snakker en sopp altså. Så store? Mange utrolig koselige høstglimt på bloggen din her. Også uimotståelige bilder, fiskekaker som putrer med sopp + løk i pannen og dessert multekrem i stekte “krumkrakekopper”, NAM! Høsten er vakker uansett vær.

    12. toveview: Ja, innimellom alt annet, så forsøker vi jammen å kose oss i høsten. Jeg rekker ikke stort med blogg om dagen, men sånn er det bare! God helg til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg