Så kom høsten.

Ikke stort å gjøre med. Her kommer høsten og ikke nok med det, de skrur av fm-nettet også i dag!

Jeg har sikret meg med varme klær for kulda som kommer og med en liten radio til de “problemene”! Nei, jeg bekymrer meg ikke for noe av det.

Sikkert verre å være denne larven i høsten. Synes den lignet en liten hund med mange ben. Aner ikke hva den blir til neste år, men sikkert en sommerfugl av et eller annet slag.

Nå er det bare å nyte soloppganger og solnedganger igjen, for nå kommer de på en tid som jeg også ser det. Nyt dagen. Det er høst.

#høst #farger #foto #blogg #natur #friluftsliv # soloppgang #sommerfugl
22 kommentarer
    1. Sååå nydelige bilder! JA det er noe tull det med at det går over til Dab syns jeg..men vi fant ut at TV har jo også radio..så i bobilen ble det den, og her hjemme hører jeg lite radio..men i bilen får jeg klare meg uten..Høsten kommer med sine vakre farger! Herlig!!

    2. her har vi hatt dab en stund nå,men det skal sies att dab i bil er slettes ikke gøy,du kjører og lytter til noe spennende eller hører på en fin melodi,plutselig kjører du inn i områder uten dabdekning og radioen blir stille,og det er svært mange steder,så dab er en dårlig erstatter for bakkenett synes jeg.
      Men er en heime i heimen sin er det helt ok :)) og ja vi er klare for kjøligere dager,litt koselig det også.Det var ellers en morsom larve :)) du skal se den forvandles til noe veldig vakkert til våren

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har radio både på tv og på telefonen. Men det morsomme var i sommer da vi kjørte i områder med dab. Jeg hadde med den lille battridrevne radioen min til under 400 kroner og det fungerte så fint. Det var bare å legge den trygt i nettet der jeg har paraplyen og spille i vei. Batteriet har vart i hele sommer og varer enda!!!! Det fungerte supert. Så jeg gidder ikke bruke masse penger på dette heller. Nyt dagen!

    4. fruensvilje: Enig, det der opplevde vi også i sommer. Var det en sving med et lite fjell, så var radioen vekk. Men vi har ikke brydd oss om å kjøpe dyre løsninger. I bilen bruker jeg en liten batteridabradio og det får holde nå også. Her hjemme fungerer jo alle nærradioer, så det er ikke noe problem for oss. Hjemme har vi jo flere muligheter med både tv og telefonmusikk. Jeg bekymrer meg ikke, men jeg forstår ikke hvorfor de skal gi oss noe som blir verre for oss?????
      Ha en fin dag!

    5. Tusen takk for vakre bilder og tekst 🙂 Alle årstider har sin sjarm. I dag yrte det av liv med unger i hagen her.. det var en barnehage som var ute på tur og falt for Lønna vår 😀 De ble litt paff når jeg kom over de.. men jeg ba de komme tilbake og hente resten av lønnebladene etterhvert som de ramlet ned 😀

    6. HeidiElise: Tusen takk! 🙂 Ja, da vet du hvordan den daben fungerer. Jeg trodde det ble stille i dag jeg, men det er fortsatt masse å høre på på fm-nettet også. Ha en fin kveld 🙂

    7. dedicat: Nydelig med høstfargene. Morsomt med unger og lønn. De bladene er jo digre! Jammen godt de traff deg da, så de får blader nok! Nå slipper du å rake tenker jeg 🙂

    8. En gruer seg til denne høsten, men så er den bare så vakker. Og i hvert fall den du gjengir i dine bilder. Solnedgangen var helt nydelig. Larven….. derimot litt skummel.
      Her ble fm sambandet tatt ned på starten av året. Jeg gikk til streik som om noen bryr seg om det, i tillegg går det bare utover meg så…ha,ha…ja,ja :))))-

    9. Så flotte bilder, og den lille larven var helt spesiell. Vi har hatt blandet høstvær i dag, litt sol, en del regn og litt skyet og opphold. Det er bare å ta i mot høsten med åpne armer for den kommer uansett 🙂

    10. BforB: Bare jeg får vendt meg til at det er slutt på sommeren, så er det greit med høst. Litt vemodig er det likevel. Dabovergangen går greit, for jeg har fortsatt radio Norge på den gamle radioen og masse musikk selv. Ikke noe stress kan man si. I dag er det ganske grått vær her og jeg har allerede fått tatt en tur med støvsugeren. Snart helg og det skal bli godt, selv om det er spådd regn. Koser oss inne med stearinlys og god mat. God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg